Citat:
Ursprungligen postat av
Chic
Okej tack, jag läste inte artikeln då jag inte vill stödja blaskan. Men kan man anta att de har varit toleranta i början eftersom media och PK gnällt att man ska acceptera muslimer så pass mycket?
Sen är det ju så att när ens föräldrar förbjöd en saker så ville man ju trotsa dom och göra motsatsen. Många gånger bara för att - så resonerade i alla fall jag när jag var i den ålder. Kan ju ha varit därför hon gjorde det och sedan insåg i efterhand.
Det finns ett liknande fall med två serbiska (?) tjejer som blev hjärntvättade av muslimska män i Österrike och åkte ned som "fruar" till Syrien eller Irak. Även de ångrade sig i efterhand.
Det verkar överhuvudtaget som att många muslimska män är ute efter väldigt unga tjejer i de länder de immigrerat till (kom att tänka på det stora problemet England har med grooming-gäng där majoriteten är muslimer som är ute efter brittiska unga tjejer) - så jag antar att vi kommer att få höra mer liknande saker här i fortsättningen då flyktingströmmarna fortsätter.
Ja, så är det, våra ungar är lika hjärntvättade som Hitler-jugend, fast våra barn har fått lära sig att skämmas för vilka de är.
Som förälder står man förvånansvärt maktlös och bestört. Min väninna och jag har bildat en pakt, jag droppar fakta inför hennes tonåringar och hon inför mina. De lyssnar mer på en utomstående, vilket hjärntvättarna mycket väl vet.
Man måste också ta rejäla duster ibland, stå ut med att de ser en som en hemsk och "obildad" människa. Allt i hopp och övertygelse att om det verkligen gäller så kommer även de ryggradsmässigt att lita på att pappa och mamma har rätt ändå.
Nu blev det inget extraval, men hade det blivit det hade jag tagit ett väldigt allvarligt samtal med min äldste som då hade fått rösta.
Man funderar över hur osunda pk-hjärnor som Sahlins fungerar. Läste för länge sen en bok hon skrivit, om när hennes son dog inte många månader gammal, hjärtfel el liknande, en död som för en förälder är ett enda varför.
Tycker hon därför att det inte gör något att våra barn dör, far illa. Det har ju enligt henne ett skäl, ett "gott" skäl, pk-ismen, så vi ska bara vara tacksamma.