2015-07-08, 13:03
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rowyn
Men snälla du. Förstå. Om det nu är en tjej (eller kille) som fabricerar en chattlogg om att hen har blivit trakasserad och skickar den till Snubbar-gruppen så är de rötägg för att de gör så. Vilket heller inte har hänt, mind you.

Svinen är de som våldtäktshotar och som blir publicerade. Men du verkar tro att det är även de som kommer fabricera chattloggar och skicka in det till Snubbar-gruppen?
Du har t.ex. H*mp*s som blev upplagd på sidan, som att han skulle världens största stalker. Men läste man kommentarerna, så sa någon att dom kände varandra, och han var kär i henne. Men tjejen hade lekt med killens känslor. Till slut hade han börjat skrivit en jävla massa(inget som man ska skriva), men inte har tjejen gjort rätt för sig heller(om det är nu sant).

Det är enkelt att få någon att se ut som en idiot, fast man själv har också gjort fel. Inget som 30k personer ska vara inblandad i.
Citera
2015-07-08, 13:04
Medlem
Rowyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Som jag försökt säga tidigare, är att det inte går att veta. Vilket är hela poängen.

Fast du tror inte att en oskyldig återigen skulle ta kontakt med Snubbar-gruppen och förklara att det inte är hen som skrivit detta? Du tror att personen sitter stumt och tittar på när hen blir uthängd för någonting denne inte har gjort? Rätt cyniskt.
Citera
2015-07-08, 13:04
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnowYourRoots
Jo fast sånt har ju Gruppen Gudruns änglar också sysslat med, samt exponerat, friatider och avpixlat.
Det är ju lite lustigt att det aldrig dyker upp någon tråd om dessa uthängningar här på flashback? Men så fort de uthängda är våldtäktshotande män, då jävlar är det plötsligt superviktigt med verifiering. Märkligt, det är ju nästan så man skulle kunna tro att det är några användare här som är lite oroliga över att själva hamna på snubbarna.

Ska vi jämföra med gudruns änglar

1. Det är inlägg som är skrivna för allmänheten som är tänkt att visas för hela världen. "Snubbarna" tar PRIVATA inlägg och delar för allmänheten. ETT FEL

2. Gudruns änglar handlar inte om att hänga ut människor för arbetsgivare, vänner, sambo. Det skrattas endast åt och inget mer. "Snubbarna" sysslar mycket med att hänga ut människor och förtal, något som är olagligt och kan förstöra liv. TVÅ FEL

Det ENDA typer av människor som ska hängas ut är DIREKTA HOT som detta https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11039840_418381625013372_2192811194055291847_n.jpg ?oh=4992bb55e282bcf0c9882ca2d0210418&oe=5622AC5F

Där stödjer jag gruppen och tycker de gör rätt, men problemet är att de hänger ut alla möjliga människor.

T ex detta är INTE okej att hänga ut.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11143226_419445164907018_6716089879962938130_n.jpg ?oh=66fb4c9a3e179ba8928c962b495f096e&oe=56575D02
Citera
2015-07-08, 13:05
Medlem
Rowyns avatar
Citat:
Sorry, måste missat reglerna som gäller när man blandar svenska och engelska i samma mening.

Grammatiken vad gällande Svenska och Engelska är inte så långt ifrån varandra. Vanlig meningsuppbyggnad.
Citera
2015-07-08, 13:07
Medlem
Cambijaos avatar
Vill också påpeka att Snubbarna kräver en kontext till alla skärmdumpar för att de skall publiceras. Dessutom; blir man borttagen om man kan förklara varför. Dvs om man blir uthängd.

Så ja, jag tycker det känns tillräckligt bra. Kallar man en kvinna något nedvärderande eller trakasserar henne och kan inte förklara varför så är man idiot. Och folk behöver veta det. Jag skulle inte vilja umgås med folk som resonerar så.
Citera
2015-07-08, 13:09
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Vill också påpeka att Snubbarna kräver en kontext till alla skärmdumpar för att de skall publiceras. Dessutom; blir man borttagen om man kan förklara varför. Dvs om man blir uthängd.

Så ja, jag tycker det känns tillräckligt bra. Kallar man en kvinna något nedvärderande eller trakasserar henne och kan inte förklara varför så är man idiot. Och folk behöver veta det. Jag skulle inte vilja umgås med folk som resonerar så.

Om någon börjar skriva random elaka saker till dig på Tinder, då blir väl kontexten "Jag gillade idioten på Tinder och sedan bad han mig stoppa en gurka i analen och skicka bild på det. Vilket jävla pervo!"

Och med all rätta!

Problemet är hur man ska styrka att personen på bilden och namnet är densamma som bakom telefonen. Hur kontrollerar man det i kontexten, eller hur kontrollerar man det överhuvudtaget?
Citera
2015-07-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rowyn
Fast du tror inte att en oskyldig återigen skulle ta kontakt med Snubbar-gruppen och förklara att det inte är hen som skrivit detta? Du tror att personen sitter stumt och tittar på när hen blir uthängd för någonting denne inte har gjort? Rätt cyniskt.

Återigen...

Dels kanske han inte ens vet att han är uthängd, dels skall ingen behöva bevisa sin oskuld, dels går det inte att bevisa att en chat är fejk, och dels är stor skada redan skedd även om hen lyckas bevisa sin oskuld.
Citera
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:

Men vilken nivå ligger kontexten på då? Hur vet man att det stämmer? Kan man vara säker på att "Snubbarna" inte missa något ifrån kontextet?
Citera
Medlem
Rowyns avatar
Citat:

Det är också det Snubbarna går ut på. Att synliggöra misogyna svin och att de får skämmas. Om de blir av med jobb är det nog förmodligen deras egen förtjänst att de inte håller de åsikter för sig själv utan måste skriva det till andra kvinnor och trakassera dem.
Citera
2015-07-08, 13:12
Medlem
StarSuckers avatar
För att illustrera exempel

Denna bild är tagen från Tinder och den innehåller en person som är beter sig som en idiot.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11659383_419445154907019_7638402226116829307_n.jpg ?oh=bdbd78bc32905692b1f48dd2754a881c&oe=56238C2C

Hur har Snubbarna konfirmerat att personen bakom telefonen är denna Em*l och att bilden är dessutom korrekt?

Det är chockerande många som inte tycker att detta är ett problem värt att tänka på ens. Om det fanns en garanti att personen på bilden och namnet är densamma som den som skriver så go for it, publicera bäst ni vill! Men det finns inget sätt att kontrollera detta som det ser ut just nu.
Citera
2015-07-08, 13:14
Medlem
Rowyns avatar
Citat:
Återigen...

Dels kanske han inte ens vet att han är uthängd, dels skall ingen behöva bevisa sin oskuld, dels går det inte att bevisa att en chat är fejk, och dels är stor skada redan skedd även om hen lyckas bevisa sin oskuld.

Men det går, du väljer bara påstå att det är en omöjlighet för att vinna argument? Att bevisa att en chatt är fejk eller inte går nog jättebra att göra. Kontakta Facebook och be dem fixa chattlogg över det som har skrivits mellan de personerna det gäller.
Citera
2015-07-08, 13:16
Medlem
Deras beteende behöver strypas. Det här är folk som i princip aldrig har haft någon kontakt med kvinnor förutom mamma och kvinnorna i familjen, de behöver lära sig the hard way. Alltså en infasningskörning på 10 år innan de förstår hur kvinnor i fria samhällen fungerar. Majoriteten av de som skriver kommer ALDRIG att lära sig utan de kommer att göra om sina misstag igen och igen och igen innan de hittar någon som de kan behandla som skit och då kommer de vara lika missnöjda med det. Men det finns hopp. Några av dem kommer att bli så socialt dissade att de enda de kan lägga in stötar på under de närmsta åren är andra killar som ryggdunkar dem. Där någonstans väljer några att ändra sitt beteende medan andra går från ord till handling. Bra att folk har koll på dem redan nu när deras handlingar bara är pojkars hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in