2015-07-09, 01:51
Medlem
Nu har jag en liten skum fråga. Men det sen igår så började jag känna av att det typ pulserar strax innanför högra sidan av revbenen, alltså inne i magen. Det känns i sidan av magen och i ryggen. Någon som har någon aning om vad det kan vara?
Citera
2015-07-09, 03:00
Medlem
skulle uppskatta ett svar
Citera
2015-07-09, 03:43
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahoo134
Nu har jag en liten skum fråga. Men det sen igår så började jag känna av att det typ pulserar strax innanför högra sidan av revbenen, alltså inne i magen. Det känns i sidan av magen och i ryggen. Någon som har någon aning om vad det kan vara?

Om jag var som du skulle jag ringa sjukvårdsupplysningen nu. De kommer att vara intresserade.
Du kan ha ett bråck på blodkärl som man vill undersöka med ultraljud snarast möjligt.
Citera
2015-07-09, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Om jag var som du skulle jag ringa sjukvårdsupplysningen nu. De kommer att vara intresserade.
Du kan ha ett bråck på blodkärl som man vill undersöka med ultraljud snarast möjligt.

okej, tack så mycket. Jag märker att det pulserar mer och mer om jag får upp pulsen, men jag ringer dom imorgon.
Citera
2015-07-09, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar

Jo en sista sak jag tänkte på. Jag läste lite om det nu, men majoriteter av dem som får det är ju äldre personer. Jag är bara 19 år, så är det fortfarande troligt att det är det?
Citera
2015-07-09, 06:57
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahoo134
Jo en sista sak jag tänkte på. Jag läste lite om det nu, men majoriteter av dem som får det är ju äldre personer. Jag är bara 19 år, så är det fortfarande troligt att det är det?

Jo, majoriteten är äldre män men det kan drabba vem som helst.
Det kan vara en medfödd missbildning.
Det bör uteslutas om man har pulsationer i hjärttakt från magen ut i ryggen innan med letar efter andra orsaker.

Det kanske bara är muskelsammandragningar, men låt sjukvården avgöra det.
Senast redigerad av Gud-Runar 2015-07-09 kl. 06:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in