2015-07-06, 01:40
Medlem
torstenhingstens avatar
MGM den utpekade i denna tråd verkar ha lite innanför pannbenet om man nu ska gå efter hans fyndiga statusar på tidslinjen.

Varför döda ngn när det är så uppenbart man åker fast?
Citera
2015-07-06, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Kan det vara Espebo?

Svar ja. Igår natt gjorde polisen beväpnade med automatvapen och sköldar tillslag mot hans lägenhet på Lundavägen 15B.
Citera
2015-07-06, 05:41
Medlem
Faktiskt helt chockad när jag går in och läser vem GM är. (Om det nu stämmer) känt honom i många år och jag har faktiskt svårt att tro att han skulle ligga bakom något sådant, men det har man väl alltid..
ingen aning om att hans företag kursat för den delen heller.

Vad tror ni han åker på om det inte var han som sköt? Blir det fängelse endå?

Jag syftar alltså på al*x m*ller
Citera
2015-07-06, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomReiste
Svar ja. Igår natt gjorde polisen beväpnade med automatvapen och sköldar tillslag mot hans lägenhet på Lundavägen 15B.

Tack för bekräftelsen av denna gärningsman, jag började fatta misstankar när någon nämnde ett företag som gått i konkurs. Sedan när ägaren till Emvas Entreprenad visade sig vara 41 år och bor på Lundavägen 15B i Arlöv, så var det bara en bekräftelse som behövdes. Lite lustigt att polisen inte stormade lägenheten i morse när det ändå var avspärrat från biblioteket ner till OKQ8. I och för sig så var han troligtvis inte misstänkt vid den tiden på morgonen.
Citera
2015-07-06, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Tack för bekräftelsen av denna gärningsman, jag började fatta misstankar när någon nämnde ett företag som gått i konkurs. Sedan när ägaren till Emvas Entreprenad visade sig vara 41 år och bor på Lundavägen 15B i Arlöv, så var det bara en bekräftelse som behövdes. Lite lustigt att polisen inte stormade lägenheten i morse när det ändå var avspärrat från biblioteket ner till OKQ8. I och för sig så var han troligtvis inte misstänkt vid den tiden på morgonen.

Det var vid 04-tiden igår de stormade lägenheten, alltså när det var avspärrat. Uppenbarligen var han ju inte hemma vid tidpunkten.
Citera
2015-07-06, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomReiste
Det var vid 04-tiden igår de stormade lägenheten, alltså när det var avspärrat. Uppenbarligen var han ju inte hemma vid tidpunkten.

Okey, skrev fel i mitt förra inlägg när jag menade i går eftermiddag. Det var avspärrat från trafikljuset vid biblioteket, ända ner till övergångsstället innan OKQ8. Polisens tekniker sökte igenom området och fann bland annat ett Baseballträ mot ett träd i en dunge som är ganska nära Lundavägen 15B. Jag misstänker att detta slagträ på något sätt också var inblandad i mordet. Frågan är bara vem som hade med sig det.
Citera
2015-07-06, 06:51
Medlem
Citat:
Arlöv är i stor sorg.
Mordet på en man i 20-årsåldern natten mot i går har chockat många.
– Han var väldigt omtyckt, säger en vän.

Citat:
Jag hörde flera skott som kom tätt efter varandra. Jag tänkte direkt att det måste ha hänt någonting och tog mig dit. Några minuter senare var jag där och då låg en man på marken. Han andades några gånger, det ryckte i hans kropp. Jag tog pulsen och började göra hjärt- och lungräddning direkt tills polisen kom, säger personen.
Mannen fördes med ambulans till sjukhus i Malmö men hans liv gick inte att rädda. Polisen är förtegen om vad som kan ha lett fram till det misstänkta mordet

Citat:
I dag ska de två misstänkta männen förhöras. Det är oklart hur de ställer sig till anklagelserna.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sorgen-i-arlov-efter-mordet-pa-20-aringen/
Citera
2015-07-06, 08:19
Avslutad
Kan någon droppa andra GMs facebook?
Citera
2015-07-06, 08:51
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Är blattar negrer som står för skjutandet?
41-åringens pappa är gift med en tjeckiska och är dessutom SD-politiker.
Kan väl knappast vara hans mamma? Hon har en dotter som är 43 men hon är född i Tjeckoslovakien.
Citera
2015-07-06, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Kan någon droppa andra GMs facebook?

Det borde vara den här, men han har inte varit speciellt aktiv på facebook.

https://www.facebook.com/emil.espebo
Citera
2015-07-06, 09:39
Medlem
Citat:
Blommor vid platsen för dödsskjutningen

http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=468692
Citera
2015-07-06, 10:17
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
41-åringens pappa är gift med en tjeckiska och är dessutom SD-politiker.
Kan väl knappast vara hans mamma? Hon har en dotter som är 43 men hon är född i Tjeckoslovakien.
Ok då är han ju inte etnisk svensk som folk har påpekat tidigare i denna tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in