2015-07-10, 16:09
Medlem
Hallå där allihopa!

Jag tänkte kolla om det finns några som har tips på hur jag kan fråga ut en underbar tjej på jobbet?,
kände första gången jag såg henne att det var something special dära, och jag måste man up, ASAP
innan det är försent och så jag inte driver ut på tiden bara och flyttar fram allt, snackar med henne ganska ofta när vi jobbar samtidigt och så, men jag vill mer, träffa henne privat och lära känna henne bättre, så någon som kan hjälpa mig med lite tips?
Citera
2015-07-10, 16:14
Medlem
AndersM79s avatar
Börja med en lunchdate. Att käka lunch med en kollega är ju hur oskyldigt som helst.
Citera
2015-07-10, 16:51
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexCMUFC
Hallå där allihopa!

Jag tänkte kolla om det finns några som har tips på hur jag kan fråga ut en underbar tjej på jobbet?,
kände första gången jag såg henne att det var something special dära, och jag måste man up, ASAP
innan det är försent och så jag inte driver ut på tiden bara och flyttar fram allt, snackar med henne ganska ofta när vi jobbar samtidigt och så, men jag vill mer, träffa henne privat och lära känna henne bättre, så någon som kan hjälpa mig med lite tips?

Kolla upp om hon har en relation eller inte innan du gör framsteg.
Citera
2015-07-10, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Kolla upp om hon har en relation eller inte innan du gör framsteg.
Detta är rätt viktigt. Om du föreslår en dejt när hon är upptagen så kommer hon dissa dig, isåfall måste träffen snarare framställas som en träff vänner emellan.

Två olika utgångspunkter, två olika tillvägagångssätt.
Citera
2015-07-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Detta är rätt viktigt. Om du föreslår en dejt när hon är upptagen så kommer hon dissa dig, isåfall måste träffen snarare framställas som en träff vänner emellan.

Sist jag hörde något så hade hon ingen pojkvän.
Citera
2015-07-10, 19:38
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert

Lunch som vänner. Nja, har hon relation så backar man. Gissningsvis har hon tillräckligt med manliga bekanta på andra håll.
Citera
2015-07-10, 22:02
Medlem
bithaxs avatar
Du kommer bara göra bort dig TS, och sen kommer du få leva med ditt misstag och hennes undvikandebetende 8 timmar om dagen i resten av din tid på företaget.

Kanske får hon för sig att anmäla dig för trakasserier också, om ni kommer på kant.
Då kan du säga adjö till ditt arbete, för alla vet att det är mannens fel alltid när en kvinna känner sig hotad. Du vet vem dom kommer att skydda, inte är det dig i alla fall.

Skit inte där du äter, kort och gott.
Senast redigerad av bithax 2015-07-10 kl. 22:06.
Citera
2015-07-10, 22:09
Medlem
En väldigt relevant fråga är om du själv är snygg eller inte, är du det så kör på , annars tänk inte tanken.
Citera
2015-07-10, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
En väldigt relevant fråga är om du själv är snygg eller inte...
Detta är väldigt relativt. Det finns tjejer som gillar smalare killar och tjejer som gillar fylligare, och mjukare, killar på samma gång som en del föredrar muskelberg. Vissa vill ha barnansikten, likt fula Brad Pitt, och andra vill ha killar med mer manligt ansikte. Så det är bara för TS att pejla läget och snacka om tjejens kille och sedan när hon sagt att hon inte har någon kille kan han smått på skoj säga "Men det är ju bra, då kan jag ta med dig ut någon kväll." Om TS säger det som skulle det vara ett skämt så finns det ingen anledning för någon av parterna att känna sig generad om det blir ett nekande svar från tjejen. Då kan TS bara säga något likt "Ohh... det var synd. Jag hade precis planerat vart vi skulle dra någonstans". Detta bör göra tjejen lite nyfiken och så småningom kanske hon svarar jakande istället.
Citera
2015-07-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Detta är väldigt relativt. Det finns tjejer som gillar smalare killar och tjejer som gillar fylligare, och mjukare, killar på samma gång som en del föredrar muskelberg. Vissa vill ha barnansikten, likt fula Brad Pitt, och andra vill ha killar med mer manligt ansikte. Så det är bara för TS att pejla läget och snacka om tjejens kille och sedan när hon sagt att hon inte har någon kille kan han smått på skoj säga "Men det är ju bra, då kan jag ta med dig ut någon kväll." Om TS säger det som skulle det vara ett skämt så finns det ingen anledning för någon av parterna att känna sig generad om det blir ett nekande svar från tjejen. Då kan TS bara säga något likt "Ohh... det var synd. Jag hade precis planerat vart vi skulle dra någonstans". Detta bör göra tjejen lite nyfiken och så småningom kanske hon svarar jakande istället.

Nej utseende är mer eller mindre objektivt.
Citera
2015-07-10, 23:15
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
En väldigt relevant fråga är om du själv är snygg eller inte, är du det så kör på , annars tänk inte tanken.

Hur ytlig är du? Du vet att du inte tvunget måste posta om komplex som så uppenbart bottnar i din egen utseendefixering i precis varenda tråd?
Citera
2015-07-10, 23:20
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexCMUFC
Jag tänkte kolla om det finns några som har tips på hur jag kan fråga ut en underbar tjej på jobbet?

Hej, schysst att du inte vill spilla tid! Bra, då slipper du ekorrhjulet "fastna i egna inbillade tecken istället för att göra något"!

Tycker AndersM79 är något viktigt på spåren:

Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Börja med en lunchdate. Att käka lunch med en kollega är ju hur oskyldigt som helst.

Det är högst naturligt att vilja umgås med sina kollegor. Bra också om du lär känna henne bättre! Det är ju möjligt att hon visar sig helt ointressant, precis som hon kan vara din potentiella blivande hustru. Vem vet?

Fråga henne gärna om råd angående saker ni gör på jobbet, ifall det går. Och ge henne råd. Se till att ni har ett utbyte, så att säga. Ju mer ni lär känna varandra, desto fler samtalsämnen kommer uppenbara sig.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in