2020-12-05, 23:09
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Bäst att dra sig ur då

Vet du inte att när goda människor inte gör någonting får ondskan triumfera?
Citera
2020-12-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Vet du inte att när goda människor inte gör någonting får ondskan triumfera?
Jo men jag ser inte fb som "verkligheten" direkt...
Citera
2020-12-05, 23:42
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Jo men jag ser inte fb som "verkligheten" direkt...

Tack och lov, dessa människor är fast i skärmen och kommer att försvinna med skärmen.
Citera
2020-12-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Tack och lov, dessa människor är fast i skärmen och kommer att försvinna med skärmen.
Fast 2366 kommentarer från dig säger mig att du inte ska kasta sten i glashus...
Citera
2020-12-06, 00:00
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Fast 2366 kommentarer från dig säger mig att du inte ska kasta sten i glashus...

Jag kastar inte sten i glashus är du rolig eller..

Det finns normala människor med..

2366 vittnesmål ifall att får be om det..
Citera
2020-12-06, 00:29
Medlem
De flesta religiösa har förmodligen bara aldrig tänkt igenom rimligheten i sin tro. Sedan finns det ett fåtal religiösa människor som, även om de inte är rationella, är intelligenta och kan försvara sin tro imponerande väl med logiska argument, även om det givetvis aldrig håller hela vägen.

De största försvararna av religiös tro här på Flashback, Trollfeeder, AskMeAboutJesus och Skogsvatte (TwoThousand verkar snarare schizofren än religiös) saknar dock fullständigt förmågan till logiskt tänkande. Deras sambandsförståelse är i nivå med ett litet barns. De klarar inte ens att ta till sig ett argument som talar emot något som de vill tro på.
Citera
2020-12-06, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
De flesta religiösa har förmodligen bara aldrig tänkt igenom rimligheten i sin tro. Sedan finns det ett fåtal religiösa människor som, även om de inte är rationella, är intelligenta och kan försvara sin tro imponerande väl med logiska argument, även om det givetvis aldrig håller hela vägen.

De största försvararna av religiös tro här på Flashback, Trollfeeder, AskMeAboutJesus och Skogsvatte (TwoThousand verkar snarare schizofren än religiös) saknar dock fullständigt förmågan till logiskt tänkande. Deras sambandsförståelse är i nivå med ett litet barns. De klarar inte ens att ta till sig ett argument som talar emot något som de vill tro på.
Det finns ingen förklaring på vår existens som är mer trolig än Bibelns.
Citera
2020-12-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ja, magi löser det mesta.
Citera
2020-12-06, 14:55
Medlem
Citat:
Jo, det finns det, både när det gäller universum/jordens och människans existens. Att människan har uppkommit genom evolutionen är till och med bevisat bortom alla tvivel, till skillnad från berättelsen om Adam och Evas skapelse som det inte finns minsta bevis för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in