2013-01-16, 03:23
Medlem
Mediemannens avatar
Det snackas väldigt mycket i tråden om att man sett Dan Ekborg packad både här och där – och det berättas om olika historier om hans stil när han varit full som en örn, som någon sade på tråden.

Är detta en rättvisande bild? Har han verkligen varit så slirig så många gånger ute bland folk?

Tittar man på andra kändisskvallertrådar framkommer inte, vad jag kan finna, någon annan svensk skådis som belamrats med så proportionellt många sådana historier.

Nu 2013 då?
Har någon sett honom ute i svängen eller så under senare tid?
Vid enklare googlande hittar jag ingenting stökigt om Dan från senare delen av 2012 och i år.

Har den 57-årige skådisen taggat ner helt – och lever ett stilla liv ute i Kungsängen?

PS:
Citera
2013-01-16, 07:47
Medlem
Där ute har han nog inget val då han är portad på alla ställen i trakten med utskänkningstillstånd. Varför?
Ja det är en helt annan fråga..
Citera
2013-01-17, 00:29
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PzKw
Hörde nyligen av säker källa att han fortfarande är portförbjuden från samtliga (3?) krogar i Kungsängen pga sitt omvittnat dåliga ölsinne.
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Där ute har han nog inget val då han är portad på alla ställen i trakten med utskänkningstillstånd. Varför?
Ja det är en helt annan fråga
..
Kan någon av er säga något mer i detalj? Vad har Ekborg ställt till med?
Varför skulle det vara "en helt annan fråga"? Nu blir jag nyfiken: Vad har han gjort för att bli portad? (Att bara vara packad räcker väl inte? Eller?)
Citera
2013-01-17, 09:02
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediemannen
Varför skulle det vara "en helt annan fråga"? Nu blir jag nyfiken: Vad har han gjort för att bli portad? (Att bara vara packad räcker väl inte? Eller?)
När han blir på röken snedtänder han och kan slå sönder allt och alla. Därför är han portad på de flesta pubar och hak.
Citera
2013-01-17, 09:15
Medlem
Citat:

Jag kan säga så pass mycket att på dessa ställen, där överservering är mer regel än undantag och där det försäljs "lite av varje" förutom mat och alkohol, är det i princip omöjligt att bli portad så länge kontanter eller kreditkort finns kvar så säger det en hel del om situationen.
Citera
2013-01-18, 21:23
Medlem
PzKws avatar
Citat:

Enligt min källa (och tydligen en hel del postare i tråden) har han just dåligt ölsinne, vilket brukar yttra sig som att man blir arg och/eller våldsam när man är berusad.

En krögare gör en enkel profit/loss-analys: är det värt att ha den här figuren i mina lokaler eller inte? Medför han mest kostnader eller intäkter? Tydligen kommer de fram till att kostnaderna överväger. Givet hans nästan unikt otrevliga uppträdande i nyktert tillstånd, vilket jag bevittnat vid de enda två tillfällen jag råkat på honom, är det inte förvånande att han kan bli rejält besvärlig under stark berusning.
Citera
2013-01-18, 21:56
Medlem
Citat:
Enligt min källa (och tydligen en hel del postare i tråden) har han just dåligt ölsinne, vilket brukar yttra sig som att man blir arg och/eller våldsam när man är berusad.

En krögare gör en enkel profit/loss-analys: är det värt att ha den här figuren i mina lokaler eller inte? Medför han mest kostnader eller intäkter? Tydligen kommer de fram till att kostnaderna överväger. Givet hans nästan unikt otrevliga uppträdande i nyktert tillstånd, vilket jag bevittnat vid de enda två tillfällen jag råkat på honom, är det inte förvånande att han kan bli rejält besvärlig under stark berusning.

Det sitter nog i generna. Pappa Lars hade väl kända alkoholproblem, och dog i levercancer. Men han var jävligt rolig (på ett bittert & cyniskt sätt) när han levde.
Citera
2013-01-18, 23:57
Medlem
PzKws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klkasjhuisdy8s
Det sitter nog i generna. Pappa Lars hade väl kända alkoholproblem, och dog i levercancer. Men han var jävligt rolig (på ett bittert & cyniskt sätt) när han levde.
Är benägen att hålla med dig till 100%. Generna är säkert en mycket tung faktor i hans beteende. Hans far var en i mitt tycke riktigt bra skådespelare med en svart, komisk sida. Hans tidiga död var en stor förlust för alla svenskar. Tyvärr verkar många av faderns positiva egenskaper gått DE förbi.
Citera
2013-01-19, 01:19
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
/.../ på dessa ställen /.../ omöjligt att bli portad så länge kontanter eller kreditkort finns kvar så säger det en hel del om situationen.
Citat:
/.../ har han just dåligt ölsinne, vilket brukar yttra sig som att man blir arg och/eller våldsam när man är berusad.
Ett välkänt begrepp detta med "dåligt ölsinne". Hur dåligt ölsinne har han/har han haft på en skala s.a.s., enligt er? Jag tänker – jämfört med andra snarlika.
Citat:
Ursprungligen postat av klkasjhuisdy8s
Citat:
Generna är säkert en mycket tung faktor i hans beteende.
Lars Ekborg har man ju hört och läst historier om. Jag har inget specifikt exempel själv att komma med, men har hört detsamma att han borstade rätt extremt.
Om man sätter honom i en jämförelse med sonen Dan Ekborg – Vem har varit värst? Vem av dem har ställt till det mest ute bland folk t.ex.?
Citat:
Bra och tydligt analyserat. Jag har förresten också en fragmentarisk historia om Dan ifrån när han ska ha varit nykter mitt på stan (centralt i Sthlm) för rätt många år sedan, och när en bekant till mig tilltalade honom i en trivial situation med en enkel fråga: varpå Dan svarade något i stil med "Hur faan ska jag veta det?!" bara så där. Min bekant blev lite småskrämd av detta, då tonen och meningen var rätt kraftig därtill.

Annars tycker jag att Dan Ekborg är en underskattad skådis – som slösat bort för mycket tid på lättsamheter likt Jönssonligan.
Citera
2013-08-10, 00:25
Medlem
snillet_1s avatar
Hur är det med Dan? Super han mycket?

Jag instämmer för övrigt i att den gode () Dan är underskattad som skådespelare. Han har en god scennärvaro och är suverän på att spela ett svin.
Senast redigerad av snillet_1 2013-08-10 kl. 00:36.
Citera
2013-08-10, 01:42
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur är det med Dan? Super han mycket?

Jag instämmer för övrigt i att den gode () Dan är underskattad som skådespelare. Han har en god scennärvaro och är suverän på att spela ett svin.

Spela?
Citera
2013-08-10, 13:12
Medlem
happyjoys avatar
Dan har varit lite opasslig på sistone men nu är han hemma igen från sjukhuset. Odefinierade hjärtbesvär tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in