Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
/.../ på dessa ställen /.../ omöjligt att bli portad så länge kontanter eller kreditkort finns kvar så säger det en hel del om situationen.
Citat:
Ursprungligen postat av PzKw
/.../ har han just dåligt ölsinne, vilket brukar yttra sig som att man blir arg och/eller våldsam när man är berusad.
Ett välkänt begrepp detta med "dåligt ölsinne".
Hur dåligt ölsinne har han/har han haft
på en skala s.a.s., enligt er? Jag tänker – jämfört med andra snarlika.
Citat:
Ursprungligen postat av klkasjhuisdy8s
Det sitter nog i generna. Pappa Lars hade väl kända alkoholproblem, och dog i levercancer. Men han var jävligt rolig (på ett bittert & cyniskt sätt) när han levde.
Citat:
Ursprungligen postat av PzKw
Generna är säkert en mycket tung faktor i hans beteende.
Lars Ekborg har man ju hört och läst historier om. Jag har inget specifikt exempel själv att komma med, men har hört detsamma att han borstade rätt extremt.
Om man sätter honom i en jämförelse med sonen Dan Ekborg – Vem har varit värst? Vem av dem har ställt till det mest ute bland folk t.ex.?
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
En krögare gör en enkel profit/loss-analys: är det värt att ha den här figuren i mina lokaler eller inte? Medför han mest kostnader eller intäkter? Tydligen kommer de fram till att kostnaderna överväger. Givet hans nästan unikt otrevliga uppträdande i nyktert tillstånd, vilket jag bevittnat vid de enda två tillfällen jag råkat på honom, är det inte förvånande att han kan bli rejält besvärlig under stark berusning.
Bra och tydligt analyserat. Jag har förresten också en fragmentarisk historia om Dan ifrån när han ska ha varit nykter mitt på stan (centralt i Sthlm) för rätt många år sedan, och när en bekant till mig tilltalade honom i en trivial situation med en enkel fråga: varpå Dan svarade något i stil med "
Hur faan ska jag veta det?!" bara så där. Min bekant blev lite småskrämd av detta, då tonen och meningen var rätt kraftig därtill.
Annars tycker jag att Dan Ekborg är en
underskattad skådis – som slösat bort för mycket tid på lättsamheter likt Jönssonligan.