Citat:
Ursprungligen postat av
DragonZaphiira
Någon som vet vilken utbildning som är svårast på universitet/högskolenivå?
Läkare?
Teknisk Fysik?
Industriell Ekonomi?
Av de tre du räknar upp så går det bara att jämföra F och Indek på ett hyfsat balanserat sätt och då ifall de är på samma universitet. I detta fall utgår jag från KTH.
F och Indek läser samma mattekurser under första året samt en fysikkurs. Samtliga mattekurser som Indek får gentemot F är förenklade och kortare kurser. Jag blir själv helt tokig på när jag ser deras extentor och på vissa uppgifter står det "Lös integralen genom att använda denna substitution". Varför ens göra uppgiften överhuvudtaget när lösningen redan har getts?
Fysikkursen, mekanik, är också en förkortad kurs som Indek läser jämfört med F och sedan har de även en programmeringskurs som jag inte har någon större koll på. F's programmeringskurs är inte tipp topp men ryktet säger att Indeks är ännu sämre.
Men om man tycker att exempelvis kurser som Introduktion till industriell ekonomi 7.5 hp, Industriell projektledning för I 7.5 hp och Industriell marknadsföring för I 7.5 hp verkar vara svårare än kurser som Termodynamik 6 hp och Klassisk fysik 12 hp så är de väl antagligen svårare men man måste komma ihåg att matten som Indek läser är avsevärt lättare än F's.