Citat:

Ursprungligen postat av 
A1HORNYLAD

Det är ju helt meningslöst att diskutera med er åklagarkramare. Ni klipper och klistrar hej vilt, hänvisar till vad NB har sagt när det ger stöd åt era fantasier, åt vilket håll det än pekar. Då är han plötsligt någon att räkna med! Samma sak med allt annat, selektivt värre.
Kom igen med ett eget trovärdigt händelseförlopp istället. Börja med hur hon kom till ladan!

Ger stöd åt vår fantasi?
Är teknisk bevisning fantasi enligt dig?
Du menar att du vet bättre än NB själv om han blev hotad eller inte?
Lyssna igenom hela förhöret innan du svamlar helt okontrollerat vidare.
Det är du som gapar om alternativ teori och inte vi. Det är du som ska berätta för os om din fantasi och inte vi som ska gissa vad din fantasi bygger på fattar du väl.
"Vi" behöver inte berätta ett skit för allt är redan bevisat och Nerijus är dömd och överbevisad för mordet. Det är ni alternativare som ska berätta om eran alternativ teori som ni vill ska fria Nerijus och inte tvärt om.
Har du alternativ hållbar teori eller inte?
	Citat:

Som jag har redogjort för tidigare, behöver inte min teori enligt ovan innebära att dödandet var planerat. På något sätt hade frun ihjäl henne, kan ha varit s.k. dråp i hastigt mod, vilket ändå innebär mord, nuförtiden. De svagsinta lantarbetarna från Litauen försökte därefter dölja brottet genom att få det att se ut som ett sexmord. Frun gav order och NB lydde genom att dra ner byxorna och dra upp tröjan. IB var emellertid inte nöjd med detta utan fingrade själv av Lisa trosorna. Voila!

Du har fortfarande inte berättat om din teori utan bara insinuerat några ogrundade fabler som du inte kan förankra eller styrka på något vis.
"På något sätt hade frun ihjäl henne" duger inte utan hela gärningsbeskrivningen. Din så kallade teori bygger ju bara på fabler. Har du inget konkret att komma med?
	Citat:

Nu tror jag inte riktigt själv att det gick till just så, men det är en genomtänkt teori likväl. Jag tror, och det har jag även nämnt många gånger, att hon blev strypt vid mopeden (var den än befann sig då), bakifrån, stående på knäna enligt #Klurigklurings och #Fagros modell. Om hon ens varit i ladan, kom hon dit senare. Men jag är öppen för andra förklaringar, inklusive självmord, utifrån det jag vet. Hur som helst tycker jag att åklagarens framställan verkar helt osannolik och avfärdar den utan att tveka det minsta.

Vad du tror eller inte tror spelar ju ingen roll när du inte kan styrka med något alls om det du tror.
Ingen mördare har blivit friad bara för att någon tror något utan bevis. 
Om jag säger att jag tror att månen inte finns men ni andra vet att månen finns, vem har rätt då? Jag som bara tror eller ni som vet?
Du går efter #Klurigklurings och #Fagros som också bygger på ogrundad fantasi? 

Med ogrundad fantasi kommer du ju aldrig att kunna fria NB eller bortförklara den tekniska bevisningen. Det bör du ju klart förstå.
Har du någon hållbar teori eller inte?