Citat:
Ursprungligen postat av
Trojgh68f
Alltså det jag menade är att det går hur bra för mig som helst att betala tillbaka ifall jag hade fått lån genom att en borgensman hade hjälpt mig. Och att det förmodligen finns folk som förstår det och därför kan hjälpa mig, OM det nu hade funnits någon som har möjligheterna att hjälpa mig. Jag fattar verkligen inte hur du kunde missa det. Men nu hoppas jag i alla fall du förstår din iq befriade lilla skitunge.
Och du får typ 1 ny kreditupplysning för varje gång du kollar om du kan ta ett sms lån (alltså söker) och som jag skrev har jag sökt hos typ de flesta. 12 är inte särskilt många som någon skrev och som denne även skrev så suger det verkligen att man inte ska kunna ta lån för det för 10 kreditupplysningar behöver knappt ha något alls med saken att göra.
Tror även man får en ny kreditupplysning när man tecknar nya abonnemang om jag inte har helt fel. Har för mig att jag hört det nånstans. Alltså när man tecknar typ nya telefonabonnemang osv.
Och vem är det som ska rapportera nånting? Varför?
Tolv stycken är mycket. Vilken nolla går och tar ett SMS-lån per månad?
Du skriver:
"Verkar inte vara någon som kan ställa upp som 'betalningsansvarig ifall jag inte skulle kunna betala' eller vad man nu kallar det, pga att alla har typ redan tagit något sorts lån tidigare eller har någon liten anteckning hos kronofogden eller så." Detta är anledningen till att jag kommenterade din bekantskapskrets, då du uppenbarligen umgås med andra personer som är illikvida eller släpar efter med betalningar. Men jag antar att pack drar till sig annat pack, och att ni umgås i grupp. Självklart är det inte någon normal person som kommer gå i borgen för dina lån, varför skulle någon riskera sin ekonomi för att "hjälpa" en ekonomiskt instabil person?