Citat:
Ursprungligen postat av
Krasigt
Fast, "Oskyldiga raggningsförsök" finner många tjejer väldigt motbjudande och osmakliga. Det är del i den struktur där tjejer bara är några sexdockor som man kan förföra på de mest klichémässiga sätten.
De som sluta vara så socialt korkade. Problemet är att det oftast växer fram ett hat om tjejer nekar till de inviter som är inkluderade i dessa "oskyldiga raggningsförsök".
Jag kanske har missförstått det du säger dock.
Jag såg t.ex någon som hade skrivit typ "tja, min kompis och jag skulle vilja ha en trekant med dig, vad säger du?" (det framgick för övrigt inte vilket kön kompisen var av, men alla började direkt skälla på "dessa killar" vilket antyder en viss pöbelstämning). Inget mer än så. Kanske inte så bra tajming, men i övrigt så ser jag inte felet på att i en Tinder-konversation ge ett förslag som hon är fri att avböja. Inte så länge de lämnar henne ifred sen.
Tycker du att denna typ av inviter på Tinder och liknande är att likställa med grova hot och sexuella trakasserier? Det som händer är ju att folk i gruppen börjar länka till personernas FB-profiler och uppmana alla att visa det för personens vänner, familj och arbetsgivare. Jag tycker att det blir lite väl mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Men som sagt, om det inte är något att hängas ut för så spelar det ju ingen roll.
Eller hur tänker du?
Nä, det borde ju inte vara det, men det händer ju att folk blir av med jobbet för diverse åsiktsbrott och dylikt. Jag tror att det kan leda till orimligt jobbiga konsekvenser för personer som inte har skrivit så allvarliga saker när de hängs ut på en sådan sida. Alla är inte lika sansade som dig och mig när de läser den.