2015-07-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Det spelar en stor roll att män jag inte tycker förtjänar att bli uthängda blir uthängda bara för att män som förtjänar att bli uthängda blir uthängda. Jag anser att det är det som gör att jag inte stöttar projektet.

Det spelar stor roll säger du. Låt höra då. Berätta.
Citera
2015-07-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Fast, "Oskyldiga raggningsförsök" finner många tjejer väldigt motbjudande och osmakliga. Det är del i den struktur där tjejer bara är några sexdockor som man kan förföra på de mest klichémässiga sätten.

De som sluta vara så socialt korkade. Problemet är att det oftast växer fram ett hat om tjejer nekar till de inviter som är inkluderade i dessa "oskyldiga raggningsförsök".

Jag kanske har missförstått det du säger dock.

Jag såg t.ex någon som hade skrivit typ "tja, min kompis och jag skulle vilja ha en trekant med dig, vad säger du?" (det framgick för övrigt inte vilket kön kompisen var av, men alla började direkt skälla på "dessa killar" vilket antyder en viss pöbelstämning). Inget mer än så. Kanske inte så bra tajming, men i övrigt så ser jag inte felet på att i en Tinder-konversation ge ett förslag som hon är fri att avböja. Inte så länge de lämnar henne ifred sen.

Tycker du att denna typ av inviter på Tinder och liknande är att likställa med grova hot och sexuella trakasserier? Det som händer är ju att folk i gruppen börjar länka till personernas FB-profiler och uppmana alla att visa det för personens vänner, familj och arbetsgivare. Jag tycker att det blir lite väl mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Men som sagt, om det inte är något att hängas ut för så spelar det ju ingen roll.

Eller hur tänker du?

Nä, det borde ju inte vara det, men det händer ju att folk blir av med jobbet för diverse åsiktsbrott och dylikt. Jag tror att det kan leda till orimligt jobbiga konsekvenser för personer som inte har skrivit så allvarliga saker när de hängs ut på en sådan sida. Alla är inte lika sansade som dig och mig när de läser den.
Citera
2015-07-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Jag såg t.ex någon som hade skrivit typ "tja, min kompis och jag skulle vilja ha en trekant med dig, vad säger du?" (det framgick för övrigt inte vilket kön kompisen var av, men alla började direkt skälla på "dessa killar" vilket antyder en viss pöbelstämning). Inget mer än så. Kanske inte så bra tajming, men i övrigt så ser jag inte felet på att i en Tinder-konversation ge ett förslag som hon är fri att avböja. Inte så länge de lämnar henne ifred sen.

Tycker du att denna typ av inviter på Tinder och liknande är att likställa med grova hot och sexuella trakasserier? Det som händer är ju att folk i gruppen börjar länka till personernas FB-profiler och uppmana alla att visa det för personens vänner, familj och arbetsgivare. Jag tycker att det blir lite väl mycket.

Nä, det borde ju inte vara det, men det händer ju att folk blir av med jobbet för diverse åsiktsbrott och dylikt. Jag tror att det kan leda till orimligt jobbiga konsekvenser för personer som inte har skrivit så allvarliga saker när de hängs ut på en sådan sida. Alla är inte lika sansade som dig och mig när de läser den.

Men som jag sa, om det inte är något att hängas ut för så blir det ju inga konsekvenser. Exempelvis gubben som sade att det inte diskrimineras mot kvinnor i Sverige. Om han jobbar för vänsterpartiet så blir han nog av med jobbet.

Än sen? Är det ett problem?

Vad spelar det för roll om andra inte är sansade?
Citera
2015-07-07, 14:44
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Det spelar stor roll säger du. Låt höra då. Berätta.

Skämtar du med mig? Är det inte uppenbart för dig att människor - människor som inte alls förtjänar att hängas ut - inte skall hängas ut även de, bara för att några andra som förtjänar att hängas ut skall bli uthängda?

En hel del var grova påhopp (förtjänar att hängas ut), men en del var bara trams (förtjänar inte att hängas ut).

Har du hört "hellre fria än fälla"? Det är ett juridiskt uttryck som syftar till att, som det låter, hellre fria en skyldig än att döma en oskyldig. Därför är det i min mening inte acceptabelt att människor blir uthängda när en del av dem inte förtjänar det.
Citera
2015-07-07, 14:47
Medlem
Citat:
Men som jag sa, om det inte är något att hängas ut för så blir det ju inga konsekvenser. Exempelvis gubben som sade att det inte diskrimineras mot kvinnor i Sverige. Om han jobbar för vänsterpartiet så blir han nog av med jobbet.

Än sen? Är det ett problem?

Vad spelar det för roll om andra inte är sansade?

Jag tycker att det är tråkigt att människor riskerar att hängas ut för småsaker, det är allt. Jag har kollat lite på vad du brukar skriva i andra trådar, och det är mycket "antirasism är antivit"-snack så jag tror att du vet precis vad jag menar med det jag skriver. Ärligt talat så förstår jag inte vad du håller på med.
Citera
2015-07-07, 14:51
Medlem
Finns en tjej på youtube, hon som ligger bakom "full patte" på svt om jag inte missminner mig... Hon har lagt upp en massa "shit snubbar sais" på youtube.

Verkar som att det är något slags försök till komedi detta?

https://m.youtube.com/watch?v=hbCULcOV7yE
Senast redigerad av avishaman 2015-07-07 kl. 14:54.
Citera
2015-07-07, 14:51
Medlem
Citat:
Förklara vad problemet är.
Vet inte om det finns så mycket att förklara egentligen. Ser man inte ett problem i detta så kan man ju lika gärna säga att folk förtjänar att hängas ut för godtyckliga saker dom skriver på nätet när dom förväntade sig anonymitet. Om du inte ser ett problem i det heller tycker jag inte det finns så mycket att diskutera.
Citera
2015-07-07, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Jag tycker att det är tråkigt att människor riskerar att hängas ut för småsaker, det är allt. Jag har kollat lite på vad du brukar skriva i andra trådar, och det är mycket "antirasism är antivit"-snack så jag tror att du vet precis vad jag menar med det jag skriver. Ärligt talat så förstår jag inte vad du håller på med.

Ok. Låt säga att någon fotar dig när du köper mjölk. Du väljer inte den ekologiska varianten. Sen hängs du ut.

Det "är tråkigt". Ok. Så långt är jag med.

Är det allt?
Citera
2015-07-07, 14:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Därför att dom är privata? Eller menar du att man får visa alla privata meddelanden man får? Trevligt.

Vill tillägga att det är fascinerande att se hur feministerna/vänster/MP tjejerna reagerar. Majoriteten av uthängningarna är invandrare, men samtidigt är dom själva för fri invandring. Visar vad intelligensnivån ligger på hos dessa grupper.

Om du skickar ett sms till mig får jag självklart sprida det sms:et på twitter eller på fb. Det finns ingen lag som säger något annat. Och skulle någon skicka ett sms till mig som jag anser är kränkande skulle jag självklart vilja visa det för andra. Igen: man får stå för vad man skriver.
Citera
2015-07-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Finns en tjej på youtube, hon som ligger bakom "full patte" på svt om jag inte missminner mig... Hon har lagt upp en massa "shit snubbar sais" på youtube.

Verkar som att det är något slags försök till komedi detta?

Nej. Det är det inte.
Citera
2015-07-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Skämtar du med mig? Är det inte uppenbart för dig att människor - människor som inte alls förtjänar att hängas ut - inte skall hängas ut även de, bara för att några andra som förtjänar att hängas ut skall bli uthängda?

En hel del var grova påhopp (förtjänar att hängas ut), men en del var bara trams (förtjänar inte att hängas ut).

Har du hört "hellre fria än fälla"? Det är ett juridiskt uttryck som syftar till att, som det låter, hellre fria en skyldig än att döma en oskyldig. Därför är det i min mening inte acceptabelt att människor blir uthängda när en del av dem inte förtjänar det.

Men om det inte är något att hängas ut över så frias de ju. Det framgår ju tydligt.

Du får nog förklara lite utförligare.
Citera
2015-07-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ok. Låt säga att någon fotar dig när du köper mjölk. Du väljer inte den ekologiska varianten. Sen hängs du ut.

Det "är tråkigt". Ok. Så långt är jag med.

Är det allt?

I princip, ja.
Senast redigerad av Fishbone Mash 2015-07-07 kl. 14:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in