Citat:
Ursprungligen postat av
bumbaclot.
Vad innebär ''Med permanent hot om öppet LPT''? Varför vill du skita i nedtrappning om du bestämmer dig för att sluta? Känns ju onödigt om nedtrappningen gör det lättare att sedan vara helt utan.
"Med permanent hot om öppet LPT"; Läkarna menar att om de upptäcker att jag mixtrar med medicinen igen så kan de skriva vårdintyg vilket isf leder till Lagen om Psykiatrisk Tvångsvård i Öppenvården, De har alltså ett kontrakt på en som är jävligt svårt att bli av med. Nu vårdas jag "frivilligt, men psykiatrins långa arm är rätt mäktig.
Varför jag vill strunta i nedtrappningen om... ; Att trappa ner all min psykofarmaka skulle ta minst ett halvår! Och jag har juh lithium-provtagningar var tredje månad. Psykvården skullle upptäcka mitt lilla projekt och ge mig en enkelbiljett till Öppet LPT
Jag har klantat mig andra gånger utan medicin så att det ser ut som jag är sjuk, eh - ett exempel:
Det var grannbråk och jag sparkade en man i huvvet (vilket jag inte gjorde pga typ psykos)
Polisen samarbetar med psykiatrin och soss = Jag tvär-åkte in på rättspsyk. (fast jag befann mig därinne bara några dagar som väl var.)
Summa summarum: Vad skall jag göra?? Jag har klarat mig i åratal helt utan meds när jag emigrerade till Bankok. Ingen psyksjuk skulle klara de åren, det kan jag lova dig..
Nog med OT Topic: ett syfte med att egenhändigt sätta ut medsen är att jag vill leva lite och ta metylfenidathydroklorid några gånger tillsammans med min tjej som ett afrodisiaka. Kanske även koks och amfetamin. åsså är ju schroom säsongen snart här.
Well well , [i]det största syftet med att lägga av med giftpsykofarmakan är att oavsett jag har en diagnos eller ej, så är det fan inget liv nästan värt att leva med medicin i kroppen. Jag bör verkligen göra nåt åt saken medans jag fortfarande är någorlunda ung!!!
Fy faan asså, att sluta ta min medicin är det centrala i mitt medvetande och har varit det ända sedan de propsade på mig de första tabletterna!
Ibland
MÅSTE man följa sin inre röst, annars är man bara en liten lort