2005-10-17, 11:06
Medlem
Mr Andersons avatar
Det är snart dags för alla fastighetsägare att lämna in sin fastighetsdeklaration. Om man tänker sig att man har gjort en stor investering i exempelvis en bastu och fått ROT-avdrag för det. Är det sannolikt att ROT-registret samkörs med fastighetsdeklarationsregistret (eller vad det nu kan heta)? Måste man med andra ord ta upp sitt ROT-finansierade bastubygge i deklarationen? (Jag vet att man måste det lagligen men jag undrar mer om upptäcktsrisken.)
Citera
2005-10-17, 11:19
Medlem
M2ks avatar
Man behöver inte lämna in sin fastighetsdeklaration, om man accepterar ett utsänt förslag. Den blir då fastställd av myndigheten.

Intressant fråga dock, men framgår det inte av den standardangivelse som är förtryckt, om ev ROT-förbättring? Har myndigheten inte orkat gräva i sina egna dokument, så rekommenderar jag 'hälsan tiger still'.
Citera
2005-10-17, 12:01
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Man behöver inte lämna in sin fastighetsdeklaration, om man accepterar ett utsänt förslag. Den blir då fastställd av myndigheten.
Nja, det beror vad du fått för något. Dom flesta har nog fått ett sk taxeringsförslag och då behöver man inget göra men en del, bl a vi, har fått en fastighetsdeklaration som skall ska skrivas under och skickas in senast 1/11 oberoende av om vi gjort några ändringar eller inte.
Så kolla noga vad du fått så att du inte tror att du inget behöver göra. Kan bli dyrt annars med förseningsavgift

Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Intressant fråga dock, men framgår det inte av den standardangivelse som är förtryckt, om ev ROT-förbättring? Har myndigheten inte orkat gräva i sina egna dokument, så rekommenderar jag 'hälsan tiger still'.
Visst kan man tycka att dom borde kunna kolla fakturorna du skickat in för att få ROT-bidrag för att se vad du gjort, men det skulle nog ta rätt mycket resurser. Dessutom skriver du ju under deklarationen på heder och samvete så dom litar nog på att du är ärlig!

/ TT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in