2015-12-01, 20:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
[quote=FreedomDeep|55583082]
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara

Tänker inte alls på zigenare. Långt därifrån. Det jag tänker på är kriminella organiserade stalkinggrupper. Kriminella får betalt - och tillgång till viss utrustning - av andra kriminella för att utföra vissa moment. Det hela sker sannolikt i den kriminella statens namn. Dock behöver det inte vara så - kriminella nätverk kan ha tagit kontrollen över statliga resurser för att utföra fruktansvärda illdåd enligt egen agenda.

Vilken agenda skulle det kunna vara menar du? Vad skulle få kriminella gäng att lägga sina surt stulna pengar på att stalka mer eller mindre förvirrade människor helt utan anledning?
Citera
2015-12-01, 21:17
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag fick bara 768 träffar på "Stasi Gang Stalking" men hela 139 000 träffar på "Nazi UFO"
Så då borde det rimligen finnas multipelt fler tyska flygande tefat än gangstalkers med logiken att antalet träffar visar hur rätt det är..

Är det detta som kallas för trams?

Citat:
Stasi hade skolor där de utbildade de sina, de hade statlig stöd i miljardklassen (på 90-talet), tusentals anställda och multipelt fler angivare. Menar ni att detta finns i Sverige också men inte märks alls? (Eller ja, det menar ni säkert - ni verkar ju övertygade om att de har egna satelliter som spanar på er också så varför inte...)

Har du insyn i vad exempelvis vissa osäkerhetstjänster gör? Tror du att dessa 'tjänster' är till för dig och din säkerhet i första hand?

Detta finns i Sverige och märks såklart. De som märker av denna tortyr är i första hand de som utsätts för den men även de utsattas familjer som tvingas ta del av lidandet.

Säkerligen utsätts väldigt många - hur många är oklart. Dock har många inte vetskap om exempelvis elektroniska vapen/teknik, varför de inte kopplar samman a och b. En stor skuld för denna informationslucka har mainstreammedia. Deras händer är minst sagt blodiga. Hoppas på en förändring och att de börjar skriva om detta. I USA publicerade exempelvis New York Times omkring 30 artiklar om mind control och CIA på slutet av 70-talet.
Citera
2015-12-01, 21:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Är det detta som kallas för trams?
Varför skulle en googling vara mer trams än en annan? Varför är det inte trams när någon av "er" påstår att de får många googleträffar på "stasi gang stalking" och använder det som argument för att det skulle vara en sanning?

Citat:
Har du insyn i vad exempelvis vissa osäkerhetstjänster gör? Tror du att dessa 'tjänster' är till för dig och din säkerhet i första hand?

Detta finns i Sverige och märks såklart. De som märker av denna tortyr är i första hand de som utsätts för den men även de utsattas familjer som tvingas ta del av lidandet.

Säkerligen utsätts väldigt många - hur många är oklart. Dock har många inte vetskap om exempelvis elektroniska vapen/teknik, varför de inte kopplar samman a och b. En stor skuld för denna informationslucka har mainstreammedia. Deras händer är minst sagt blodiga. Hoppas på en förändring och att de börjar skriva om detta. I USA publicerade exempelvis New York Times omkring 30 artiklar om mind control och CIA på slutet av 70-talet.

OK, så ibland är det kriminella nätverk, ibland är det "staten" och ibland är det "vissa" (o)säkerhetstjänster.. (Tidigare har vi även fått beskrivningar av hur det kan vara alkisar i närområdet, sura grannar, föräldraföreningar mot narkotika etc etc etc som ligger bakom.)
Märker du inte själv hur du hela tiden slingrar och anpassar dina (ut)sagor för att kunna få ihop din (o)verklighetsbild?? Desto mer utfrågade ni blir desto vingligare blir beskrivningarna och svaren. Även om (och jag säger verkligen detta med emfas på "om") det ni påstår skulle ha den minsta sanning i sig så framstår ni som ytterst osäkra vittnen - minst sagt...
Citera
2015-12-01, 21:27
Medlem
FreedomDeeps avatar
[quote=SnakePlisssken|55583140]
Citat:

Vilken agenda skulle det kunna vara menar du? Vad skulle få kriminella gäng att lägga sina surt stulna pengar på att stalka mer eller mindre förvirrade människor helt utan anledning?

I tråden har ett flertal gånger nämnts eventuella motiv. Använd sökfunktionen om du verkligen är intresserad. Eller så kan någon annan svara - orkar inte besvara dina mer eller mindre förvirrade frågor som du ställer helt utan anledning.

För övrigt så verkar det finnas gott om skattepengar och statliga resurser att missbruka så några "surt stulna pengar" behöver det knappast handla om.
Citera
2015-12-01, 21:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
[quote=FreedomDeep|55583463]
Citat:

I tråden har ett flertal gånger nämnts eventuella motiv. Använd sökfunktionen om du verkligen är intresserad. Eller så kan någon annan svara - orkar inte besvara dina mer eller mindre förvirrade frågor som du ställer helt utan anledning.

För övrigt så verkar det finnas gott om skattepengar och statliga resurser att missbruka så några "surt stulna pengar" behöver det knappast handla om.

Jag har redan läst det du syftar på nu, det jag undrade över var ditt nya påstående: Dock behöver det inte vara så - kriminella nätverk kan ha tagit kontrollen över statliga resurser för att utföra fruktansvärda illdåd enligt egen agenda.
Alltså pratar vi nu om kriminella nätverk som stulit statens pengar och skulle ha ett eget intresse av att stalka er- det var detta jag bad dig utveckla..
Citera
2015-12-01, 21:34
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
OK, så ibland är det kriminella nätverk, ibland är det "staten" och ibland är det "vissa" (o)säkerhetstjänster.. (Tidigare har vi även fått beskrivningar av hur det kan vara alkisar i närområdet, sura grannar, föräldraföreningar mot narkotika etc etc etc som ligger bakom.)
Märker du inte själv hur du hela tiden slingrar och anpassar dina (ut)sagor för att kunna få ihop din (o)verklighetsbild?? Desto mer utfrågade ni blir desto vingligare blir beskrivningarna och svaren. Även om (och jag säger verkligen detta med emfas på "om") det ni påstår skulle ha den minsta sanning i sig så framstår ni som ytterst osäkra vittnen - minst sagt...

Jag slingrar mig inte. På vilken grund hävdar du detta: "Märker du inte själv hur du hela tiden slingrar och anpassar dina (ut)sagor för att kunna få ihop din (o)verklighetsbild??"
Citera
2015-12-01, 21:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag slingrar mig inte. På vilken grund hävdar du detta: "Märker du inte själv hur du hela tiden slingrar och anpassar dina (ut)sagor för att kunna få ihop din (o)verklighetsbild??"

Jag menar precis det som jag skrev - att du (ni) ändrar beskrivningen av vilka som ligger bakom stakningen och varför.
Citera
2015-12-01, 21:50
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Jag menar precis det som jag skrev - att du (ni) ändrar beskrivningen av vilka som ligger bakom stakningen och varför.

Kan du peka på det som jag har skrivit och som är motsägelsefullt, tack. Exakt vari ligger motsägelsen i det som jag har skrivit?
Citera
2015-12-01, 22:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kan du peka på det som jag har skrivit och som är motsägelsefullt, tack. Exakt vari ligger motsägelsen i det som jag har skrivit?

Kan du peka på var jag har skrivit att du varit motsägelsefull, tack.

Det jag påstår är att du anpassar dina utsagor allteftersom - nu orkar jag knappt skriva det fler gånger men bara på den här sidan har du påstått att det kan vara staten, kriminella nätverk och underrättelsetjänster som ligger bakom stalkningen.
Citera
2015-12-01, 22:26
Bannlyst
Citat:
Varför skulle en googling vara mer trams än en annan? Varför är det inte trams när någon av "er" påstår att de får många googleträffar på "stasi gang stalking" och använder det som argument för att det skulle vara en sanning?

Citat:
Ursprungligen postat av Kitsonga
Jag fick drygt 4300 träffar vid sökning på Stasi Gang Stalking, bland annat denna ingående jämförande studie som visar på solklara gemensamma nämnare mellan Stasi och Gs

"It seems that the Stasi and the programs of Gang Stalking have much in common. Below, I have listed some of which has made up the Stasi program from the past. It was amazing to find that the Stasi’s agenda from past history has been mirrored in the lives of today’s Targeted Individuals who suffer the terroristic threat of gang stalking".

*Anything read below in regards to the Stasi is an almost exact epitomy of the Gang Stalking program of today".
https://mstmha.wordpress.com/2014/07/21/stasi-and-gang-stalking-similarities-coincidence/

Jag nämnde antalet googleträffar men har inte använt det som argument, däremot är den länkade artikeln av signaturen "By mstmha" argument.

*Anything read below in regards to the Stasi is an almost exact epitomy of the Gang Stalking program of today". https://mstmha.wordpress.com/2014/07/21/stasi-and-gang-stalking-similarities-coincidence/
Senast redigerad av Kitsonga 2015-12-01 kl. 22:31.
Citera
2015-12-01, 22:39
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Kan du peka på var jag har skrivit att du varit motsägelsefull, tack.

Det jag påstår är att du anpassar dina utsagor allteftersom - nu orkar jag knappt skriva det fler gånger men bara på den här sidan har du påstått att det kan vara staten, kriminella nätverk och underrättelsetjänster som ligger bakom stalkningen.

Det kan vara olika grupper som ligger bakom. Likaså kan motiven variera, precis som omfattningen på stalkingen osv.

Generellt anser jag det är sannolikt att det hela sker i statens namn (att stater kan ha minst sagt grumliga motiv råder det inget tvivel om). Eller så har statens resurser/kapital ’kidnappats’ av nätverk med egen agenda. Samtidigt finns det säkerligen fall där statens tortyrtekniker kopierats av grupper varpå det hela sker helt utan ytterligare statlig inblandning.

Med tanke på vad som görs mot människor vid organized stalking/electronic harassment så är det att betrakta som absolut värsta sortens kriminalitet – oavsett vem som gör det och varför.
Senast redigerad av FreedomDeep 2015-12-01 kl. 22:42.
Citera
2015-12-01, 22:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitsonga
Jag nämnde antalet googleträffar men har inte använt det som argument, däremot är den länkade artikeln av signaturen "By mstmha" argument.

*Anything read below in regards to the Stasi is an almost exact epitomy of the Gang Stalking program of today". https://mstmha.wordpress.com/2014/07/21/stasi-and-gang-stalking-similarities-coincidence/

På vilket sätt är det ett argument menar du? Det är en lista där "författaren" upprepar saker han/hon läst om Stasi och påstår att det påminner om GS. Bevisen är absolut noll och jag skulle kunna göra en hemsida där jag påstår den exakta bosatsen - det är förstås inget bevis heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in