2015-07-06, 14:42
Medlem
Hej!

Har tidigare testat enbart propavan men sov inte mycket bättre på den utan blev mest som en zombie dagen efter och hade svårt att hålla mig vaken till en fotbollsmatch på eftermiddagen.

Stesolid (2.5mg) har fungerat hyfsat tidigare då min sömn varit helt rubbad. Fick då två timmar i sträck.

Nu är sömnen kass igen (säkert pga för mycket alkohol) men försöker få kroppen i balans. Dock har inte hård träning hjälpt och har även testat stesolid (5mg) men det blev en märklig natt och drömde mycket och tror inte jag sov så bra.

Läste någonstans att en mix av proavan och stesolid kan få en klart bättre sömnkvalité och det är det jag behöver. Tror jag klarar mig på en natt och sen brukar kroppen successivt förbättra sömnen om jag tränar etc.

Så hur får jag bäst effekt? Bör jag ta dessa samtidigt, eller ska jag ta stesoliden först och propavanet senare, eller tvärtom? Samt hur lång tid mellan dessa är optimalt? Tänkte väl lägga mig mellan 00 och 02 typ.

Tack för förhand!
Citera
2015-07-06, 14:56
Medlem
Jag äter två propavan och sover bra. Är inte trött dagen efter, dock endast trött och dåsig om jag inte ätit propavan på 1-2 veckor och börjar igen. Äter du varje dag? Nyss börjat?
Citera
2015-07-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Jag äter två propavan och sover bra. Är inte trött dagen efter, dock endast trött och dåsig om jag inte ätit propavan på 1-2 veckor och börjar igen. Äter du varje dag? Nyss börjat?
Testade två dagar i sträck för några månader sen men det hjälpte inte speciellt mycket och jag vill ju att kroppen ska fixa sådant här själv helt och hållet. Det brukar ta ett tag men det blir ju oftast bra men behöver en kickstart så att den blir utvilad typ.

Jag är emot att bli "beroende" av att käka något och är skeptisk till de flesta läkemedel men ibland kan det vara nödvändigt ont.
Citera
2015-07-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Testade två dagar i sträck för några månader sen men det hjälpte inte speciellt mycket och jag vill ju att kroppen ska fixa sådant här själv helt och hållet. Det brukar ta ett tag men det blir ju oftast bra men behöver en kickstart så att den blir utvilad typ.

Jag är emot att bli "beroende" av att käka något och är skeptisk till de flesta läkemedel men ibland kan det vara nödvändigt ont.

Testa i två veckor utan uppehåll. Att du blir dåsig dagen efter är övergående och försvinner så länge du tar propavan. Det är inte heller beroendeframkallande.
Citera
2015-07-07, 01:43
Medlem
Varför inte stilnoct eller Zopiklon? Du ska ju ta dem så sällan. Propavanen kan du prova att ersätta med lergigan. Be även om atarax, mkt mild och bra medicin som är bra att ha hemma då den funkar mot allergier, man slutade använde dem mot detta pga att patienten blev dåsigare än med nyare.
Citera
2015-07-07, 07:20
Medlem
Av vilka orsaker har du sömnproblem? Vet du det exakt? Kan man ev. se om det går att sova bättre utan mediciner? Har du gjort det som krävts?
Citera
2015-07-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9204moki
Av vilka orsaker har du sömnproblem? Vet du det exakt? Kan man ev. se om det går att sova bättre utan mediciner? Har du gjort det som krävts?
Jag vet att kroppen hanterar detta själv men behövde sova ut ordentligt någon natt, sen blir det bättre och bättre - och jag är väldigt restriktiv mot vad jag stoppar i mig. Antagligen har det varit för mycket alkohol som saboterat sömnen. Sov bättre inatt om än inte perfekt, men det hjälpte lite med att trycka i sig propavan och stesolid, nu är bara frågan hur mycket zombie jag kommer vara i eftermiddag.
Citera
2015-07-07, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Varför inte stilnoct eller Zopiklon? Du ska ju ta dem så sällan. Propavanen kan du prova att ersätta med lergigan. Be även om atarax, mkt mild och bra medicin som är bra att ha hemma då den funkar mot allergier, man slutade använde dem mot detta pga att patienten blev dåsigare än med nyare.
Zopliklon har jag funderat på att ha vid diverse nödfall, men tanken är inte att ha massa mediciner utan kroppen brukar klara det bra. Men i nödfall och det jag hade nu var propavan och stesolid. Vaknade dock 2-3 gånger likväl med några timmars mellanrum men det var helt ok ändå.
Citera
2015-07-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Testa i två veckor utan uppehåll. Att du blir dåsig dagen efter är övergående och försvinner så länge du tar propavan. Det är inte heller beroendeframkallande.
Nej, jag vet att de inte är beroende men jag gillar inte att stoppa i mig massa saker bara för att. Och om jag inte sover bättre utan dom och vänjer kroppen med att dessa ska vi äta när jag ska sova så lär det ju bli ett indirekt beroende känns det som. Om inte så kan det bli mentalt beroende.
Citera
2015-07-07, 14:26
Medlem
Extreme75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Hej!

Har tidigare testat enbart propavan men sov inte mycket bättre på den utan blev mest som en zombie dagen efter och hade svårt att hålla mig vaken till en fotbollsmatch på eftermiddagen.

Stesolid (2.5mg) har fungerat hyfsat tidigare då min sömn varit helt rubbad. Fick då två timmar i sträck.

Nu är sömnen kass igen (säkert pga för mycket alkohol) men försöker få kroppen i balans. Dock har inte hård träning hjälpt och har även testat stesolid (5mg) men det blev en märklig natt och drömde mycket och tror inte jag sov så bra.

Läste någonstans att en mix av proavan och stesolid kan få en klart bättre sömnkvalité och det är det jag behöver. Tror jag klarar mig på en natt och sen brukar kroppen successivt förbättra sömnen om jag tränar etc.

Så hur får jag bäst effekt? Bör jag ta dessa samtidigt, eller ska jag ta stesoliden först och propavanet senare, eller tvärtom? Samt hur lång tid mellan dessa är optimalt? Tänkte väl lägga mig mellan 00 och 02 typ.

Tack för förhand!

Kroppen behöver varken sömnpiller eller sprit för att sova. Tvärtom så fastnar du i ett tänk som bara det gör att du inte somnar. Redan efter några veckor har du hamnat i beroendeeländet som också gör det omöjligt att somna.
Släng allt vad mediciner och sprit heter så lär du somna som en stock redan efter några dagar, när gifterna och abstinenserna gått ur kroppen.
Citera
2015-07-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extreme75
Kroppen behöver varken sömnpiller eller sprit för att sova. Tvärtom så fastnar du i ett tänk som bara det gör att du inte somnar. Redan efter några veckor har du hamnat i beroendeeländet som också gör det omöjligt att somna.
Släng allt vad mediciner och sprit heter så lär du somna som en stock redan efter några dagar, när gifterna och abstinenserna gått ur kroppen.
Ja, mitt mål är inte att sova på tabletter eller alkohol, men ibland snurrar det till för mycket och efter fyra fem dygn utan mer sömn än 25 minuter i ett sträck funkar man ju inte. Då tar man vad man har - oftast alkohol i första steget men nu ska jag lägga ner alkoholen för en tid framöver. Och enbart stesoliden hjälpte inte bra nog så det fick bli stesolid och propavan nu senast och sov faktiskt bara i tre omgångar så fick drygt två timmar i sträck varje gång. Nu inatt ska jag köra utan något. Borde funka hyfsat eftersom kroppen nu fått sin sömn.

Annars håller jag med dig, men det viktigaste nu var ju just frågeställningen. Jag har tidigare haft sömnsvårigheter i upp mot 10-14 dagar typ. Då funkade stesolid så sov jag i två timmar, sen efter det blev det bättre av sig själv.

Idag är abstinensen borta helt och även i går kväll faktiskt men då fuskade jag ju lite med stesolid. Så inatt blir förhoppningsvis en helt ok natt, men vi får se. Är dock inte alls trött nu trots en tuff dag med mycket slit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in