2015-07-08, 00:46
Medlem
Så fick idag utdelningen och tänkte återinvestera mellan 30,000 och 50,000 på aktier inom kort. Hur ser börsen ut idag? över/under värderad? Tänkte med Greklandskrisen kanske börsen går ner och det kan bli en bra tid att lägga sin ränta på ränta i perfekt timing.

Ska jag vänta eller köra nu? I vilka aktier skulle ni investerat om ni hade mellan 30-50 tusen att investera med, gärna med en kort motivering.

Tack!

EDIT: detta är alltså för långtidsinvestering, investera som på 10 år skulle du få ut mest av pengarna.
Senast redigerad av ollebertil 2015-07-08 kl. 00:55.
Citera
2015-07-08, 01:22
Medlem
Den som kunnat svara på din fråga med någorlunda säkerhet hade kunnat bli mycket rik!

(Skicka ett PM till StyrelseProffset vetja!)

Skämt åsido, om du ska spara under 10 år så återinvestera bara direkt varje gång. Då kommer du i snitt göra en bra affär.
Senast redigerad av skrplbnkdbnk 2015-07-08 kl. 01:25.
Citera
2015-07-08, 01:32
Medlem
Paddington75s avatar
Är inte tanken med återinvestering att stoppa tillbaka utdelningen där den kom ifrån?
Citera
2015-07-08, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrplbnkdbnk
Den som kunnat svara på din fråga med någorlunda säkerhet hade kunnat bli mycket rik!

(Skicka ett PM till StyrelseProffset vetja!)

Skämt åsido, om du ska spara under 10 år så återinvestera bara direkt varje gång. Då kommer du i snitt göra en bra affär.
Självklart kan ingen göra det, det var en fråga som gick ut till de som ville leka med tanken med vad dom hade tänkt i dagsläget och vad dom hade gjort personligen när dom efterfrågar låg risk och långtidshandlande.

Såg att tråden ligger helt fel, en mod får gärna flytta den
Citera
2015-07-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollebertil
Självklart kan ingen göra det, det var en fråga som gick ut till de som ville leka med tanken med vad dom hade tänkt i dagsläget och vad dom hade gjort personligen när dom efterfrågar låg risk och långtidshandlande.

Såg att tråden ligger helt fel, en mod får gärna flytta den

Jag hade återinvesterat på samma sätt som jag hade placerat nya insättningar.
Alltså inte nödvändigvis köpt samma produkt som gett mig utdelningen.
I dagsläger hade det varit något preferensaktie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in