2015-07-07, 04:58
Medlem
Jag har en enorm ovana. När jag är inne på iPad eller iPhone så händer det ofta att jag sitter uppe väldigt länge. När jag suttit till klockan tre eller vad det kan vara känner jag oftast att det inte är värt att lägga mig alls. När jag inte har mobiltillgång kan jag lätt sova klockan tio. Hur ska jag komma på en lösning på det här problemet? Vill inte behöva be föräldrar komma och ta ifrån mig tekniska prylar, jag är ju ändå myndig. Sen vill jag ha tillgång till bland annat appar som fungerar som väckarklocka och andra saker också. En lösning vore att göra det omöjligt att koppla upp till mitt egna internet (3G) men det verkar inte gå.
Hur ska jag lösa det här problemet? Min telefon och platta förstör mitt liv.
Citera
2015-07-07, 05:31
Medlem
O-Lyckligs avatar
Ööh... hmm... Ja, hur ska man formulera sig...? Du har aldrig bara fått känslan att "men vänta lite nu, vem är det som kör egentligen? Hö hö, men det gör ju jag"!?

Komigen nu vännen, du har tillräckligt med självdisciplin för att kunna lägga ifrån dig telefonen och gå till sängs i rimlig tid, eller? Men eftersom, jag förmodar att, du klarar av att hantera tiden mellan den då du först upplever att du har blivit kissnödig med den då du funnit en toalett att uträtta ditt behov utan att det läckt i byxorna, allt för mycket i alla fall, så lovar jag att du även är förmögen till att hantera detta "problem".

Det är tur att du är söt! Kram
Citera
2015-07-07, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O-Lycklig
Komigen nu vännen, du har tillräckligt med självdisciplin för att kunna lägga ifrån dig telefonen och gå till sängs i rimlig tid, eller?

Kanske lättare att somna om man har någon att hata? Jävla föräldrar eller program som spärrar mobilen, jävla politiker som tvingar mig att ha bilbälte, jävla stockholmare osv...
Citera
2015-07-07, 18:11
Medlem
Det är knappast iPhone/iPad som förstör och inte ens är det vad som finns i dessa som "intresserar". Frågan att kanske ställa sig, är vad försöker du "undvika" från att handskas med eller kännas vid?

Av egen erfarenhet vet att när man börjar använda tekniken lite väl för mycket, försöker man fly från något, det är en "tillflyktsort". Antingen från en otillfredsställelse över hur livet är/inte är, man upplever att något saknas eller om man har ansvar/problem som väntar på en att man tar tag i men som man inte vill kännas vid.
Citera
2015-07-07, 21:00
Medlem
Yoshi.crews avatar
Varför sätter du inte bara på larm och sen lägger ifrån dig mobilen/ipaden när du ska sova?
Jag förstår att man kanske vill kolla ipaden/iphone lite innan man somnar, men det är något med det blåa ljuset som gör så man blir piggare.

Blir du aldrig trött efter ett tag när du håller på med ipaden eller mobilen innan du ska sova? Det brukar jag bli iallafall.
Tänk bara efter att du kommer må bättre av att sova mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in