2015-07-13, 16:57
Awaiting Email Confirmation
Är det någon som skulle kunna hjälpa mig?

Kör Windows 8.1 -> virtualbox

Får ingen error kod utan ett meddelande som säger att det ligger gamla filer från ett tidigare installerat operativsystem, får upp det oavsett vad jag gör. Ta bort kali från virtualbox funkar inte. Att formatera partionen där den ska installeras funkar inte heller så jag vet inte vad den vill få fram... Hela virtuella hårddisken är ju tom..

Det är 32bits versionen då jag inte får fram några 64bit alternativ i virtualbox
Citera
2015-07-14, 02:30
Ser inte redigera knappen.. :s iallafall så här har ni loggfilen om någon vill kolla

http://s000.tinyupload.com/index.php...54721201284205

All hjälp uppskattas.
Citera
2015-07-14, 05:11
Medlem
Animulehs avatar
Dra ned 32bitars versionen av kali då och se om du har samma problem.

Försökte få igång Kali på virtualbox tidigare idag men vägrade att boota öht, bara fast på laddningsskärmen.
Citera
2015-07-14, 15:41
Allt är 32bit :/
Citera
2015-07-14, 17:44
Medlem
BaalZeBubs avatar
Vet inte om det hjälper dig, men jag har inte kunnat installera de senaste två versionerna av kali, vare sig i olika pc eller i vmware, utan att
- välja bort grafisk installation
- låta tangentbord/locale vara amerikansk

Felmeddelandet om gamla filer har också dykt upp i en del sammanhang när man gör upprepade försök att installera. Då får man göra om hela proceduren med partitionering, och välja manuell.
Citera
2015-07-16, 12:43
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Vet inte om det hjälper dig, men jag har inte kunnat installera de senaste två versionerna av kali, vare sig i olika pc eller i vmware, utan att
- välja bort grafisk installation
- låta tangentbord/locale vara amerikansk

Felmeddelandet om gamla filer har också dykt upp i en del sammanhang när man gör upprepade försök att installera. Då får man göra om hela proceduren med partitionering, och välja manuell.

Neej! Tack som fan du! Funkar ju perfekt!
Citera
2015-08-12, 00:37
Så jag börjar här igen.

Tror mitt gamla problem var på en stationär dator och denna gång är det på en laptop som någon tyckte var värdelös, den är gammal så jag tänkte att varför inte ha Linux på den istället? Iallafall så är det så att när jag försöker installera kali på den så står det att cdrom inte kunde monteras. Alt+f4 så ser jag att INGET vill monteras. TROR att den känner igen USB Stickan som cd-Rom men den vill inte monteras heller.

Några grejer jag testat:

Live funkar bra
Mini ISO filen går att installera men det känns ju värdelöst.. Inte ens internet vill funka då och jag har ingen aning om vart jag får tag på drivrutiner till Linux :/ (fast programvara saknas) står det så jag antar att det är drivrutiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in