2015-07-08, 15:43
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rowyn
Inga. Men vart finns det belägg att det har förekommit oskyldiga?
Farlig tanke att man ska behöva bevisa sin oskuld.
Citera
2015-07-08, 15:49
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, det är nog bäst det.

Ett problem bara: det där kommer aldrig hända. Massor av liknande står i flashbacks krim-forum. Ingen har någonsin gjort något. Så ditt exempel funkade inte.
Hur många av våldtäktshoten framförda mot kvinnorna i gruppen tror du verkställs? Är det ändå okej att hota andra?
Citera
2015-07-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Hur många av våldtäktshoten framförda mot kvinnorna i gruppen tror du verkställs? Är det ändå okej att hota andra?

Frågar du på allvar om det är ok med olaga hot?
Citera
2015-07-08, 15:56
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Naturligtvis är det så, men man måste också skilja på hot som är värda att ta på allvar och de som inte är det. Det är inte ok att hota någon man inte känner ens på skämt på det sättet, men det är ändå skillnad.
Citera
2015-07-08, 15:57
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Eftersom du försvarar hot från medlemmar i gruppen så, ja.
Citera
2015-07-08, 15:57
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Om offret inte har någon rimlig anledning att tro att hotet kommer verkställas faller det inte under olaga hot.

Men självfallet är det ett jävligt fittigt beteende ändå.

EDIT:

Jag missförstod visst. Det här få stå kvar som klarifiering för andra.
Citera
2015-07-08, 15:58
Medlem
Citat:
Eftersom du försvarar hot från medlemmar i gruppen så, ja.

Nu hittar du på.

Jag har inte försvarat något. Vad jag gjort är att påpeka att inget kommer att hända.
Citera
2015-07-08, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Om offret inte har någon rimlig anledning att tro att hotet kommer verkställas faller det inte under olaga hot.

Men självfallet är det ett jävligt fittigt beteende ändå.

Precis.
Citera
2015-07-08, 16:03
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Nu hittar du på.

Jag har inte försvarat något. Vad jag gjort är att påpeka att inget kommer att hända.
Jag tror inte att något av hoten snubbarna fäller kommer gå till handling heller men jag tycker ändå inte att det är ett okej beteende. Sedan är det fruktansvärt ironiskt att man hotar folk i en grupp som hänger ut människor av anledningen att de just har hotat.
Senast redigerad av No.90-Kleist 2015-07-08 kl. 16:05.
Citera
2015-07-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Och hur vet du att "idioterna" verkligen är skyldiga till det som skärmdumparna ger sken av?

Ungefär lika mycket som att jag vet att de är oskyldiga. Sedan har jag tonårstjejer i släkten och det är ju så där det ser ut på deras sociala medier. Som sagt... vill de inte råka illa ut så får de uppför sig på nätet. Har inga sympatier för dem.
Citera
2015-07-08, 16:14
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Du har t.ex. H*mp*s som blev upplagd på sidan, som att han skulle världens största stalker. Men läste man kommentarerna, så sa någon att dom kände varandra, och han var kär i henne. Men tjejen hade lekt med killens känslor. Till slut hade han börjat skrivit en jävla massa(inget som man ska skriva), men inte har tjejen gjort rätt för sig heller(om det är nu sant).

Det är enkelt att få någon att se ut som en idiot, fast man själv har också gjort fel. Inget som 30k personer ska vara inblandad i.

Det handlar ju om sakerna man skriver. Sättet man pratar om kvinnor, oavsett om man är arg på dem eller ej. Sättet killar ser på tjejer. Det är vidrigt.
Citera
2015-07-08, 16:36
Medlem
Som flera andra nämnt, blir man utsatt för olaga hot så anmäler man det till polisen, att hänga ut folk på den där sidan visar bara att

1. Man tar inte hotet på allvar, då hade man anmält och varit rädd.
2. Det är antagligen grovt taget ut sitt sammanhang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in