Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Nej , men jag VET att du ljuger hela tiden eller hittar på i
dina taffliga och barnsliga försök att få det att gå ihop .
Har du funderat på att göra något som gör skillnad för mördaren Nerijus istället ?
Slå dig ihop med de andra tanterna och skriv er egen PT-ansökan åt mördaren .
Mördaren Nerijus hade själv utsett sig till gärningsman så han behövde ingen hjälp .
Det är 100 % fastslaget att han är den som mördade Lisa för sin sjuka lustars skull .
Polisen tog fram alla bevisen , gav dom till åklagaren som åtalade Nerijus med stöd
av dessa bevis som polisutredningen fått fram .
Polisutredningen visade att Lisa överfölls i ladan och mördades i gamla mjölkrummet .
Efter att åklagaren åtalat mördaren Nerijus bedömde båda domstolarna och även HD
att din älskling är den skyldige till mordet på Lisa och dömde honom till livstids fängelse .
Men varför försöka förklara för en som har ett eget FUP att ösa fantasier ur .

Jag anser att för Nerijus finns det ingen möjlighet att få upprättelse i Sverige på det vidriga rättsövergrepp som är gjort mot honom.
Svenska rättssystemet har blivit genomruttet finns ingen rättssäkerhet heller, jag har följt många rättsfall, därför vet jag vad jag pratar om.
Den enda möjligheten är för Nerijus att ta upp det i Europadomstolen, som han helt säkert kommer att vinna. Det lämpligaste vore att göra det från Litauen och det kanske är orsaken att han begärt förflyttning till Litauen.
Det finns ingen i Litauen som anser att Nerijus är skyldig till mordet på Lisa, därför Irina vittnade under ed till Hovrätten att Nerijus fanns i bostaden från 18.45 till 20.00 och då är det en omöjlighet att han kunde vara gärningsmannen.
Den som vittnar under ed i Litauen ljuger inte därför det är en viss procedur innan vittnesförhöret som gör ingen kan ta tillbaka vad som är sagt.
Sedan är det mycket hårda straff för mened i Litauen, därför är det ingen som skulle ljuga som vittnar under ed.
Jag är övertygad att Irina hade en advokat som rådgivare att Sverige skulle ingenting kunna göra för att i frågasätta hennes vittnesmål, som de sannolikt skulle ha gjort om de kunnat.
Irinas vittnesmål överensstämmer med polisutredningen i ladan och därför kan ingen ifrågasätta det.
Nu finns det vittnesmål i Sverige i det här fallet som har vittnat mot Irinas vittnesmål och polisutredningen, det visar att Sverige har ett mycket dåligt rättssystem.
Det är ett rättssystem som fungerade säker bra för 50 år sedan men idag är det helt kasst.
När Hovrätten raderade Irinas vittnesmål borde klockorna ha ringt för folkmassan.
Man måste inse att Hovrätten raderade inte vittnesmålet därför det var felaktigt, utan innehållet var obekvämt.