2015-07-25, 20:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Hur jag vet? Vad är misshandel för dig?

Ja misshandel är ju om jag puttar till dig också...
Citera
2015-07-25, 20:56
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ja du säger det ja. Då får du väl ha den inställningen då. Antagligen slår du din fru för att hon vill det enligt dig.
Du pratar ju annars om något du ej vet något om. Du verkar ha inblick i den misshandlades skalle eller tror dig ha det

Jag har redan svarat nej på den anklagelsen. Det är för övrigt du som pratar om något du inte vet något om. Du hävdar att kvinnan får tänderna utslagna och det säger ju sig själv att så inte är fallet, tror du en man som vill ha kontroll över en kvinna kommer misshandla henne på samma sätt som vid ett krogslagsmål? Tror du han vill ha en tandlös kvinna? Du tar uppenbarligen dina tankar från fiktion.
Citera
2015-07-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag undrar hur man är funtad ja om man medvetet utsätter sig för ett sådant destruktivt levande?

Min sympati försvinner när dessa kvinnor går tillbaka till dessa idioter som slår dem, då vill de ju inte ändra på sig.

Har du mycket sympati för knarkare och alkoholister som får hjälp på hjälp men ändå fortsätter att leva sitt liv destruktivt?

Tycker du vi ska prioritera alkoholister till att få nya organ när det förstört sina egna?

Ja, det har jag faktiskt. Hur lätt tror du det är att sluta med ett missbruk?

Sedan tycker jag att man skall prioritera den som inte missbrukar vad det gäller att få nya organ men jag tycker att man innan missbrukaren kört sönder sig skall kunna erbjuda hjälp till denne.

Jag vet själv hur missbruk kan förstöra människor. Min pappa var alkoholist.
Citera
2015-07-25, 21:12
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Jag har redan svarat nej på den anklagelsen. Det är för övrigt du som pratar om något du inte vet något om. Du hävdar att kvinnan får tänderna utslagna och det säger ju sig själv att så inte är fallet, tror du en man som vill ha kontroll över en kvinna kommer misshandla henne på samma sätt som vid ett krogslagsmål? Tror du han vill ha en tandlös kvinna? Du tar uppenbarligen dina tankar från fiktion.
Jag pratar om verkligheten och inga fantasifoster eller porrfilmer. Och jag pratar om misshandel och våldtäkter.
Jag pratar inte om frivilliga smällar alla smisk på stjärten smällar. Där du kan använda ett stoppord då du får för ont i stjärten.
Citera
2015-07-25, 21:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme

Sedan tycker jag att man skall prioritera den som inte missbrukar vad det gäller att få nya organ men jag tycker att man innan missbrukaren kört sönder sig skall kunna erbjuda hjälp till denne.

Ja då vet du hur det är att komma från en dysfunktionell familj och vet vad du pratar om.
Citera
2015-07-25, 21:14
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme

Är man inte en fjant som skyller på saker runtomkring så är det väldigt lätt, eftersom jag känner folk som bara slutat tvärt med sina missbruk.

Jaså varför då? Vi bör ju prioritera dessa människor också så de får flera chanser. Varför skall inte dessa få fler chanser när vi ger dessa människor som lever med misshandlare flera chanser?

Flera av mina vänner har brukat någon form av narkotika några av dem är döda några av dem tog sig ur några är fortfarande kvar i det.
Citera
2015-07-25, 21:19
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Exakt.

Citat:
Hur jag vet? Vad är misshandel för dig?

Kvinnor blir slagna på massor av olika sätt men det är ingen som får skador för syftet är inte att skada kvinnan precis som Nandu säger.
Citera
2015-07-25, 21:19
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Jag pratar om verkligheten och inga fantasifoster eller porrfilmer. Och jag pratar om misshandel och våldtäkter.
Jag pratar inte om frivilliga smällar alla smisk på stjärten smällar. Där du kan använda ett stoppord då du får för ont i stjärten.

Och vad jag pratar om är trovärdigt förnekande. Detta är trovärdigt förnekande:

https://www.youtube.com/watch?v=b4hNaFkbZYU

Som jag sade tidigare, t.ex. homosexuella män är ärliga och säger att de vill bli misshandlade. Heterosexuella kvinnor vill både bli misshandlade och våldtagna, samtidigt som de behåller det trovärdiga förnekandet, alltså de vill kunna anmäla för våldtäkt och misshandel och få ta del av samhällets resurser tillägnade till slagna och våldtagna kvinnor.
Citera
2015-07-25, 21:23
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Alla kvinnor som blir slagna ställer upp på det friviligt. Om de inte ville det kunde de a) inte inleda en relation med en sådan man b) lämna mannen c) sluta ha sex med honom när han slår dem. Alla som har varit där vet att först får man stryk, sen har man sex.
Citera
2015-07-25, 21:29
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Alla kvinnor som blir slagna ställer upp på det friviligt. Om de inte ville det kunde de a) inte inleda en relation med en sådan man b) lämna mannen c) sluta ha sex med honom när han slår dem. Alla som har varit där vet att först får man stryk, sen har man sex.
Ja du säger ju det men jag förstår att du fått för många smällar mot skallbenet av din man. Så jag tar ej dig på allvar i dessa allvarliga frågor som misshandel och våldtäkter.
Ja du blir väl antagligen kåt av att få stryk då. Eller också skickar din skadade hjärna fel signaler.
Citera
2015-07-25, 21:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Och vad jag pratar om är trovärdigt förnekande. Detta är trovärdigt förnekande:

Som jag sade tidigare, t.ex. homosexuella män är ärliga och säger att de vill bli misshandlade. Heterosexuella kvinnor vill både bli misshandlade och våldtagna, samtidigt som de behåller det trovärdiga förnekandet, alltså de vill kunna anmäla för våldtäkt och misshandel och få ta del av samhällets resurser tillägnade till slagna och våldtagna kvinnor.
Ja du har antagligen blivit slagen du med då eftersom du vet att andra gillar att få stryk. Då måste du gilla det också. Eller också snackar du skit endast.
Citera
2015-07-25, 21:39
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ja du har antagligen blivit slagen du med då eftersom du vet att andra gillar att få stryk. Då måste du gilla det också. Eller också snackar du skit endast.

Du kör alltså på en helgardering. Anklaga mig för så mycket du kan komma på och hoppas att något fastnar. Du klarar inte att diskutera sakfrågan då du inser att du har fel.

Detta är som sagt trovärdigt förnekande:

Kvinnan han pratar om vill bli tagen med våld samtidigt som hon vill kunna spela våldtäktsoffer, kanske komma med på Oprah och gråta ut om hur hemskt det var och bli känd på kuppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in