2005-10-18, 15:37
Medlem
FarbrorFuls avatar
Sökte men hittade inget om detta.

Vilket kön tror ni är mest otroget? och var drar vi gränsen?
Jag tror flickor anser killar som mest otrogna då det blir arga om man bara pussar en annan och anser att det är otrohet.
Killar tycker att flickor är mera otrogna för dom lyckas alltid luska ut om bruden har knullat nån annan o är alltid skeptiska. Medans kvinnorna litar på sina pojkar och inte snookar runt så mkt.

Har jag fel? säkert..
Citera
2005-10-18, 16:32
Medlem
rebbans avatar
I min bekantskapskrets så är det mina tjejkompisar som varit mest otrogna.
Men det behöver ju inte innebära att det alltid är så.
Citera
2005-10-18, 16:37
Medlem
Danijääls avatar
Det är väl en 50-50 situation. Otrohet är väl knappast känsbetigat, eller Genus Bestämt. PK fjoll.
Killar rent generellt borde ju knulla runt mer, pga av sin natur och så vidare, men om det är så vetefan.

Men jag tycker det verkar vara otroligt många killar som tror att sina flickvänner och andra tjejer är notoriskt otrogna. Sjuklig besatthet kring ämnet, så att säga. Förjävla drygt med sådana killar.

Tjejer, är väl också helt jävla sjuka på detta, och freakar titt som tätt. Kort sagt, det är nog jävligt oavgjort.

Men det är väl bara mänskligt att vara sjukligt svartsjuk och allmänt kontrolberoende. Men det gör ju inte saken mindre förjävlig.
Citera
2005-10-18, 17:02
Medlem
Sereenas avatar
Skulle nog tro det är ganska 50/50 lite beroende på vad man anser vara otrohet.. tex så är ju tjejer lite mer för att hälsa med en puss så att söga...

Sen finns ju extremfall.. en gamal tjejkompis tioll mig dumpade sina snybbar om dom inte var sjukligt svartsjuka för att då "älskade dom ju inte henne"
Citera
2005-10-18, 21:16
Medlem
Azraels avatar
Såg en statistisk undersökning om detta för några år sedan. 67% av alla tillfrågade kvinnor hade varit otrogna i sitt nuvarande förhållande och det var en våldsam övervikt för kvinnorna i otrohetsskålen.
Citera
2005-10-18, 22:18
Bannlyst
Förut när jag läste i någon tidning, så stod det att män och kvinnor är otrogna av olika skäl.

Män brukar vara otrogna för att få uppmärksamhet, kvinnor däremot är otrogna för bättre sex stod det.
Citera
2005-10-18, 22:52
Medlem
pokers avatar
En liten grupp män är otrogna väldigt ofta. En större grupp kvinnor är otrogna någon gång eller två. Så tror jag att det är. Förklaringen att färre killar än tjejer är otrogna beror nog på att många killar aldrig får chansen att knulla runt... en medioker kille får ingen uppmärksamhet, han måste själv ta initiativ. En medioker tjej får skamliga förslag ofta...

Jag har inte varit otrogen, men får jag chansen med rätt tjej så självklart är jag det.
Citera
2005-10-18, 22:56
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poker
En liten grupp män är otrogna väldigt ofta. En större grupp kvinnor är otrogna någon gång eller två. Så tror jag att det är. Förklaringen att färre killar än tjejer är otrogna beror nog på att många killar aldrig får chansen att knulla runt... en medioker kille får ingen uppmärksamhet, han måste själv ta initiativ. En medioker tjej får skamliga förslag ofta...
Precis vad jag tänkte skriva. Detta kan väl ingen neka till?
Citera
2005-10-18, 23:43
Medlem
Heinzes avatar
11% av mammorna har varit otrogna under mammaledigheten

Kanske dags att utrota uttrycket "alla män är otrogna svin" va?!

http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,714760,00.html
Citera
2005-10-19, 12:03
Medlem
MYRSLOKENs avatar
I mitt fall är det kvinnorna som leder...Och jag är kvinna själv så jag är INTE partisk...Men det är sanningen i min bekantskapskrets...(jag är inte den otrogna typen själv dock )
Citera
2005-10-19, 12:17
Medlem
fbes avatar
Det finns massor av aspekter på otrohet.
Älskare/älskarinna under många år?
Att ha parallella familjer?
Återkommande snedsteg under jobbresor?
Ett enda misstag under decenniers äktenskap?
Mental otrohet?
Internetsex?
Otrohet som hämnd?
Otrohet som en väg mot att göra slut?
etc

Det enda jag kan uttala mig om med någon form av erfarenhet är vilka det är som dyker upp på venerologiska mottagningar efter en utlandsresa och propsar på att partnern där hemma absolut ingenting får veta.
Det är inte kvinnorna.
Citera
2005-10-19, 12:55
Medlem
PeGs avatar
Oavsett vilka som är värst i otrohetsfrågan så tycker jag att det verkar så satans accepterat att vara otrogen nuförtiden....

Mår man inte dåligt efter att man har bedragit sin respektive? Känner man inga skulkänslor alls?

Tragiskt för fan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in