Citat:
Att cykla och sedan åka runt med två guider, som verkligen kände till allt, gav en klar bild om omfatningen av det som Nerius omöjligen kunde gör inom 1,5 timmar. Helt omöjligt var det att göra det som skulle ha hänt inom ladan, bära Lisas kropp från den ena ändan till den andra av den stora ladan mm. Det var nödvändigt att blocka bort rören som Lisa skulle ha hängts. Där kunde ingen ha hängts. Bredvid fanns fina stång för hängning av djurkroppar.
Jag fick två utförliga beskrivningar om det som åklagaren hittade på. Det tog mig två dagar att sätta mig i åklagarens allternativ. Vad har man egentligen gjort när åklagaren har vallat rättens medlemmar på platsen. Var har de varit?
Om jag förstår rätt har aldrig gjorts rekonstruktion om händelserna med klocka tikkandes, sekund på sekund - minut på minut. Dessutom rättsläkaren säger att Lisa kunde ha dött inte sjunde utan tionde. Svara nu på mina frågor utan att igen källa ut mig
Jag fick två utförliga beskrivningar om det som åklagaren hittade på. Det tog mig två dagar att sätta mig i åklagarens allternativ. Vad har man egentligen gjort när åklagaren har vallat rättens medlemmar på platsen. Var har de varit?
Om jag förstår rätt har aldrig gjorts rekonstruktion om händelserna med klocka tikkandes, sekund på sekund - minut på minut. Dessutom rättsläkaren säger att Lisa kunde ha dött inte sjunde utan tionde. Svara nu på mina frågor utan att igen källa ut mig
Kände guiderna till allt ?

Faan , då måste ju en av dom ha varit mördaren Nerijus i så fall .

Han är ju den ende som känner till allt .

Har ingen betydelse om det fanns 100 stångar i rummet bredvid .
Mördaren Nerijus ville ha en mera undanskymd plats att mörda och runka på .

Hörnet i förrummet var den perfekta platsen i hans sjuka värld .
Tiden räcker alldeles utmärkt för att hinna med allt han anklagats för .
Med tanke på hastigheten han höll på vägarna så är det klockrent att han hann .

Den dryga timmen han hade till sitt förfogande satte stopp för Lisas framtidsplaner
och förstörde framtiden för alltid för hennes familj .