Citat:
Ursprungligen postat av
Extreme75
Kroppen behöver varken sömnpiller eller sprit för att sova. Tvärtom så fastnar du i ett tänk som bara det gör att du inte somnar. Redan efter några veckor har du hamnat i beroendeeländet som också gör det omöjligt att somna.
Släng allt vad mediciner och sprit heter så lär du somna som en stock redan efter några dagar, när gifterna och abstinenserna gått ur kroppen.
Ja, mitt mål är inte att sova på tabletter eller alkohol, men ibland snurrar det till för mycket och efter fyra fem dygn utan mer sömn än 25 minuter i ett sträck funkar man ju inte. Då tar man vad man har - oftast alkohol i första steget men nu ska jag lägga ner alkoholen för en tid framöver. Och enbart stesoliden hjälpte inte bra nog så det fick bli stesolid och propavan nu senast och sov faktiskt bara i tre omgångar så fick drygt två timmar i sträck varje gång. Nu inatt ska jag köra utan något. Borde funka hyfsat eftersom kroppen nu fått sin sömn.
Annars håller jag med dig, men det viktigaste nu var ju just frågeställningen. Jag har tidigare haft sömnsvårigheter i upp mot 10-14 dagar typ. Då funkade stesolid så sov jag i två timmar, sen efter det blev det bättre av sig själv.
Idag är abstinensen borta helt och även i går kväll faktiskt men då fuskade jag ju lite med stesolid. Så inatt blir förhoppningsvis en helt ok natt, men vi får se. Är dock inte alls trött nu trots en tuff dag med mycket slit.