2015-07-10, 01:07
Medlem
Hejsan, 19 årig kille här som opererade bort blindtarmen, p.g.a inflammation, igår. Fick åka hem idag runt 17:00.

Operationen gick bra men som jag förstog det så var det en "ful blindtarm" så lite var for in i kroppen men dom lyckades suga ut det. Jag ska få återkomma till sjukhuset om en vecka pga det.

Har haft ont vid vanliga ställen som operations såren och axlarna. Men en grej som gör mig orolig är att när jag tar djupa andetag så "knärter" det till nedanför höger bröst. Det är som en hård bubbla smäller till under huden. Detta kommer till och från och fler smällar än ibland.
Detta har börjat göra ondare och jag har fått det svårare att andas och det enda jag kan få nån gissning på är att det skulle kunna vara en blodpropp?
Citera
2015-07-10, 04:45
Medlem
sephines avatar
Försök hitta numret till kirurgavdelningen de opererade dig på. 1177 fungerar väl kanske också men om du inte redan ringt och diskuterat så gör det.

Lugkollaps, se länk är ett alternativ. Spruckna lungblåsor som kan leda till lungkollaps är ett annat.
Det är inte ovanligt att man får mindre kollpaser. Har en sån på läkning just nu och jag vet inte när den kom till den syndes på en röntgen som gjorde av en annan anledning.
http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Lungkollaps/

Sedan kan man ha ont i musklerna som sköter om själva andningen efter ett ingrepp. De har rotat omkring i närheten av din högra (om du är normalskapt) diafragmamuskel.

Så ring och diskutera lite. Du har inget att förlora.
Citera
2015-07-10, 09:10
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Jag antar att du har gjort en lapraskopi och det du känner är helt normalt.
Efter att buken har fyllts med gas så får man en retning på diafragmanerven och ger en retning på både axel/ skuldra men även revbensbågen. Det kommer knastra och bubbla och kännas konstigt i några dagar och du kommer att känna som du blivit slagen över revbenen.

Det är ingen fara och är helt normalt.
Citera
2015-07-10, 14:36
Medlem
Har pratat med upplysningen och dem sade att det troligen var en åder som kommit snett under operation.
Tror mycket att jag inbillar mig en massa och förvärrar det hela när jag inte har något annat att göra än att ligga och googla symptom.
Jag tänker lugna mig om min teori och kan fråga läkaren om dom vill ta en titt på lungan när jag ska på kontroll nästa vecka.

Tackar för svaren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in