Citat:
Ursprungligen postat av sisus
Om du redan har en grov pistol blir det inte då svårt att köpa en till med de regler som finns i dag??? Har för mig att man bara kan ha en pistol i varje klass.
Nja, det beror på tillståndsmyndighet givetvis men du ska kunna motivera varför du behöver varje vapen du har. Vill du ha 3 st Glock 17 så blir det nobben oavsett (hoppas jag). Vill du ha en 9 mm med 5'' pipa fasta riktmedel, en annan med 6'' pipa ställbara riktmedel eller liknande så går det bra. Du ska kunna styrka i vilken gren du ska använda vapnet och på vilket sätt ditt nya vapen behövs utöver ditt/dina nuvarande.
Citat:
Ursprungligen postat av sisus
Nu gör du mig orolig. Tror du att dynamiskt skytte kommer att försvinna??Hur långt har de kommit med de lagförslaget eller är det bara tankar från någon politiker med låg verklighetsuppfattning??
Av det man hör från RPS så verkar det ju som om de tror att alla skyttar är potentiella mördare och vapendistributörer. De oroar mig också. Har du läst artikeln i Nationellt pistolskytte nr3/2005? Jag tänkte läsa promemorian Ju2005/2613/PO själv senare men har inte börjat leta ännu.
Roligt att läsa svar som att "Att ge Rikspolisstyrelsen rollen som övervakare av etiska frågor är enligt advokatsamfundets mening inte lämpligt."
Aight nigga, that's the truth!

Det börjar bli lite löjligt med förslag efter förslag mot lagligt vapeninnehav och seriöst skytte. Börjar bli sugen på att engagera mig.