Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-01, 10:38
Bannlyst
Varför har kvinnor på sig nagellack?
Fyller det någon funktion?
Varför väljer en del kvinnor rosa, en del svarta och en del röda nagelfärger?

Någon som vet varför kvinnor målar sina naglar och vilken funktion det fyller?
Citera
2015-07-01, 10:58
Medlem
För att många av oss tjejer tycker det är snyggt. Precis som vi ändrar färg på håret när man färgar det, eller i ansiktet när vi sminkar oss, så kan vi även fixa färg på våra naglar. Sen vilka färger eller tom mönster man väljer är en smaksak. Personligen föredrar jag fransk manikyr, är inte mycket för naglar i regnbågens alla färger.
Citera
2015-07-01, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inoqua
För att många av oss tjejer tycker det är snyggt. Precis som vi ändrar färg på håret när man färgar det, eller i ansiktet när vi sminkar oss, så kan vi även fixa färg på våra naglar. Sen vilka färger eller tom mönster man väljer är en smaksak. Personligen föredrar jag fransk manikyr, är inte mycket för naglar i regnbågens alla färger.
Har du fått höra komplimanger någon gång om att du haft fina naglar?
Så det finns inte en djupare innebörd mer än att det är snyggt?
Citera
2015-07-01, 11:23
Medlem
Det är väl mest för att det går. Man kan matcha kläderna med kul färger, eller göra en prydlig diskret manikyr som ser välvårdad ut. Skulle säga att det är en variant på smycken.

Vilka färger man väljer varierar väl ofta med ens klädstil, om man ska ha det på jobbet o.s.v., och naturligtvis personlig smak. Men det finns inte direkt något hemligt kodspråk.
Citera
2015-07-01, 12:56
Medlem
misspanigales avatar
Huden har blå gula eller röda pigment vissa färger passar bättre på en del och dessutom är det modernt med vissa färger.Andra har färger för att dom gillar det bara☺Välskötta naglar är snyggt och kopplas ofta samman med människor som tar hand om sig i övrigt.
Fet fetisch på det där finns oxå😆
Citera
2015-07-04, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunstable
Har du fått höra komplimanger någon gång om att du haft fina naglar?
Så det finns inte en djupare innebörd mer än att det är snyggt?

Ja
Nej
Citera
2015-07-17, 11:03
Medlem
Alplandskaps avatar
Nagellack symboliserar mens.

Bruket började i sultanernas harem i Fjärran östern. Kvinnorna som hade mens målade sina naglar röda för att sultanen skulle veta vem han inte skulle välja.

I dagsläget symboliserar nagellack naturligtvis ingenting.

/Alplandskap
Citera
2015-07-17, 23:04
Medlem
För mig är det som ett intresse, jag och min tjejkompis vi kan sitta först i timmar för att välja färg och mönster om vi nu vill lyxa till det, för att sen måla vår konst;-)
För övrigt tycker jag att filade kanske lite lätt lackade naglar framhäver att man tar hand om sig, personligen så nästan avskyr jag ner bitna naglar så de ser helt avslitna eller som man råkat va i slipmaskinen med naglarna ist för träbitskiten eller vad man nu sysslar med!
Citera
2015-07-21, 17:06
Medlem
Nagelack använder man för att det ser snyggt ut tycker inte ni det?
Citera
2015-07-24, 13:04
Medlem
Vissa, som emon osv använder ju svart nagellack vilket andra deprimerade människor också kan göra. Beroende vilken färg nagellacket har kan man se hur personen mår ibland osv, eller vilket humör den är på kanske..
Citera
2015-07-24, 23:49
Medlem
Yoshi.crews avatar
Det är förmodligen bara en liten extra detalj för att det ska se snyggt ut, inte så mycket mer.
Citera
2015-07-25, 00:00
Medlem
Rena fräscha målade naglar säger mycket om en person tycker jag, hur man tar hand om sig själv & vårdar sitt yttre. Jag har alltid filade & välmålade naglar och färg beror på årstid, humör & klädsel 😊 Tjejer som har omålade naglar tycker jag faktiskt är rätt okvinnligt om jag ska vara helt ärlig 😁
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in