2016-10-07, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Teorin är som följer .
Inget samtal har förekommit enligt det du påstår .
Ytterligare ett fall av dina fantasier som spökar .
Lena ringde Arne efter att hon hade pratat med Lisas mamma ca kl 20,30 .
Varför ska utredningen vidta åtgärder för att undersöka ett helt vanligt samtal ?
Inget i dina fantasier bevisar att kvinnan visste att Lisa var mördad .
Var får du all skit ifrån egentligen ?
Har du läst ditt egenkomponerade FUP nu igen :
Du försöker komma med rena lögner.
Kvinnan som ringde Arne var när de satt och väntade att Formel 1 skulle starta, som startade 20.00.
Det kunde ha varit 19.45 men en telefonpejling skulle ha gett besked om exakt tid och vem som ringde, det är inte bevisat att det var Lena som ringde som påstås.
Det här samtalet av kvinnan var mycket nödvändigt att reda ut hur det kunde komma sig att hon kände till att Lisa var borta.
Sedan är det ingen som vet vad kvinnan egentligen sade till Arne, om hon sade att Lisa hittats död det skulle Arne sannolikt varit försiktig att föra ut.
Jag är själv övertygad att Arne och ekonomichefen var övertygade att Nerijus var helt oskyldig till mordet på Lisa, och vid förhören har båda två endast pratat positivt om Nerijus, mycket positivt kan man tillägga.
Det är endast att inse utredningen hade alla papper på bordet men de valde att inte agera om samtalet till Arne och ekonomichefens vän Anders, som sannolikt mötte Lisa.
Det har bedrivits en hatpropaganda mot litauerna och speciellt mot Irina och Nerijus, helt oskyldiga människor, som kan anses mycket värre än tredje rikets hatpropaganda mot oskyldiga människor.
Senast redigerad av Fagro 2016-10-07 kl. 04:41.
2016-10-07, 04:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
För utredningen att söka upp Anders i Blomberg skulle väl inte ha varit några problem.
Sedan skulle han naturligtvis blivit förhörd om tjejen han mötte på mopeden, tiden stämmer mycket väl in att det var Lisa och om han kunde uppge signalement på mopeden och förarens kläder, hade polisen sannolikt med stor säkerhet kunnat fastställa om det var Lisa eller inte.
Eftersom ingenting gjordes från utredningen får man uppfattningen att Nerijus var den utsedda gärningsmannen som inte fick ifrågasättas på något sätt.
Anders tar fel exakt på en timme som är lätt att göra, men ändrar tiden när han kollat upp till 18.30, som stämde in med att Lisa åkte från parkeringen 18.22.
Tror du att Lena ljuger om mötet med Anders eller vad ?
Anders kunde ha blivit ett mycket viktigt vittne för det här fallet om utredningen agerat.

Nej , men jag VET att du ljuger hela tiden eller hittar på i
dina taffliga och barnsliga försök att få det att gå ihop .
Har du funderat på att göra något som gör skillnad för mördaren Nerijus istället ?
Slå dig ihop med de andra tanterna och skriv er egen PT-ansökan åt mördaren .
Mördaren Nerijus hade själv utsett sig till gärningsman så han behövde ingen hjälp .
Det är 100 % fastslaget att han är den som mördade Lisa för sin sjuka lustars skull .
Polisen tog fram alla bevisen , gav dom till åklagaren som åtalade Nerijus med stöd
av dessa bevis som polisutredningen fått fram .
Polisutredningen visade att Lisa överfölls i ladan och mördades i gamla mjölkrummet .
Efter att åklagaren åtalat mördaren Nerijus bedömde båda domstolarna och även HD
att din älskling är den skyldige till mordet på Lisa och dömde honom till livstids fängelse .
Men varför försöka förklara för en som har ett eget FUP att ösa fantasier ur .
2016-10-07, 04:57
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Du försöker komma med rena lögner.
Kvinnan som ringde Arne var när de satt och väntade att Formel 1 skulle starta, som startade 20.00.
Det kunde ha varit 19.45 men en telefonpejling skulle ha gett besked om exakt tid och vem som ringde, det är inte bevisat att det var Lena som ringde som påstås.
Det här samtalet av kvinnan var mycket nödvändigt att reda ut hur det kunde komma sig att hon kände till att Lisa var borta.
Sedan är det ingen som vet vad kvinnan egentligen sade till Arne, om hon sade att Lisa hittats död det skulle Arne sannolikt varit försiktig att föra ut.
Jag är själv övertygad att Arne och ekonomichefen var övertygade att Nerijus var helt oskyldig till mordet på Lisa, och vid förhören har båda två endast pratat positivt om Nerijus, mycket positivt kan man tillägga.
Det är endast att inse utredningen hade alla papper på bordet men de valde att inte agera om samtalet till Arne och ekonomichefens vän Anders, som sannolikt mötte Lisa.
Det har bedrivits en hatpropaganda mot litauerna och speciellt mot Irina och Nerijus, helt oskyldiga människor, som kan anses mycket värre än tredje rikets hatpropaganda mot oskyldiga människor.

Ingen har ringt till Arne innan kl 20 .
Det står bara i ditt eget FUP som vanligt .
Självklart visste kvinnan (Lena) att Lisa var borta eftersom Helena
Lisas mamma hade ringt och talat om det för henne .
Så Arne skulle riskera att bli indragen i dina fantasier menar du ?
Ingen är intresserad av om Arne , ekonomichefen eller du är övertygade om
att mördaren Nerijus är oskyldig .
Domstolarna har det ansvaret att bedöma om en åtalad är skyldig eller inte .
Amatörer som du göre sig icke besvär eftersom du totalt saknar kompetens .
Tant förstår att mördar man en 17-årig tjej på ett sexualsadistiskt sätt så blir
man automatiskt hatad av alla människor runt omkring en .
Du borde kontakta mördaren Nerijus och förklara detta för honom .
Hatkampanjen innan det stod klart att han var den skyldige har aldrig ägt rum .
Hade han aldrig mördat Lisa så hade han kanske fortfarande jobbat kvar hos Arne .
Han har själv ställt till allt helvete och det kommer han att få ångra när hans
landsmän får tag i honom när han kommer hem till Litauen , var så säker .
2016-10-07, 05:34
Medlem
Citat:
Nej , men jag VET att du ljuger hela tiden eller hittar på i
dina taffliga och barnsliga försök att få det att gå ihop .
Har du funderat på att göra något som gör skillnad för mördaren Nerijus istället ?
Slå dig ihop med de andra tanterna och skriv er egen PT-ansökan åt mördaren .
Mördaren Nerijus hade själv utsett sig till gärningsman så han behövde ingen hjälp .
Det är 100 % fastslaget att han är den som mördade Lisa för sin sjuka lustars skull .
Polisen tog fram alla bevisen , gav dom till åklagaren som åtalade Nerijus med stöd
av dessa bevis som polisutredningen fått fram .
Polisutredningen visade att Lisa överfölls i ladan och mördades i gamla mjölkrummet .
Efter att åklagaren åtalat mördaren Nerijus bedömde båda domstolarna och även HD
att din älskling är den skyldige till mordet på Lisa och dömde honom till livstids fängelse .
Men varför försöka förklara för en som har ett eget FUP att ösa fantasier ur .
Jag anser att för Nerijus finns det ingen möjlighet att få upprättelse i Sverige på det vidriga rättsövergrepp som är gjort mot honom.
Svenska rättssystemet har blivit genomruttet finns ingen rättssäkerhet heller, jag har följt många rättsfall, därför vet jag vad jag pratar om.
Den enda möjligheten är för Nerijus att ta upp det i Europadomstolen, som han helt säkert kommer att vinna. Det lämpligaste vore att göra det från Litauen och det kanske är orsaken att han begärt förflyttning till Litauen.
Det finns ingen i Litauen som anser att Nerijus är skyldig till mordet på Lisa, därför Irina vittnade under ed till Hovrätten att Nerijus fanns i bostaden från 18.45 till 20.00 och då är det en omöjlighet att han kunde vara gärningsmannen.
Den som vittnar under ed i Litauen ljuger inte därför det är en viss procedur innan vittnesförhöret som gör ingen kan ta tillbaka vad som är sagt.
Sedan är det mycket hårda straff för mened i Litauen, därför är det ingen som skulle ljuga som vittnar under ed.
Jag är övertygad att Irina hade en advokat som rådgivare att Sverige skulle ingenting kunna göra för att i frågasätta hennes vittnesmål, som de sannolikt skulle ha gjort om de kunnat.
Irinas vittnesmål överensstämmer med polisutredningen i ladan och därför kan ingen ifrågasätta det.
Nu finns det vittnesmål i Sverige i det här fallet som har vittnat mot Irinas vittnesmål och polisutredningen, det visar att Sverige har ett mycket dåligt rättssystem.
Det är ett rättssystem som fungerade säker bra för 50 år sedan men idag är det helt kasst.
När Hovrätten raderade Irinas vittnesmål borde klockorna ha ringt för folkmassan.
Man måste inse att Hovrätten raderade inte vittnesmålet därför det var felaktigt, utan innehållet var obekvämt.
2016-10-07, 05:52
Medlem
Citat:
Ingen har ringt till Arne innan kl 20 .

Fup s 222, s 224.
Började Formel 1 senare än 20:00?
2016-10-07, 05:54
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag anser att för Nerijus finns det ingen möjlighet att få upprättelse i Sverige på det vidriga rättsövergrepp som är gjort mot honom.
Svenska rättssystemet har blivit genomruttet finns ingen rättssäkerhet heller, jag har följt många rättsfall, därför vet jag vad jag pratar om.
Den enda möjligheten är för Nerijus att ta upp det i Europadomstolen, som han helt säkert kommer att vinna. Det lämpligaste vore att göra det från Litauen och det kanske är orsaken att han begärt förflyttning till Litauen.
Det finns ingen i Litauen som anser att Nerijus är skyldig till mordet på Lisa, därför Irina vittnade under ed till Hovrätten att Nerijus fanns i bostaden från 18.45 till 20.00 och då är det en omöjlighet att han kunde vara gärningsmannen.
Den som vittnar under ed i Litauen ljuger inte därför det är en viss procedur innan vittnesförhöret som gör ingen kan ta tillbaka vad som är sagt.
Sedan är det mycket hårda straff för mened i Litauen, därför är det ingen som skulle ljuga som vittnar under ed.
Jag är övertygad att Irina hade en advokat som rådgivare att Sverige skulle ingenting kunna göra för att i frågasätta hennes vittnesmål, som de sannolikt skulle ha gjort om de kunnat.
Irinas vittnesmål överensstämmer med polisutredningen i ladan och därför kan ingen ifrågasätta det.
Nu finns det vittnesmål i Sverige i det här fallet som har vittnat mot Irinas vittnesmål och polisutredningen, det visar att Sverige har ett mycket dåligt rättssystem.
Det är ett rättssystem som fungerade säker bra för 50 år sedan men idag är det helt kasst.
När Hovrätten raderade Irinas vittnesmål borde klockorna ha ringt för folkmassan.
Man måste inse att Hovrätten raderade inte vittnesmålet därför det var felaktigt, utan innehållet var obekvämt.

Det enda övergrepp som har skett i fallet är mördaren Nerijus brutala och sexualsadistiska
övergrepp mot Lisa och i förlängningen även mot hela hennes familj .
Svenskt rättväsende hör till de bästa i världen och domen mot mördaren Nerijus bekräftar
detta faktum på ett utmärkt sätt .
Mördare som Nerijus kommer inte undan straff i ett rättssäkert land som Sverige .
Det är alla som bor här evigt tacksamma för , särskilt vi som har egna döttrar .
Du däremot vill ha ett rättssystem som lyssnar på lögnare som Nerijus och Irina och
låter en vidrig och brutal mördare som Nerijus gå fri trots att han är skyldig .
Irina vittnade inte i en Litauisk domstol så att hennes hand var på bibeln betyder
inte ett jävla skit extra för att hon skulle vara det minsta trovärdig .
Att HD raderade ittnesmåler beror på att i svenskt rttssusten anses inte lögner som
relevanta i ett fall där bevisligen kärringen ljuger för att rädda sitt as till man .
Detta trots att hon har sett en bild på vad Nerijus gjort mot Lisa .
Kärringen tuppar av och fortsätter sedan att ljuga under resten av förhöret .
Det visar klart och tydligt vilken typ av människa hon är .
Och du som försvarar och tror på dessa människor är precis likadan .
2016-10-07, 06:00
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Fup s 222, s 224.
Började Formel 1 senare än 20:00?

Nej , men se han med snörena är vaken .
Det finns inga uppgifter från familjen Holm att de skulle ha kontaktat Lena före kl 20 .
Vad som sagts är att Stefan ringer hem till Helena när han kommit fram
till cafét ca kl 20,30 och därefter kontaktar Helena Lena som äger cafét .
Hur i helvete skulle Lena kunna veta att Lisa var försvunnen innan Helena ringde .
Har hon någon övernaturlig förmåga eller vad är det du inbillar dig ?
2016-10-07, 06:03
Medlem
Sverige har en mycket bra poliskår som är kunnig, ärlig, låter sig inte korrumperas, gör inga planteringar eller andra fuffens.
Därför borde utredningarna bedrivas på det sättet att det är två höga polisbefäl som leder utredningen där den ena är chefen.
Under sig har de poliser, tekniker, utredare, förhörsledare m.m.
När utredningen med förundersökningen är klar tillsändes den till åklagare som bör vara kanske 3 stycken som går igenom förundersökningen och bestämmer om den misstänkte skall åtalas eller inte, anser de att den misstänkte skall åtalas skrivs ett åtal som går till Tingsrätten och dömer personen.
Den misstänkte skall ha tillgång till advokat under utredningen naturligtvis.
Om det här Lisa fallet hade blivit utredd med det här systemet, mordet hade blivit löst inom några veckor och gärningsmannen hade hamnat bakom "lås och bom", nu är gärningsmannen fri och en helt oskyldig person har satts till att pinas.
Den här mordutredningen har kostat gigantiska summor som endast är ett stort svart hål dit resurserna har gått, det måste röra sig om mycket stora summor.
Borde vara lämpligare och bättre att satsa pengar på poliskåren som alltid har brist på resurser och inte på sådant shit som nu görs.
Med det systemet jag nämnt skulle mordutredningen kostat en spottstyver och gärningsmannen hade åkt dit.
Politikerna vill inte ändra systemet därför det skulle göra det omöjligt för politikerna att styra utredningar.
2016-10-07, 06:14
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Sverige har en mycket bra poliskår som är kunnig, ärlig, låter sig inte korrumperas, gör inga planteringar eller andra fuffens.
Därför borde utredningarna bedrivas på det sättet att det är två höga polisbefäl som leder utredningen där den ena är chefen.
Under sig har de poliser, tekniker, utredare, förhörsledare m.m.
När utredningen med förundersökningen är klar tillsändes den till åklagare som bör vara kanske 3 stycken som går igenom förundersökningen och bestämmer om den misstänkte skall åtalas eller inte, anser de att den misstänkte skall åtalas skrivs ett åtal som går till Tingsrätten och dömer personen.
Den misstänkte skall ha tillgång till advokat under utredningen naturligtvis.
Om det här Lisa fallet hade blivit utredd med det här systemet, mordet hade blivit löst inom några veckor och gärningsmannen hade hamnat bakom "lås och bom", nu är gärningsmannen fri och en helt oskyldig person har satts till att pinas.
Den här mordutredningen har kostat gigantiska summor som endast är ett stort svart hål dit resurserna har gått, det måste röra sig om mycket stora summor.
Borde vara lämpligare och bättre att satsa pengar på poliskåren som alltid har brist på resurser och inte på sådant shit som nu görs.
Med det systemet jag nämnt skulle mordutredningen kostat en spottstyver och gärningsmannen hade åkt dit.
Politikerna vill inte ändra systemet därför det skulle göra det omöjligt för politikerna att styra utredningar.

Du har rätt , allt som det här fallet har kostat svenska skattebetalare skulle mördaren
Nerijus och hans hemland få betala helt och hållet .
Det är ju just han mördaren Nerijus som har kostat dessa enorma summor .
För att inte tala om det otroliga lidande som han har orsakat Lisa och hennes familj
genom att på ett sexualsadistiska sätt döda henne för sitt eget höga nöjes skull .
Måtte han som straff få sluta sina dagar på ett lika plågsamt sätt som Lisa gjorde .
Jag har stora förhoppningar om att det kommer att ordna sig när han kommer hem .
2016-10-07, 06:24
Medlem
Citat:
Nej , men se han med snörena är vaken .
Det finns inga uppgifter från familjen Holm att de skulle ha kontaktat Lena före kl 20 .
Vad som sagts är att Stefan ringer hem till Helena när han kommit fram
till cafét ca kl 20,30 och därefter kontaktar Helena Lena som äger cafét .
Hur i helvete skulle Lena kunna veta att Lisa var försvunnen innan Helena ringde .
Har hon någon övernaturlig förmåga eller vad är det du inbillar dig ?

Nu får du väl ändå ta och tagga ner!
Kan man aldrig ställa en enkel fråga utan att du ska svära och påstå saker som jag inte har sagt?

Du skrev att ingen ringde för kl 20:00. Jag visade på ställen i Fup där vittnet sa att det kom ett samtal före Formel 1 började. Min naturliga följdfråga då var "Började Formel 1 senare än 20:00"? Ett enkelt ja eller nej hade räckt som svar från dig.
2016-10-07, 07:32
Medlem
Citat:
Du har rätt , allt som det här fallet har kostat svenska skattebetalare skulle mördaren
Nerijus och hans hemland få betala helt och hållet .
Det är ju just han mördaren Nerijus som har kostat dessa enorma summor .
För att inte tala om det otroliga lidande som han har orsakat Lisa och hennes familj
genom att på ett sexualsadistiska sätt döda henne för sitt eget höga nöjes skull .
Måtte han som straff få sluta sina dagar på ett lika plågsamt sätt som Lisa gjorde .
Jag har stora förhoppningar om att det kommer att ordna sig när han kommer hem .
Att sådana här utredningar kostar gigantiska summor är politikernas fel som inte vill ändra systemet, utan de skall ha fingrarna i alla syltburkar som tänkas kan, att de kan styra ställa och påverka.
Alla har medlidande för Holm familjen det som hände Lisa.
Mordet på Lisa var inget sexualmord utan sannolikt ett hämnd mord, det fanns en person som jag anser var starkt misstänkt, men istället för att söka upp honom och kontrollera hans bil anser jag att det gick ut på att dölja honom.
Min egen spekulation är att han kanske betalde stor lösen summa för att kunna löpa, men det är som sagt min egen teori, som kan vara felaktig.
Det kan också vara möjligt att han hade ett hål som gjorde att han kom ut, utan att han kunde fångas.
Eftersom Nerijus har blivit dömd i två rätter blir det omöjligt att sätta dit gärningsmannen, han kommer alltid att vara fri.
Det enda det Svenska rättssystemet borde göra är att se till att det blir ett frikännande av den oskyldige Nerijus, sedan kan de lägga locket på, därför det som finns där under är som en skithög desto mer man gräver desto värre det luktar
2016-10-07, 07:41
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Den kvinnan som ringer Arne säger att Lisa är borta, jag tolkar det som att Lisa hade påträffats och var mördad.
Det gjordes polisanmälan om telefonsamtalet till Arne, varför skickade inte utredningen polis till Arne och förhörde vad kvinnan hade sagt och gjort en telefonpejling för att få bekräftat den som ringde ?
Sedan skulle den kvinnan som ringde Arne blivit förhörd hur det kunde komma sig att hon visste att Lisa var borta.
Den kvinnan måste ha fått någon information från något håll, familjen Holm kan uteslutas enligt förhör som finns i FUP hade de inte kontakt med någon innan Stefan åkte iväg vid 20.00 tiden.
Kvinnan ringde Arne innan 20.00 därför de väntade att Formel 1 skulle starta 20.00 när hon ringde, det kunde vara 19.45, men en telefonpejling på Arnes telefon skulle ha gett exakt besked.
Kom med en teori varför inte utredningen vidtog åtgärder ? Min teori är att kanske de kände till att Lisa var mördad redan då och meningslöst att utreda det.

taget direkt ur den riktiga FUP-ett:

Citat:
Lars-Magnus: Någon gång efter middagen hade Lena från caféet ringt och frågat om de sett Lisa vilket de inte hade gjort.

Kvinnan har ett namn, LENA SVEDLUND. (Hoppas du kan se det fetade med stora bokstäver)
Så det är bekräftat om vem som ringde så någon pejling var helt onödig.

Lena frågar om de set Lisa för Lisas mamma frågade Lena om när Lisa slutade. Lena visste inte exakt när Helena ringde utan hon bara trodde att det var 20.15, klockan kan ha varit både före och efter 20.00.

Du har inte läst slasken och då kan du omöjligt veta om utredningen vidtog åtgärder eller inte.

Vill du veta det så ring Skövdepolisen och be att få läsa slasken.
Att sitta här och traggla om och om igen samma sak gör det inte mer trovärdigt att det du skriver är sant.

När du har läst "slasken" så återkom igen om du vill. Att du sitter här och ljuger om än det ena eller andra var femte sekund är helt meningslöst.

Påminnelse ifall du har glömt:
Nerijus har tagit livet av Lisa och det är bevisat i flera instanser, dömd på livstids fängelse och utvisning från Sverige. Tycker du att TR och HR har dömt fel så överklaga hos HR och lägg fram dina "bevis" där om du nu tror att du har rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in