2015-07-03, 22:16
Medlem
Måste skapa tråden så den finns där ute till mig nästa gång jag glömmer lösningen eller whatever.

Köpte dessa "strepsils" mot halsinflammation, haha, det var ett skämt. Det slutade med att jag sög tabletterna som godis efter att halsinflamationen försvann.

Jag gick till och med till vårdcentralen, de bad mig om att bara vila då antibiotika tydligen inte var lösningen då, kunde knappt äta av smärtan som uppstod vid sväljning. Efter ett tag så slutade det med att lösningen var enklare och billigare än förväntat.

Lösningen blev att jag hälde salt i ett lite varmt glas vatten, sedan så sköljde jag munnen ända ner till halsen ca 5-7 ggr i 1,5 dagar och smärtan minskade drastiskt. Tillslut försvann det.
Citera
2015-07-04, 17:42
Medlem
Phatcherocs avatar
Brukar ha i Bikarbonat också, funkar även riktigt bra om du har mycket sleeem
Citera
2015-07-07, 18:25
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-141
Lösningen blev att jag hälde salt i ett lite varmt glas vatten, sedan så sköljde jag munnen ända ner till halsen ca 5-7 ggr i 1,5 dagar och smärtan minskade drastiskt. Tillslut försvann det.

Det där är en gammal huskur som använts sedan 1800-talets kloka gubbar och gummor. Min mormor brukade blanda i både salt och peppar, för enligt folktron var stark och äcklig medicin bra på att driva bort hemska sjukdomar, för ont ska med ont fördrivas sade man.

Det ska vara starkt mättad saltlösning man sköljer med som bakterierna inte gillar. Jag har prövat kuren själv och tycker den har viss effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in