2015-07-13, 14:43
Medlem
Hej,

Skulle hämta ut ett paket tidigare idag så jag körde mina vanliga rutiner o gav leg och sändningsnummer till de som jobbar i utlämningsställen. Jag är 17, och de sade att man behöver vara 18 för att hämta ut ett paket från DHL, trots att jag ej hittat något om det på DHL's hemsida???
Jag betalade paketet med mitt kort, och allt personligt info tillhörde ju mig..

Undrar även om man får lov att hämta ut paket från posten när man är 17, eller behöver man vara 18 där med?

Tack!
Citera
2015-07-13, 14:47
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeH1886
Hej,

Skulle hämta ut ett paket tidigare idag så jag körde mina vanliga rutiner o gav leg och sändningsnummer till de som jobbar i utlämningsställen. Jag är 17, och de sade att man behöver vara 18 för att hämta ut ett paket från DHL, trots att jag ej hittat något om det på DHL's hemsida???
Jag betalade paketet med mitt kort, och allt personligt info tillhörde ju mig..

Undrar även om man får lov att hämta ut paket från posten när man är 17, eller behöver man vara 18 där med?

Tack!

Sålänge det är ditt namn på paketet så får du vara hur gammal du vill. Däremot om du skall hämta ut dina föräldrars paket så behövs fullmakt, deras leg och då måste du vara över 18.

Det största problemet du har nu är dock att FB har åldersgräns på 18....
Senast redigerad av PilotHockey 2015-07-13 kl. 14:51.
Citera
2015-07-13, 14:52
Medlem
Eyy för fan, snackade om en vän. Jag är på pricken 18
Citera
2015-07-13, 14:59
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:

Konstigt, då brukar man skriva att det är en vän. Inte "Jag är 17 år"....
Citera
2015-07-13, 15:15
Medlem
psflaxs avatar
Citat:

Då är det ju ingen fara...
Citera
2015-07-13, 15:56
Medlem
Vad innehåller paketet du skulle hämta?
Citera
2015-07-13, 20:59
Medlem
När man är under 18 har man inte laglig rätt att sluta avtal. Om dina föräldrar följer med och godkänner så borde det gå bra.
Citera
2015-07-13, 21:25
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u53rn4m3
När man är under 18 har man inte laglig rätt att sluta avtal. Om dina föräldrar följer med och godkänner så borde det gå bra.

Mormor kanske har skickat ett par strumpor till barnbarnet. Vilket avtal är det?

Inte ens posten förbjuder minderåriga att hämta post. Bara de har giltigt ID, vilket i princip alla över 15 har.
Citera
2015-07-13, 21:28
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u53rn4m3
När man är under 18 har man inte laglig rätt att sluta avtal.
Nja, det är ju inte helt sant eftersom det finns undantag i 9 kap. föräldrabalken som möjliggör ingående av vissa avtal för den som är under 18.
Citera
2015-07-15, 14:35
Medlem
Det var en idiot på paketombudet. Klart man får hämta ut paket om det är adresserat till dig oavsett om du är 2 år eller 97 år gammal. Om du hämtar ut någon annans paket måste du däremot vara över 18 år och visa bådas giltiga legitimation. Tjafsa med ombudet, ring DHL eller vänta till någon annan jobbar på ombudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in