2015-07-10, 03:14
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Har du ens besökt kraftstationerna någon gång? Övre kraftstation(Storforsen) har stora luckor som alltid någon står öppen i alla fall, och den undre(Lillforsen) har en överrinning vägg som vattnet ofta forsar över. Jag tog bild på den för någon vecka sen när vattnet gick minst en meter över väggen. (Men annars har du rätt, det sitter "galler" framför inloppen till kraftverken för att inte turbinerna ska ta skada av bråte.)

Men jag håller ändå på att det är en fiskare som druttat i från kanten just där båten står på bilden i tidningen(koordinaterna jag länkade tidigare), vattnet borde dragit upp kroppen på andra sidan älven om den kom någonstans uppströms ifrån, tycker jag.

Kan ju varit nån som gått ut på stenarna vid forsen för att fiska och druttat i.
Citera
2015-07-10, 07:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Nja, det går en ganska fet ränna rakt igenom stenarna vid lillforsen. Jag tror dom sprängde fram den sist dom höll på där. Det har dessutom varit väldigt höga flöden på sistone, men.
Som du säger så tror jag ändå på en fiskare som ramlat i ungefär där han blev funnen. Det är ett populärt ställe att stå och fiska på, det är rätt djup precis vid kanten där. Tror det varit en plats man la till båtar på förut, har för mig det satt(sitter?) däck mot kanten.
Säkert en rest sedan flottningstiden.
Men är det en fiskare varför inleda en brottsplatsundersökning?
Citera
2015-07-10, 08:24
Medlem
Och om det är en fiskare, borde han inte saknas?
Citera
2015-07-10, 08:27
Medlem
Tja,fiskare eller ej,ränna eller ej sådana mesigheter kan Vi väl lämna därhän nu i denna tråd? Det är ju konstaterat att det var läge att starta en mordutredning så detta måste ju till syvende och sist handla om ett MORD! Så kan vi få ledtrådar tack i fallet inget blajande.
Citera
2015-07-10, 08:57
Medlem
Stess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSanslos
Tja,fiskare eller ej,ränna eller ej sådana mesigheter kan Vi väl lämna därhän nu i denna tråd? Det är ju konstaterat att det var läge att starta en mordutredning så detta måste ju till syvende och sist handla om ett MORD! Så kan vi få ledtrådar tack i fallet inget blajande.

Inte nödvändigtvis.
Rätt ofta benämner polisen fall, där man inte solklart kan säga att det är en olycka, som mord/dråp bara för att frigöra resurser som gör det lättare att ta reda på vad som har hänt.
Citera
2015-07-10, 09:09
Medlem
Rompetrolls avatar
Enl. artikeln försvann Marcus F. redan senare i juli 2014!
Är för lång tid att dra de slutsatser som polisen ev. har av kroppens tillstånd efter så lång tid.
Citera
2015-07-10, 09:40
Medlem
Det är mycket invandrare som fiskar där. Möjligen kan någon ha halkat längs älvsleden högre upp mot fortums anläggning.

Kan också finnas tydliga spår att denna blivit döda som tyder på mord direkt.
Citera
2015-07-10, 10:35
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSanslos

Polisen utrder alltid som mord om omständigheterna är oklara dvs man inte är 100 på att det är en olyka/naturlig död).
Citera
2015-07-10, 11:02
Medlem
Känns mer som har har ramlat i o drunknat
Citera
2015-07-10, 12:15
Medlem
kan mycket väl vara så att en person/fiskare gått i stenslänten bara 50 meter bort och ramlat.. slagit sig gul och blå ner i vattnet... kanske sådana märken gör polisen osäkra
Citera
2015-07-10, 14:25
Medlem
opiiums avatar
Det ligger en stugby som det bor en jäkla massa syrier i för tillfället, även asfaltsläggarna håller till bara några hundra meter ifrån där kroppen hittades. Finns möjlighet att det är någon av dom som råkat ut för något. Olycka eller inte.

Jag tvivlar på att det första icke-svenskar gör är att går till polisen och anmäler försvinnanden. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2015-07-10, 18:09
Medlem
Nu var ju dock utalanden fråm myndigt håll att det fanns ORSAK och OMSTÄNDIGHETER i direkt anslutning till fynd som gör att det fanns anledning att utreda mord/dråp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in