2015-07-03, 18:34
Medlem
tror ni benzo kan avhjälpa mitt problem? hur blir man när man tar benzo?
Citera
2015-07-03, 18:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Ska man öva på att inte ha huvudvärk eller cancer också? Har man ett problem man upplever som ett problem och det finns tabletter som kan lösa problemet är det knappast omotiverat att ta tabletterna bara för att de är "tabletter" med Satanshorn som citationstecken.

TS ställer sig mot cannabis men vill gärna bli bensopundare, det är intressant men jag antar att det mest är för att TS inte har tillgång till cannabis.
Men eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av 10293
Nej jag är ingen knarkare

Citat:
hjälper benzo? eller adhd medicin?
Du inser att både benso och "adhd medicin" är knark va?

Cannabis är faktiskt ett bra tips, man orkar helt enkelt inte prata. Adhd-mediciner hjälper nog bara om du har störningar i dopaminsystemet. Har du inte det så blir du förmodligen bara mer pratglad.

Citat:
Det korta svaret är: dum i huvudet, på ganska exakt samma sätt som man blir på fyllan.
Citera
2015-07-03, 18:37
Medlem
Citat:

Benso för att du är pratig får du inte. Eventuellt Atarax, förmodligen remiss till pratdoktor.

(Ang. cannabis kan du hoppa på ett flygplan i några timmar och landa någonstans där cannabis skrivs ut av läkare precis som benso, dess illegalitet i Sverige är en framtvingad moralfråga.)
Citera
2015-07-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men eller hur?

Du inser att både benso och "adhd medicin" är knark va?

Cannabis är faktiskt ett bra tips, man orkar helt enkelt inte prata. Adhd-mediciner hjälper nog bara om du har störningar i dopaminsystemet. Har du inte det så blir du förmodligen bara mer pratglad.

Det korta svaret är: dum i huvudet, på ganska exakt samma sätt som man blir på fyllan.

menar du att man blir mindre intelligent av benzo på samma sätt som man blir trög av neuroleptika?
Citera
2015-07-03, 18:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
menar du att man blir mindre intelligent av benzo på samma sätt som man blir trög av neuroleptika?
Nej, jag menar att du blir dum på samma sätt som du blir när du är full. Bensodiazepiner verkar mot GABA-systemet precis som alkohol.
Citera
2015-07-03, 18:57
Medlem
Citat:
Nej, jag menar att du blir dum på samma sätt som du blir när du är full. Bensodiazepiner verkar mot GABA-systemet precis som alkohol.

har aldrig druckit alkohol. hur blir man när man är full?
Citera
2015-07-03, 19:11
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ska man öva på att inte ha huvudvärk eller cancer också? Har man ett problem man upplever som ett problem och det finns tabletter som kan lösa problemet är det knappast omotiverat att ta tabletterna bara för att de är "tabletter" med Satanshorn som citationstecken.

TS ställer sig mot cannabis men vill gärna bli bensopundare, det är intressant men jag antar att det mest är för att TS inte har tillgång till cannabis.
Skojar du med mig? ska man medicinera mot ens personlighet. Du kan inte jämföra ett beteende med cancer, ett beteende kan man alltid ändra på. Och han pratglada beteende ska absolut inte medicineras, det är nått man får öva på så man inte pratar lika mycket. En läkare skulle aldrig skriva ut medicin till nån som pratar mycket, finns inte ens medicin för sånt.

Fattar mig inte på folk som ska medicinera bort minsta lilla sak utan att göra nått på en naturlig väg. Ren lathet.
Senast redigerad av plasticitet 2015-07-03 kl. 19:23.
Citera
2015-07-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Skojar du med mig? ska man medicinera mot ens personlighet. Du kan inte jämföra ett beteende med cancer, ett beteende kan man alltid ändra på. Och han pratglada beteende ska absolut inte medicineras, det är nått man får öva på så man inte pratar lika mycket. En läkare skulle aldrig skriva ut medicin till nån som pratar mycket, finns inte ens medicin för sånt.

Fattar mig inte på folk som ska medicinera bort minsta lilla sak utan att göra nått på en naturlig väg. Ren lathet.

Klart man ska. Jag skulle gärna medicinera min ångest och depressionstendens och diverse fobier och om jag skulle haft ADHD/ADD skulle jag gärna medicinera det också.

Den 'naturliga' vägen, som om medicin är onaturligt, är för svår för många.
Vill de och kan de medicinera bort det ska de självklart få göra det, trots att du tycker att de är latmaskar.
Citera
2015-07-03, 19:41
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Klart man ska. Jag skulle gärna medicinera min ångest och depressionstendens och diverse fobier och om jag skulle haft ADHD/ADD skulle jag gärna medicinera det också.

Den 'naturliga' vägen, som om medicin är onaturligt, är för svår för många.
Vill de och kan de medicinera bort det ska de självklart få göra det, trots att du tycker att de är latmaskar.
Du förstår inte att en människa som pratar mycket inte är psykisk sjukdom eller störning.
Citera
2015-07-03, 19:45
Medlem
Citat:
Du förstår inte att en människa som pratar mycket inte är psykisk sjukdom eller störning.

En störning är det naturligtvis för personen, precis som mina diverse fobier är störningar för mig.
Eventuellt värre skulle vän av ordning påpeka, eftersom bara jag lider av mina fobier medans en pratglad människa kan vara socialt besvärlig för gruppen.

Principmässigt ska man få medicinera mot liknande besvär. Om det sedan är möjligt låter jag vara osagt.
Citera
2015-07-03, 19:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
har aldrig druckit alkohol. hur blir man när man är full?
Har du aldrig varit full så misstänker jag att du skulle ha väldigt svårt att hantera benso.

Citat:

Fast har man till exempel ADHD så går det inte att göra något åt det på naturlig väg eftersom det bland annat beror på en kemisk obalans. Med detta sagt så anser jag likt du att man bör prova andra saker än medicinering till att börja med.
Citera
2015-07-03, 20:08
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Har du aldrig varit full så misstänker jag att du skulle ha väldigt svårt att hantera benso.

Fast har man till exempel ADHD så går det inte att göra något åt det på naturlig väg eftersom det bland annat beror på en kemisk obalans. Med detta sagt så anser jag likt du att man bör prova andra saker än medicinering till att börja med.
Jag har en vän med adhd som var väldigt babblig men har nu lärt sig att inte babbla så mycket, hjärnan är formbar så man kan lära den mer en vad man tror. Genom mycket motion får personen utlopp för sin energi och genom meditation formas hjärnan att kunna koncentrera sig bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in