Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-01, 21:17
Medlem
Ni som har en kronisk depression, hur håller ni humöret uppe? Jag kan inte ta något antidepressivt läkemedel eftersom alla är ineffektiva har läkaren sagt samt att jag vägrar att ta elbehandling pga minnesstörningar så jag kanske måste vara svårt deprimerad i 40-60 långa år och sedan dö. Depressionen har varit mycket djup i än så länge 8 år.

Jag håller humöret uppe genom att hitta ljuspunkter vid några enstaka tillfällen varje dag så man blir glada åtminstone 5 minuter varje dag.

Hur lever man med en livslång kronisk depression?
Citera
2015-07-01, 21:39
Medlem
bumbaclot.s avatar
Har du prövat antidepressiva (alla?) och inte fått effekt eller har läkaren bara sagt att de är ineffektiva? Har läkaren sagt det utan att pröva låter det helt sjukt. Och om du lider så av depressionen, är det då värre att eventuellt få en biverkning i form av sämre minne än att gå runt och tycka att allt är helt värdelöst, meningslöst och allmänt pissigt hela livet? Lider själv av tung depression och har gjort i flera år och jag har börjat fundera på ECT för att jag kan bara inte ha det så här, kommer sluta med att jag tar livet av mig om inte något förändras.

Annars om du inte vill göra något åt det får du väl gå i terapi och lära dig att hantera det lite bättre kanske. Men det enda man kan göra annars är ju att försöka hitta ljuspunkter i livet och göra saker man tycker om för att distrahera sig själv, men sådant kan ju vara jävligt svårt om man mår piss 24/7.
Citera
2015-07-01, 22:33
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerker77
Ni som har en kronisk depression, hur håller ni humöret uppe? Jag kan inte ta något antidepressivt läkemedel eftersom alla är ineffektiva har läkaren sagt

Om läkaren har sagt det utan att du har provat är h*n inkompetent. Då bör du söka en annan läkare. När och hur har du fått diagnosen "kronisk depression"?
Citera
2015-07-02, 02:47
Medlem
Beställ http://lifeland.se/vitaminer/5-mthf-5mg-60kap/

Ta 3 kapslar det första du gör på morgonen när du vaknar tillsammans med lite fil eller yoghurt.

5-MTHF kan korsa blod-hjärn barriären.

Används som läkemedel i USA. www.deplin.com

Kan kombineras med redan påbörjad SSRI behandling om du vill, du behöver inte trappa ner/upp, väldigt lite biverkningar, gick över första veckan.

60 kapslar räcker i 20 dagar, har du inte märkt någon effekt inom det så kanske det inte är för dig. Jag märkte förändring efter en vecka.

I studier har 15mg visat effekt, 7,5mg var ej effektivt. Så du måste nog komma upp i 15mg, dyrt jag vet :/.

Använder 5-MTHF som "stand alone" behandling nu efter misslyckanden med Citalopram, Sertralin, D-Vitamin, m.m

Det enda som faktiskt fungerat och bäst av allt inga biverkningar.

Fungerar det finns det lite billigare utländska sidor som http://www.methylpro.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in