2026-09-19, 21:44
Medlem
NothingWorkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Du säger att ”hela vitsen” är att det ska se ut som ingenting och att organisationen därför inte lämnar vanliga pappersspår. Fine. Men avsaknad av bevis kan inte samtidigt användas som bevis för att systemet är särskilt väl dolt. Då blir teorin omöjlig att falsifiera.

Och även en mycket professionell illegal verksamhet behöver någon form av infrastruktur. Om folk verkligen betalar för tillgång till streams från komprometterade telefoner måste det finnas någon sätt att hemlighålla det..

Det är just plausible deniability som är så viktigt här.

Om organiserade trakasserier sker effektivt behöver varje enskild handling kunna se vardaglig eller oskyldig ut: en hostning, någon som råkar dyka upp, ett tvetydigt påpekande, någon som fotograferar, någon som beter sig märkligt. Isolerat bevisar inget av detta särskilt mycket.

Problemet uppstår först om det går att visa koordination bakom många sådana händelser.

En möjlig modell är:

profilering → små provokationer → olika deltagare → rotation → target reagerar → reaktionen används för att framställa personen som paranoid eller instabil

Det är därför psykiatrisk framing kan bli en effektiv cover story. Om varje reaktion automatiskt förklaras som vanföreställning behöver man aldrig fråga om någon faktiskt skapade vissa situationer från början.

Jag skrev mer om just detta här:

https://www.reddit.com/r/TargetedSolutions/comments/1wdq8b6/weaponizing_the_gang_stalking_delusion_label_how/

Men man måste fortfarande skilja mellan misstanke och bevis. Det viktiga är att hitta informationskedjan: vem visste vad, vem kontaktade vem, och vad hände efter kommunikationen?

En enskild märklig handling kan bortförklaras. Dokumenterad samordning mellan många handlingar är något helt annat.

Jag skulle vilja veta hur hela det här systemet faktiskt är uppbyggt. Om det handlar om att folk blir inbjudna och får följa hela showen, och att det dras in pengar på att folk betalar för att utsätta drabbade för diverse saker?

Det är i alla fall något helt sjukt, där man utsätter personer med psykisk ohälsa för den sinnessjuka saker. Det är obegripligt hur något sådant här kan få existera.

Och jag fattar inte hur det är möjligt att det kan pågå, är det något som accepteras av polisen och Säpo, FBI och NSA?

Men det är just detta, många som faktiskt blir utsatta för GS, det är det den här showen och det här nätverket det handlar om. Det verkar vara mycket vanligt folk med i hela grejen, och det kan ha funnits under en längre tid. Man undrar ju om det är någon form av elitgrej där man riktar in sig på och förstör personer som anses vara en börda för samhället.

/A
Citera
2026-09-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingWorked
Jag skulle vilja veta hur hela det här systemet faktiskt är uppbyggt. ...

Ja du, så här 14000 inlägg senare är det fortfarande ett frågetecken.

Du lär inte få några svar i den här tråden.
Citera
2026-09-20, 04:39
Medlem
Mike89s avatar
Citat:
Det som pågår är att folk som anses vara en fara för andra eller som anses vara en belastning för samhället på olika sätt, som till exempel missbrukare eller folk med psykisk ohälsa, blir utpekade och utsatta. Jag vet inte om det krävs att man konsumerar porr som de anser är sjukt, men det är i alla fall sådana personer som drabbas.

Det är en kriminell organisation som står bakom hela grejen, men det verkar vara mycket "vanligt" folk som är med på det på olika sätt. Hur länge det har pågått har jag ingen exakt koll på, men jag vet i alla fall att de har tillgång till extremt sofistikerad spyware, troligtvis läckt teknik från företag som Intellexa eller liknande, och att de använder det flitigt i Sverige just nu.

De bygger dessutom en hel show kring folket som blir utsatta. Hela enheten streamas och används för att driva en privat föreställning där en massa folk sitter och tittar och tycker det är underhållande.

Det är möjligt att man får sin enhetsidentifierare flaggad och matas med riktat innehåll, eller att de får tips om personer som är inne i psykiska kollapser, som sedan hackas så att hela enheten tunnlas genom deras servrar. Det verkar som att de testar om man klickar på något av de klipp de drar fram i ansiktet på en. Och om man då befinner sig mitt i en psykisk kollaps med abnormalt drogintag och i det tillståndet klickar på det, och kollar på det flera gånger, så blir man hårdbevakad och "targeted". Då blir man utsatt för det mest sjuka man kan tänka sig. Det börjar med små grejer, men sedan blir det värre och värre. Till slut, om de anser att man är en fara för andra, är utom räddning och förtjänar att bli förstörd, så går de ännu längre som förgiftningar på olika vis, vilket kan leda till handikapp eller tidig död.

I min värld är detta den typen av utbredd övervakning och trakasserier (gangstalking) som pågår, även om det säkert finns andra aspekter också. Men det lär ju vara det här nätverket som organiserar all form av grövre trakasserier i Sverige. De hackar folk som är svaga och inne i psykiska kollapser, för de verkar tycka att det är underhållande att plåga folk som mår dåligt och driva dem ännu längre in i psykisk ohälsa.

/A

Du hjälper programmet, möjligtvis som en agent.

Perception management.

Du skriver på ett sätt som ska folk att tro att det är "knarkar,e folk som är dåliga, kollar på konstig porr" som blir utsatta.

Själv så varken knarkar jag eller kollar på porr över huvud taget och jag blir hårt utsatt av programmet.

Du framstår som en agent som jobbar åt programmet.

Dessutom så jobbar progammet på att utsätta en på sätt som ökar sannolikheten att man blir "farlig för andra" genom sina konstanta attacker och provokationer.
Citera
2026-09-20, 05:55
Medlem
NothingWorkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Ja du, så här 14000 inlägg senare är det fortfarande ett frågetecken.

Du lär inte få några svar i den här tråden.

Nej, men jag påstår i alla fall att det är ett äldre kriminellt nätverk som anordnar mycket av de större trakasserierna i Sverige, och att det rör sig om folk som har kopplingar dit, eller känner någon som känner någon, som på så sätt får tillgång till hela den här showen.

Och det är folk som anses vara en fara för andra som blir utsatta. Nu var jag ju aldrig det själv först alla trakasserier skedde. Men det handlar bara att hitta folk att utsätta för massa sjuka saker som sedan en publik följer.

Dock är väldigt många som säger sig bli utsatta folk med psykiska problem, vilket ni ser i den här tråden.

/A
Senast redigerad av NothingWorked 2026-09-20 kl. 06:47.
Citera
2026-09-20, 11:38
Medlem
NothingWorkeds avatar
Citat:
Nej, men jag påstår i alla fall att det är ett äldre kriminellt nätverk som anordnar mycket av de större trakasserierna i Sverige, och att det rör sig om folk som har kopplingar dit, eller känner någon som känner någon, som på så sätt får tillgång till hela den här showen.

Och det är folk som anses vara en fara för andra som blir utsatta. Nu var jag ju aldrig det själv först alla trakasserier skedde. Men det handlar bara att hitta folk att utsätta för massa sjuka saker som sedan en publik följer.

Dock är väldigt många som säger sig bli utsatta folk med psykiska problem, vilket ni ser i den här tråden.

/A
Dock riktar de in sig på sådana personer, det vill säga att de specifikt siktar in sig på individer med psykisk ohälsa och utsätter dem för saker som ligger precis i linje med vad personer med paranoida föreställningar brukar uppleva. Och sen sitter en massa människor och tittar på och tycker att det är roligt.

Jag kommer aldrig att kunna förstå hur något sådant här kan få existera, och att så pass många verkar känna till det och är delaktiga på olika sätt.

/A
Citera
2026-09-20, 13:23
Medlem
Citat:

/A

Uppbyggnaden av klassiska statliga husmässtarsystem

Cilvilsamhället vanliga angivare utspridda över alla större arbetsplatser och bostadsföreningar. Agerar spontant.

Underhållshandgivare. Kontaktperson som tilldelas angivare efter rekrytering. Del av konstitutionsskyddet och tillhörande byråer.

Förr kunde de lämna över små lappar vid förbestämda möten i caféer, väntrum, terminaler och särskilt utsedda adresser. Tordes numera hålla kontakt i appar genom egna intranät. Ett sådant kan visa vad de har uppe någon för samt till den egna enheten närliggande egna medlemmar och folk med immunitet(skyddsobjekt).

I mitt hemland Finns sådana nätverk under Informationsbyrån placerat under utrikesdepartementet medan underhållshandläggare finns under konstitutionskyddsbyrån. UD kan innebära sammankoppling med liknande nätverk andra länder.

Uppbyggnaden i Sverige i så fall är svårare att se igenom. 14 myndigheter har rätt att bedriva underrättelse. Där finn även bland annat post och telestyrelsen PTS, försäkringskassan och UD listade. IB-s efterträdare är KSI kontoret för särskild inhämtning och Sverige har ett trippelkrypterat intranät ända från försvaret till länstyrelserna, kommuner och privata företag.

Säpo ser ut att ha blivit exkluderat från landsomfattande intranät och begränsad tillgång till informatörer men har en egen byrå - Byrå B Und SÄK med avdelningar där varje är kopplat till officiella underrättelseenheter som UD, FRA med mera. Avdelning 1 heter subversionsavdelningen.

Personer som varit i kontakt med psykiatrin eller rapporterats som störda kan ha satts upp.
Citera
2026-09-20, 14:33
Medlem
Mike89s avatar
Citat:

/A

Det stämmer inte att det är folk som är en fara för andra som utsätts.

Om man kollar på nyheterna om folk som på riktigt är en fara för andra, tex pdf människor som åker fast/dumpen folk som har varit så I många år, så var dem aldrig en så kallad targeted individual.

Du jobbar med perceptionskontroll.

Det här programmet utsätter folk på sätt som rent logiskt sannolikt gör folk mer farliga förr eller senare.
(Radikalisering kan man kalla det)

Till exempel att bli utsatt för mobbing är en riskfaktor för våld.
Så ett program som utsätter en för sjuka övergrepp och pyskiskt misshandlar, attackerar en fysiskt med gifter och annat, skulle ju få vem som helst arg och få dem att ha våldsamma känslor gentemot utsättarna.
Programmet jobbar på att få en labil och psykiskt skadad.

Det handlar inte om att hålla samhället säkert.

Du jobbar på att styra uppfattningen om det här, det är tydligt.

Själv har jag inga psykiska sjukdomar utan är bara diagnostiserad med autism.
Senast redigerad av Mike89 2026-09-20 kl. 14:38.
Citera
2026-09-20, 14:44
Medlem
NothingWorkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike89
Det stämmer inte att det är folk som är en fara för andra som utsätts.

Om man kollar på nyheterna om folk som på riktigt är en fara för andra, tex pdf människor som åker fast/dumpen folk som har varit så I många år, så var dem aldrig en så kallad targeted individual.

Du jobbar med perceptionskontroll.

Det här programmet utsätter folk på sätt som rent logiskt gör folk mer farliga förr eller senare.

Det handlar inte om att hålla samhället säkert.

Du jobbar på att styra uppfattningen om det här, det är tydligt.

Ja, du får ha din åsikt och dina idéer, men personligen tror jag att det handlar om att det är personer som är psykiskt labila, folk som tar droger tills de får psykos, eller pdf-männidkor typ som blir utsatta.

Och jag tror att exempelvis personer som har åkt fast för dumpen faktiskt kan vara satta under övervakning, men att de riktar in sig extra hårt på lätta offer, det vill säga offer som lever isolerade och har ett litet skyddsnät, de med psykisk ohälsa osv och som utsätts extra mycket.

/A
Citera
2026-09-20, 14:52
Medlem
Mike89s avatar
Citat:
Ja, du får ha din åsikt och dina idéer, men personligen tror jag att det handlar om att det är personer som är psykiskt labila, folk som tar droger tills de får psykos, eller pdf-männidkor typ som blir utsatta.

Och jag tror att exempelvis personer som har åkt fast för dumpen faktiskt kan vara satta under övervakning, men att de riktar in sig extra hårt på lätta offer, det vill säga offer som lever isolerade och har ett litet skyddsnät, de med psykisk ohälsa osv och som utsätts extra mycket.

/A

Det är något som programmet vill att folk ska tro.
Jag är varken PDF eller porrtittare och har inte psykos.
Du skriver precis som en agent som jobbar åt programmet som kör smearcampaings på T.I's för att rekrytera folk att utsätta en.

Det här programmet kan användas för att tysta/förebygga visselblåsare, som hämnd för att man förnärmat en person med kopplingar till djupa staten/frimurare tex, för att neutralisera människor som kan vara problematiska mot djupa stat kontrollerade systemet osv.

Det är illegitimt detta.
Citera
2026-09-20, 15:10
Medlem
NothingWorkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike89
Det är något som programmet vill att folk ska tro.
Jag är varken PDF eller porrtittare och har inte psykos.
Du skriver precis som en agent som jobbar åt programmet som kör smearcampaings på T.I's för att rekrytera folk att utsätta en.

Det här programmet kan användas för att tysta/förebygga visselblåsare, som hämnd för att man förnärmat en person med kopplingar till djupa staten/frimurare tex, för att neutralisera människor som kan vara problematiska mot djupa stat kontrollerade systemet osv.

Det är illegitimt detta.
Ja, jag vet inte hur det här systemet fungerar, men jag tror att de i sina huvuden intalar sig att de gör någonting gott när de driver människor som i deras ögon inte är värda något till självmord eller allvarlig psykisk kris.

Jag säger ju att jag själv har varit utsatt under tre års tid, och den här resan önskar jag inte ens min värsta fiende.

/A
Citera
2026-09-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ja, jag vet inte hur det här systemet fungerar, men jag tror att de i sina huvuden intalar sig att de gör någonting gott när de driver människor som i deras ögon inte är värda något till självmord eller allvarlig psykisk kris.

Jag säger ju att jag själv har varit utsatt under tre års tid, och den här resan önskar jag inte ens min värsta fiende.

/A

Bakgrundspersonen är alltid någon du i det förflutna haft något otalt med, argumenterat med, lurat, bråkat, har skulder till eller inte tycker om dig. När de väl satt upp dig kommer alla liknande ur ditt förflutna passa på när de ser dig uppe i systemet.

Funktionsmässigt kommer du aldrig ens veta vem som fått dig uppsatt eller förföljer dig eftersom de kan läsa in högtalesmeddelande genom andra medlemmar. De är bara glada göra detta frivilligt eftersom de ser etiketten de har dig uppe för.

Till detta kommer opportunister och intressesfärer. Har du bostad kan de vilja jaga väck dig och lägga skambud. De kommer hinna före till tjejer du har online kommunikation med. Vilka du får efter dig beror helt och hållet på dina intressen oavsett politisk färg. Egna kriminella eller aktivister de binder upp dig med är två flugor i en smäll samt flytta fokus.

Mot mig har de hållit på med sen 2005. För mig är det game over med tanke på åldern. Framtiden fanns bakom mig redan för tio år sen.
Citera
2026-09-20, 17:07
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Jag skulle vilja veta hur hela det här systemet faktiskt är uppbyggt. Om det handlar om att folk blir inbjudna och får följa hela showen, och att det dras in pengar på att folk betalar för att utsätta drabbade för diverse saker?

Det är i alla fall något helt sjukt, där man utsätter personer med psykisk ohälsa för den sinnessjuka saker. Det är obegripligt hur något sådant här kan få existera.

Och jag fattar inte hur det är möjligt att det kan pågå, är det något som accepteras av polisen och Säpo, FBI och NSA?

Men det är just detta, många som faktiskt blir utsatta för GS, det är det den här showen och det här nätverket det handlar om. Det verkar vara mycket vanligt folk med i hela grejen, och det kan ha funnits under en längre tid. Man undrar ju om det är någon form av elitgrej där man riktar in sig på och förstör personer som anses vara en börda för samhället.

/A

Citat:

/A

Citat:
Dock riktar de in sig på sådana personer, det vill säga att de specifikt siktar in sig på individer med psykisk ohälsa och utsätter dem för saker som ligger precis i linje med vad personer med paranoida föreställningar brukar uppleva. Och sen sitter en massa människor och tittar på och tycker att det är roligt.

Jag kommer aldrig att kunna förstå hur något sådant här kan få existera, och att så pass många verkar känna till det och är delaktiga på olika sätt.

/A

Jag tror att du är inne på något viktigt när du fokuserar på vilka personer som är lättast att utsätta och samtidigt lättast att misskreditera. Men jag skulle vara försiktig med att redan nu slå fast att det är ett enda gammalt kriminellt nätverk, en betald ”show” eller något som polis/Säpo/FBI/NSA känner till. Där behövs betydligt mer konkret bevisning.

Det intressanta är själva mekanismen. Om någon redan har psykisk ohälsa, trauma, social isolering eller svagt stöd från familj och vänner är personen både mer sårbar för långvarig psykisk press och lättare för omgivningen att avfärda. Om trakasserier dessutom utformas så att de liknar klassiska paranoida symptom får man nästan perfekt plausible deniability:

provokation → hypervigilans → stark reaktion → “se, personen är paranoid” → ännu mindre trovärdighet

Det är just därför jag tror att ett verkligt system, om det finns, sannolikt skulle vara compartmentalized snarare än att tusentals människor känner till samma ”show”. Vanliga deltagare kan få en cover story: att personen är farlig, psykiskt sjuk, under utredning, behöver observeras eller att man bara ska ”se hur personen reagerar”. De behöver inte känna till vem som ursprungligen valde personen eller det verkliga syftet.

En möjlig struktur skulle snarare vara:

målval/profilering → negativ cover story → lokala mellanhänder → små provokationer/observation → reaktioner rapporteras tillbaka

Då kan mycket vanligt folk medverka i små delar utan att själva förstå hela sammanhanget.

Det du skriver om personer med psykisk ohälsa är därför särskilt intressant. Om en redan sårbar människa medvetet utsätts för saker som efterliknar eller förstärker paranoia, ideas of reference, social misstänksamhet och rädsla, då kan själva skadan senare användas som cover för det som orsakade den.

Men jag tycker vi ska hålla isär två saker:

1. Mekanismen är fullt begriplig som hypotes.
Profilering, social manipulation, provokation, gaslighting, ryktesspridning och plausible deniability kräver ingen science fiction.

2. Vem som faktiskt organiserar det är fortfarande den stora öppna frågan.
Kriminellt nätverk, privat säkerhetsmiljö, kultliknande organisation, individer med kontakter eller någon institutionell aktör måste avgöras genom informationsflöde, betalningar, kommunikation, insiders och tekniska spår.

Det är där jag tycker fokus ska ligga. Inte bara “vem verkar vara med?” utan:

Vem har informationen? Vem väljer målet? Vem ger instruktionerna? Hur förs informationen vidare? Vem tjänar på det?

Hittar man den kedjan börjar man förstå strukturen på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in