2015-07-09, 10:04
Medlem
downbelows avatar
Jag trivs inte alls där jag är nu, har ångest över att behöva gå till jobbet.
Det är otroligt stressigt och det är mycket att göra.

Mitt stora problem är dock ena chefen som konstant trycker ner delar av dom anställda och har en "speciell" attityd till oss som jobbar där och jobbet jag gör.
En annan sak som är jobbigt också är att varje gång jag har sjukanmält mig så får jag kritik för att jag är hemma och är sjuk.
En av dom anställda som jobbar där pratade med mig en gång då jag anmält mig sjuk o sa att det var jobbigt att jag var borta och att jag borde försöka komma dit fast jag är sjuk. Just för det blir så mycket o göra för dom om jag är borta.
Det kan jag förstå till viss del men är man sjuk så är man. Den personen ringde även upp mig idag o frågade hur jag mådde och kritiserade mig att jag var sjuk.

Officiellt har jag praktik där nu via ett annat företag som jag har anställning av, min chef på företaget jag är anställt av verkar helt oförstående av min kritik och dom saker jag förklarat för han om hur jag känner kring jobbet och den ena chefen.
Han tycker mest jag ska fortsätta och köra på. Han har attityden - det blir nog bättre-

Jag vill så gärna jobba och glad att ha ett jobb men det känns som helt fel ställe för mig att vara på.
Vet att det är många innan mig som varit på samma arbetsplats och slutat.
Jag är inte sån som ger upp i första taget men jag måste tänka på mitt mående och min vilja.
Att jobba där sänker mitt självförtroende och viljan att vilja jobba och göra rätt för mig.
Framför allt inte bra för mig och kanske inte så roligt för arbetsplatsen.

Tips på hur jag kommer ur denna jobbiga och krävande situation ?
Citera
2015-07-09, 10:11
Medlem
eXtremos avatar
På dig låter det som du sjukanmäler dig 10–15 gånger per år, det är inte normalt.
Citera
2015-07-09, 10:44
Medlem
FelixSotizs avatar
Antar att du har en konsultchef på företaget du är anställd av, prata med denne och förklara att du inte alls trivs och har gett det borde 3 och 4 chanser att faktiskt försöka tycka om din arbetsplats. Förhoppningsvis har din konsultchef ett annan uppdrag som kanske passar dig bättre.

Annars bör du söka dig om efter ett annat jobb, just nu är det ganska lugnt på arbetsmarknaden då många är på semester men försök verkligen att hitta ett nytt jobb innan du säger upp dig så att du inte gör samma misstag som mig.
Citera
2015-07-09, 13:46
Medlem
Richydembangs avatar
Det verkar som arbetslivet inte riktigt är din grej. Hade du inte varit praktikant så antar jag att du hade fått sparken femte gången du sjukanmälde dig inom 5 månader.
Citera
2015-07-10, 10:19
Medlem
note-its avatar
Du kommer inte att kunna ändra på chefen eller på arbetsplatsen så detta fungerar bättre för dig. Du kommer inte att få sådana råd här eller någon annanstans. Din konsultchef kommer alltid att be dig bara köra på eftersom dennes företag tjänar bra pengar på de timmar du gör som de kan fakturera.

Men, du bör ta dig ur detta eftersom du bra kommer att må sämre med tiden. Försök att härda ut och sök jobb under tiden. Det är ett måste kan kunna lämna referenser när man söker jobb och då är det ganska bra om de tycker att man är skötsam och OK att jobba med.

Undvik sjukdagar så långt det går. Själv är jag bara hemma vid feber.
Citera
2015-07-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
På dig låter det som du sjukanmäler dig 10–15 gånger per år, det är inte normalt.
Det står inte.
Dessutom kan bli sjuk oftare om man har en dålig arbetsmiljö, det är bevisat i forskningen.
Citera
2015-07-10, 11:31
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans.Schmetterling
Det står inte.
Dessutom kan bli sjuk oftare om man har en dålig arbetsmiljö, det är bevisat i forskningen.
Skulle TS ha varit hemma p.g.a. sjukdom en eller max två gånger per år hade ingen brytt sig. Nu är däremot TS hemma väldigt ofta vilket folk stör sig på, varför TS måste inse att hans mentalitet inte fungerar. Han kan också byta arbete om han inte trivs.
Citera
2015-07-10, 12:30
Medlem
Citat:
Skulle TS ha varit hemma p.g.a. sjukdom en eller max två gånger per år hade ingen brytt sig. Nu är däremot TS hemma väldigt ofta vilket folk stör sig på, varför TS måste inse att hans mentalitet inte fungerar. Han kan också byta arbete om han inte trivs.
Vissa människor blir sjukare oftare än andra. Kan vara arbetsplatsen det är fel på.
Citera
2015-07-10, 14:49
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Vissa människor blir sjukare oftare än andra. Kan vara arbetsplatsen det är fel på.
Knappast. Vet man med sig att man mår dåligt av t.ex. sol, så söker man inte ett arbete där man förväntas vara utomhus, utan ordnar ett arbete där man sitter inomhus. Anser TS att det är arbetsplatsens fel (alla ska jämt skylla på andra...) får han kort och gott skaffa ett nytt arbete.
Citera
2015-07-10, 15:01
Medlem
lousys avatar
Du får helt enkelt söka dig någonstans där du trivs bättre, hur svårt är det att förstå?

Eller hade du tänkt börja käfta med chefen och bli en modern rebell på arbetsplatsen?
Citera
2015-07-10, 16:10
Medlem
Citat:
Knappast. Vet man med sig att man mår dåligt av t.ex. sol, så söker man inte ett arbete där man förväntas vara utomhus, utan ordnar ett arbete där man sitter inomhus. Anser TS att det är arbetsplatsens fel (alla ska jämt skylla på andra...) får han kort och gott skaffa ett nytt arbete.
http://www.journalisten.se/nyheter/lts-arbetsmiljo-gor-journalister-sjuka

I detta fallet verkar det vara fel på arbetsplatsen..

Det kan också vara så att TS bara jobbat i tre månader och slumpen gjort att hen blivit sjuk vid 2-3 tillfällen. Personligen brukar jag insjukna ungefär tre gånger per år, men det är inte med regelbundna intervall.
Citera
2015-07-10, 16:18
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
http://www.journalisten.se/nyheter/lts-arbetsmiljo-gor-journalister-sjuka

I detta fallet verkar det vara fel på arbetsplatsen..

Det kan också vara så att TS bara jobbat i tre månader och slumpen gjort att hen blivit sjuk vid 2-3 tillfällen. Personligen brukar jag insjukna ungefär tre gånger per år, men det är inte med regelbundna intervall.
Sluta gnäll, varken produktivitet eller professionell utveckling har någonsin kommit ur en gnällig med som inte är tillräckligt psykiskt stark. TS hör verkligen till den curlade generationen som är van att få allting serverat på silverfat om han inte kan klara av att arbeta på en normal arbetsplats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in