• 2
  • 3
2005-10-25, 17:23
Medlem
kommer ihåg frukten vi fick till postkontoret, det var lådor med andrasorteringen frukt från nåt zoo tror jag, kantstött, torrt, surt, murket etc.
Citera
2005-10-25, 17:23
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68
När bananer är bruna då är dom mogna det lärde jag mig på banankompaniet. Han sa att folk slänger ju oftast bananerna då men det är alltså fel.

Men när dom är bruna smakar dom ju äckligt...äter aldrig bruna eller ens fläckiga bananer. Kan ju bero på att jag är lite egendomlig för jag gillar bara omogna "gul/gröna" bananer. Gillar hårdheten.

Över till apelsiner/clementiner som är torra...huga! Det är läskigt, som att äta papper. Det värsta är om man köpt på sig en massa och bara väntat på att få smaska i sig dom, alla är ju såklart likadana. Kul. Har för mig att nån sa att man kunde gå tillbaka till butiken och kräva pengar tillbaka om dom är oäterliga? Stämmer det? Inte för att jag nånsin skulle göra det dock. Om man inte handlat för frukt för 100tals kronor och allt är osmakligt förstås.
Citera
2005-10-25, 17:39
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikey
Ang bananer så tog de mig en bra tid innan ja hajjade varför man INTE ska ha bananer i kylskåpet. ja köpte hem, dem blev dåliga, och ja fick kasta för att ja inte han äta upp dem. Och ja fortsatte köpa hem och la in i kylen. tills en polare kom förbi o skulle ta fram nått ur kylen, "Vafan, har du bananerna i kylen?" Då, berätta han så fint hur de låg till, att dem mognar ruskigt mycke fortare i svalt tillstånd. Mycke man inte vet
Det tycker jag låter konstigt för på Banankompaniet så har dom bananerna i svalt just för att dom inte ska mogna för fort.
Citera
2005-10-25, 20:13
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Men när dom är bruna smakar dom ju äckligt...äter aldrig bruna eller ens fläckiga bananer. Kan ju bero på att jag är lite egendomlig för jag gillar bara omogna "gul/gröna" bananer. Gillar hårdheten.

Över till apelsiner/clementiner som är torra...huga! Det är läskigt, som att äta papper. Det värsta är om man köpt på sig en massa och bara väntat på att få smaska i sig dom, alla är ju såklart likadana. Kul. Har för mig att nån sa att man kunde gå tillbaka till butiken och kräva pengar tillbaka om dom är oäterliga? Stämmer det? Inte för att jag nånsin skulle göra det dock. Om man inte handlat för frukt för 100tals kronor och allt är osmakligt förstås.

gillar också då dom är lite gröna. Fast då kan man få den där smaken av skal. Sen är det inge kul med alla tårdar som finns eller då banan har lite bruna fläckar men är nästan helt övermogen och brun inuti.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in