2015-07-09, 20:06
Medlem
power.rangerss avatar
Har åkt på någon jävla förkylning som gör att jag har ont i halsen och inte kan sova på natten. Vaknade upp på runt 00:30 och kunde inte andas. Så fort jag log ner så gick det inte att andas och det blev kvävnings/panikkänslor. Jag var då tvungen att sova upprätt, sittandes i soffan.

Vad kan man göra innan man ska lägga sig som underlättar andningen och sömnen?
Citera
2015-07-09, 20:09
Medlem
Animulehs avatar
Allergier? Testa att stoppa i dig ett par antihistamin och se om du upplever samma problem.
Citera
2015-07-09, 20:10
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Animuleh
Allergier? Testa att stoppa i dig ett par antihistamin och se om du upplever samma problem.

Tror inte att det är allergier. Faktum är att för övrigt att kvävningskänslorna redan har börjat nu också, nu på kvällen. Jag sov faktiskt några timmar under dagen idag och det gick ganska bra utan att kvävas. Skiten kommer av någon anledning alltid på natten och sent på kvällen, VARFÖR?

Jag är så desperat att jag faktiskt har hackat ner en halv vitlök och svalt skiten med vatten, var nära på att kräkas när jag gjorde det.

Man kanske ska testa varm mjölk med honung?
Senast redigerad av power.rangers 2015-07-09 kl. 20:15.
Citera
2015-07-09, 20:15
Medlem
Animulehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Tror inte att det är allergier. Faktum är att för övrigt att kvävningskänslorna redan har börjat nu också, nu på kvällen. Jag sov faktiskt några timmar under dagen idag och det gick ganska bra utan att kvävas. På skiten kommer av någon anledning alltid på natten och sent på kvällen, VARFÖR?

Jag är så desperat att jag faktiskt har hackat ner en halv vitlök och svalt skiten med vatten, var nära på att kräkas när jag gjorde det.

Tro fan att du höll på att spy när du svalde en halv vitlök med vatten, det är ju skitvidrigt.

Är du täppt i näsan eller var härstammar kvävningskänslorna ifrån? Ångest? Vad menar du med kvävas? Kli i hals, irriterade ögon etc?
Citera
2015-07-09, 20:21
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Animuleh
Tro fan att du höll på att spy när du svalde en halv vitlök med vatten, det är ju skitvidrigt.

Är du täppt i näsan eller var härstammar kvävningskänslorna ifrån? Ångest? Vad menar du med kvävas? Kli i hals, irriterade ögon etc?

Man vaknar upp och är helt torr i halsen, samtidigt så kan man inte andas riktigt och det uppkommer grova obehagskänslor som gör att man måste gå upp. I natt så vaknade jag runt halv ett och hade skiten, då blev jag tvungen att springa in på toa och gurgla varm vatten för att få en bättre andning. Och samtidigt så känns det som om man har slem i halsen och det försöker man ju att få upp, och då så avger man massa höga ljud också som låter groteska. Man måste sova på natten, man kan inte sitta uppe på natten, så man blir desperat när man inte kan sova på grund av det. Man kan inte ligga ner i 20 sekunder en gång!

JAG HAR HAFT DETTA EN GÅNG TIDIGARE FÖR KANSKE 2 ÅR SEDAN, det är någon förkylningsskit.
Citera
2015-07-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Har åkt på någon jävla förkylning som gör att jag har ont i halsen och inte kan sova på natten. Vaknade upp på runt 00:30 och kunde inte andas. Så fort jag log ner så gick det inte att andas och det blev kvävnings/panikkänslor. Jag var då tvungen att sova upprätt, sittandes i soffan.

Vad kan man göra innan man ska lägga sig som underlättar andningen och sömnen?

Fler kuddar i sängen, eller så sitter du upp - det är högläge som gäller.

Men jag tror att du har ringt läkaren och fått medicin och blir det samma helvete i natt så ringer du sjukhuset.
Citera
2015-07-09, 20:25
Medlem
Låter som du behöver slemlösande.

Prova med te och honung - men det ger bra lindring till halsen - inte får du upp slem.
Citera
2015-07-09, 20:26
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Fler kuddar i sängen, eller så sitter du upp - det är högläge som gäller.

Men jag tror att du har ringt läkaren och fått medicin och blir det samma helvete i natt så ringer du sjukhuset.

Jag var ju tvungen att sova upprätt i soffan i natt, det gick inte med något annat än det.
Citera
2015-07-09, 20:27
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Låter som du behöver slemlösande.

Prova med te och honung - men det ger bra lindring till halsen - inte får du upp slem.

Jag ska testa allt. Allt är bättre än den skiten. Det är vidrigt att ens ha något sådant på dagen, men att ha det på natten när man behöver sova för att vila upp sig är ännu värre.
Citera
2015-07-09, 21:03
Medlem
testa att dricka en sked oliv olja innan du lägger dig
Citera
2015-07-10, 11:53
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Tycker det är bäst du söker läkarvård. Brukar inte bli så här illa av en helt vanlig förkylning.
Citera
2015-07-10, 12:45
Medlem
humanlifes avatar
Jag tycker också att du skall söka läkare, vänd till akuten nästa gång detta händer.

Eftersom du är förkyld, tycker jag att det låter som förkylningsastma. Det är inte särskilt ovanligt och kan komma och gå under en förkylning. Andnöden ger lätt panik, vilket förvärrar andnöden, så det är tufft att hantera på egen hand.

http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Astma/
Senast redigerad av humanlife 2015-07-10 kl. 12:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in