Citat:
Ursprungligen postat av
Haschpundaren
Ohörsamhet är väl något helt annat?
Ohörsamhet är väl när man fortsätter bryta mot reglerna, trots att man blir tillsagd?
...Alltså, oavsett hur kvalitativa ens inlägg är??
För att citera regelverkets text om 2.01 Ohörsamhet:
"Upprepade varningar som inte hörsammas resulterar i en avstängning."
Regel 2.02 Kvalitet framför kvantitet:
"Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta."
https://www.flashback.org/regler
Ohörsamhet är när du får upprepade varningar för regelbrott men trots det fortsätter skriva inlägg som bryter mot reglerna. Alla kan drabbas av ohörsamhet egentligen, det räcker med att ha samlat på sig varningar, genom t ex dåliga rubriker (regel 0.01), felplaceringar av nya trådar (0.02), korspostning (0.04), eller att kommentera moderatorsåtgärder ute i vanliga trådar utan att ha följt instruktionerna för att klaga på moderatorsåtgärd (0.06).
KFK å andra sidan. Den är inget vem som helst kan drabbas av. Alla kan råka dra på sig en varning, själv hade jag två (varav en aktiv) när jag blev moderator. Du får varningar också som moderator (jag har varnat kollegor, och det är inget konstigt med det). Men KFK, det är inget som vanliga användare riskeras att drabbas av. Att få en varning är inte att vara forumförstörande.