2015-07-09, 05:33
Bannlyst
Hade så förbannat ont i örat nyss att jag tog en tops och stack in för att röra om lite. Blev visst lite vårdslöst och nu blöder det i örat. Är det farligt eller?
Citera
2015-07-09, 05:43
Medlem
Animulehs avatar
Säkert bara ett sår eller finne i örat eller liknande. Är hörseln ok?
Citera
2015-07-09, 05:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Animuleh
Säkert bara ett sår eller finne i örat eller liknande. Är hörseln ok?

Hoppas du har rätt, men det kändes ungefär som att jag pillade rakt igenom örongeggan. Mja det är lock och ett tryck mot örat. Fast så var det innan jag började pilla också. Nu pulserar det inne i örat också dock. Ungefär som att det försöker spränga igenom trycket som är.
Citera
2015-07-09, 05:59
Medlem
Animulehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Hoppas du har rätt, men det kändes ungefär som att jag pillade rakt igenom örongeggan. Mja det är lock och ett tryck mot örat. Fast så var det innan jag började pilla också. Nu pulserar det inne i örat också dock. Ungefär som att det försöker spränga igenom trycket som är.

Testa med lite saltlösning senare och se om det löser problemet. Även om du skulle punkterat trumhinnan så är det ingen fara, brukar ofta läka ok. Tar väl några dagar.
Citera
2015-07-09, 06:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Animuleh
Testa med lite saltlösning senare och se om det löser problemet. Även om du skulle punkterat trumhinnan så är det ingen fara, brukar ofta läka ok. Tar väl några dagar.

Tog ett par Ipren så att den värsta värken la sig och man förhoppningsvis orkar somna. Så får vi se om det är borta tills imorn Skönt att höra! Kanske bara låta det gå över av sig själv då. Tack för att du svarade! Uppskattat.
Citera
2015-07-09, 07:29
Medlem
T_Sands avatar
Du kan inte få bort wax (lock) för örat med tops. Gå till apoteket och köp en pump att skölja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in