2015-07-12, 20:50
Medlem
BBQFMLs avatar
Hallå, tycker det var rätt märkligt att det inte fanns en tråd om Caspeco på FB, so here it is.

För att fatta mig väldigt kort så arbetar jag med ett rivningsföretag i Stockholm. Mina anställda är heltidsanställda och bokföringssystemet och schemaläggningen är out-of-date.

Jag försöker hitta en helhetslösning gällande allt inom företaget, och då slog Caspeco mig eftersom jag har vänner inom krogbranschen som använder sig av Caspeco och är helt övertygade om det är den bästa plattformen för ett företag.

Varför jag inte kontaktar Caspeco direkt är för att de kan vara väldigt vinklade och vill gärna sälja mig en lösning direkt.
Därför undrar jag, finns det några kunniga och seriösa människor som har varit i kontakt med detta system, både i och utanför resturangbraschen. Borde jag hitta något annat?
Citera
2015-07-13, 00:45
Medlem
whaks avatar
Är det en stämpelklocka du vill ha?
Citera
2015-07-13, 09:56
Medlem
BBQFMLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Är det en stämpelklocka du vill ha?

Absolut inte, iallafall inte något jag prioriterar till en början.
Det jag däremot prioriterar är att kunna schemalägga alla anställda utifrån en anställningslista och olika områden. Därefter går sådant att synka till exakt hur många timmar som spenderats på arbetsplatsen, där en stämpelklocka kan bli viktig för att få en mer exakt bild av hur anställda kommer och går.

Jag vill att det ska vara smidigt och lätt att organisera, vilket det iofs aldrig är men det kan bli lättare.
Citera
2015-07-15, 01:49
Medlem
Låter som något du kan anställa en gymnasieelev till att koda ihop under en helg för en femhundring.
Citera
2015-07-15, 07:42
Medlem
Trillskes avatar
Som ovanstående, tänkte precis skriva att du kan knåpa ihop det själv.

Problemet med schemaläggning är optimering. Även för relativt små problem så är vi inte i närheten av att hitta optimala lösningar så detta ställer väldigt stora krav på smart/anpassad programvara.

Ska du inte optimera schemat så är det liksom... inte ett problem.
Citera
2015-07-17, 10:08
Medlem
BBQFMLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Som ovanstående, tänkte precis skriva att du kan knåpa ihop det själv.

Problemet med schemaläggning är optimering. Även för relativt små problem så är vi inte i närheten av att hitta optimala lösningar så detta ställer väldigt stora krav på smart/anpassad programvara.

Ska du inte optimera schemat så är det liksom... inte ett problem.

Summa av kardemumman, Caspeco är den bästa plattformen för schemaläggning?
Citera
2016-07-08, 18:03
Medlem
QueerSchilvias avatar
De verkar ju ha rejält med kunder - alla kan väl inte vara blåögda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in