Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 23:28
  #1
Medlem
Tyska piratenpartei med bara en MEP fortsätter att briljera, på liknande sätt som Christian och Amelia gjorde under föregående mandatperiod.

http://www.wired.co.uk/news/archive/...-german-pirate

Om svenska folket hade haft vett att rösta på Piratpartiet i EU-valet förra året, istället för på SD och deras ledamöter som sitter och rullar tummarna i den EU-kritiska gruppen och lyssnar på när Farage pratar.
Citera
2015-07-13, 00:23
  #2
Medlem
Hax.Pains avatar
Vad ska vi diskutera? papperskorg?
Citera
2015-07-13, 00:26
  #3
Medlem
Gullinkambes avatar
Vad är det för jävla trams?
Citera
2015-07-13, 00:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Vad är det för jävla trams?

Läste du öht länken? Vill du fortsätta kunna ta semesterbilder på t.ex. Big Ben i London utan att behöva be upphovsrätthavaren om lov först?

Tycker du att det är trams att EU-parlamentet stoppade detta lagförslag?
Citera
2015-07-13, 00:57
  #5
Medlem
RingInteSnutens avatar
Tycker det är ett jävligt bra förslag att förbjuda folk att foto på almän plats.
Jävla trams med selfies och fotande på almän plats.
Citera
2015-07-13, 01:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Tycker det är ett jävligt bra förslag att förbjuda folk att foto på almän plats.
Jävla trams med selfies och fotande på almän plats.

Tänk gärna innan du skriver nästa gång.

Detta hade varit ett riktigt grovt intrång om det gått igenom!

Som vanligt är man knappt medveten om vad som pågår i EU heller.
Citera
2015-07-15, 20:55
  #7
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Tänk gärna innan du skriver nästa gång.

Detta hade varit ett riktigt grovt intrång om det gått igenom!

Som vanligt är man knappt medveten om vad som pågår i EU heller.

Jag vet precis vad jag menar, tycker faktiskt att fotografi på allmän plats ska vara förbjudet.
Man vet aldrig vad man kan fånga på bild som inte ska vara med.

I dagens samhälle när varenda jävla bild ska läggas upp på nätet dessutom tycker jag det är riktigt illa.
Citera
2015-07-19, 20:32
  #8
Medlem
BreehcNicdolls avatar
EU skulle föredra ett samhälle befolkat av företag istället för medborgare, så länge alla företag gick med enorm vinst och kunde betala skatter därefter. Det är bra att ett fåtal politiker fortfarande överväger privatpersonernas åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Jag vet precis vad jag menar, tycker faktiskt att fotografi på allmän plats ska vara förbjudet.
Man vet aldrig vad man kan fånga på bild som inte ska vara med.

I dagens samhälle när varenda jävla bild ska läggas upp på nätet dessutom tycker jag det är riktigt illa.

Du har en poäng där. Det är inte tilltalande att ens egna bilder finns med i främmande människors fotoalbum, särskilt inte när dessa album är tillgängliga för alla att se. Dock finns troligen redan ditt namn, ditt personnummer liksom din kukstorlek redan registrerade i något EU-arkiv. Big brother is watching you.
Citera
2015-07-19, 20:48
  #9
Medlem
Röstade faktiskt på Piratpartiet i det första (och enda) EUvalet som dom hade någon chans i, men idag är jag fett glad att dom har försvunnit ut ur den politiska arenan. Jävla pajasparti alltså, iaf den Svenska grenen. Anna Troberg måste ha varit Sveriges sämsta partiledare någonsin, och ja, då inkluderar jag muppar som Schyman och Sahlin. Hon lyckades på egen hand förstöra partiet. Numera är det någon Nordenfur som är "partiorganisatör", efter att ha skapat HBTQ organisationen Regnbågspiraterna, och därmed cementerat partiets plats i det förglömda.
Citera
2015-07-19, 21:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuffaRoll
Röstade faktiskt på Piratpartiet i det första (och enda) EUvalet som dom hade någon chans i, men idag är jag fett glad att dom har försvunnit ut ur den politiska arenan. Jävla pajasparti alltså, iaf den Svenska grenen. Anna Troberg måste ha varit Sveriges sämsta partiledare någonsin, och ja, då inkluderar jag muppar som Schyman och Sahlin. Hon lyckades på egen hand förstöra partiet. Numera är det någon Nordenfur som är "partiorganisatör", efter att ha skapat HBTQ organisationen Regnbågspiraterna, och därmed cementerat partiets plats i det förglömda.

Jag tycker du tänker fel. Visst blev det flummigt hemma i Sverige under Anna Troberg, men Engström och Andersdotter gjorde ett grymt bra och viktigt arbete i Bryssel som dom borde ha fått fortsätta med.

Tur att en tysk pirat kom in i alla fall så att någon kan hålla koll på de klåfingriga byråkraterna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback