2015-07-02, 19:22
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
De flesta av oss åkte ju inte till Syrien, gravida, för att joina ett gäng islamister iallafall
De flesta av oss var inte ens gravida, faktiskt.
Särskilt inte med en blatte som ville ta oss till ett gäng islamister i Syrien.

Your point being? Hur var du när du var 14-15? Menar du att detta skule vara något slags normalt beteende? Det kan det ju inte ens vara i de värst ansatta förorterna, ännu.

Nej, det är inte normalt. Men jag och du blev inte hjärntvättade av några äckliga muslimska pedofilmän heller. Hur det hade sett ut annars med oss kan vi ju inte veta.
Citera
2015-07-02, 19:41
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morality.Cripples
Händelserikt liv hon verkar ha haft.

Idrottsintresserad 2007
http://www.martenloppet.se/?p=202&y=2007&klass=F7

Hjälte 2011
http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article13957018.ab

Problembarn 2012
http://dayviews.com/nemfie/510803148/

och slutligen, dödsdömd jihadistfru 2015.
http://www.expressen.se/gt/forsvunnen-flicka-hade-rest-till-syrien/

Ja, se på jävlar. Är killen också från Marks kommun eller är han från Angered här i stan?
Citera
2015-07-02, 20:08
Medlem
Vad är det för jävla fosterfamilj som låter en 15-åring med äldre pojkvän åka till Sthlm i åtta dagar med ett så löst "godkännande" från biologiska familjen?

Och vad fan är det för jihadist hon hänger med? Är de muslimskt gifta eftersom hon är på smällen?
Citera
2015-07-02, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Ja, se på jävlar. Är killen också från Marks kommun eller är han från Angered här i stan?

Ingen aning, men jag gissar på att även han är Finne i grund och botten.
Som jag ser det så är Svenska Nationalisters hyllningar av den Finska Invandringspolitiken på topp, medan fall som detta uppenbart pekar på att problemet hos Finland snarare handlar om deras Utvandringspolitik, och hur den bör skärpas för att stoppa sådan här skit!

Citera
2015-07-03, 00:41
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Märklig historia. Hur kan en 15-åring, icke-myndig individ, bara resa till Syrien hux flux, utan sällskap av föräldrar eller målsman? Omöjligt att hennes fiancée skulle ha passerat som målsman.
Borde hon då inte ha stoppats redan vid incheckningen på flygplatsen? Känt hur långt framskriden graviditeten var? De flesta flygbolag tillåter inte gravida att flyga efter vecka 34-36. Dessutom gäller inte reseförsäkringen vid graviditet/förtida förlossning.
Det kan kosta kvinnan 700 000 kr, om hon skulle föda under resan utomlands.
http://www.aftonbladet.se/resa/article10777043.ab
Om du hade bemödat dig att läsa en av artiklarna som finns länkade så hade du vetat att de inte flög utan åkte märkvägen. Varsågod.
Citera
2015-07-03, 01:02
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morality.Cripples
Ingen aning, men jag gissar på att även han är Finne i grund och botten.
Som jag ser det så är Svenska Nationalisters hyllningar av den Finska Invandringspolitiken på topp, medan fall som detta uppenbart pekar på att problemet hos Finland snarare handlar om deras Utvandringspolitik, och hur den bör skärpas för att stoppa sådan här skit!

Jag tror det var ännu en Michael Skråmo (norsk?), alternativt en Mohammed. 15 åringen är (var?) en andra eller tredje generationens invandrare med troligtvis knapp finska. Skulle vara intressant att gräva reda på id på mannen i fråga. Finland fängslar och utvisar i alla fall jihadister vad jag vet, till skillnad mot här i Sverige där Mona Sahlin står beredd med ordnade lägenheter i city, ett arbete och terapi. ISIS måste hanteras med silkesvantar, så att de inte blir kränkta och får för sig att det är "islamofobi". Du missade väl inte vilket hetsk ton det blev när KD's Busch Thor talade om tuffare hantering av halshuggande återvändare?

Här har du en bild av Utvandringspolitik á la Göteborg:
http://erixon.com/blogg/2015/02/jag-motte-is-krigare-i-svt-debatt/
Senast redigerad av hashflash 2015-07-03 kl. 01:06.
Citera
2015-07-03, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkbitare
Tack. Ja, naturligtvis,. Hur tänkte jag här?

Flygresa kan vi då skippa.

Det går bra att resa med flyg som minderårig om du är i sällskap med (och bokar samtidigt som) någon över 18 år. Vem sällskapet är spelar ingen roll.
Citera
2015-07-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Okej tack, jag läste inte artikeln då jag inte vill stödja blaskan. Men kan man anta att de har varit toleranta i början eftersom media och PK gnällt att man ska acceptera muslimer så pass mycket?

Sen är det ju så att när ens föräldrar förbjöd en saker så ville man ju trotsa dom och göra motsatsen. Många gånger bara för att - så resonerade i alla fall jag när jag var i den ålder. Kan ju ha varit därför hon gjorde det och sedan insåg i efterhand.
Det finns ett liknande fall med två serbiska (?) tjejer som blev hjärntvättade av muslimska män i Österrike och åkte ned som "fruar" till Syrien eller Irak. Även de ångrade sig i efterhand.

Det verkar överhuvudtaget som att många muslimska män är ute efter väldigt unga tjejer i de länder de immigrerat till (kom att tänka på det stora problemet England har med grooming-gäng där majoriteten är muslimer som är ute efter brittiska unga tjejer) - så jag antar att vi kommer att få höra mer liknande saker här i fortsättningen då flyktingströmmarna fortsätter.

Du/ni försvarar tjejen endast för att hon är tjej.
Hade det varit en 15-årig kille som heter Mohammed som det hade handlat om så hade det låtit annorlunda från alla er som försvarar henne.

Ingen pratar om invandrarkillar i termer av "unga är lätta att manilpulera, det är synd om dem".

I din brådska att visa medkänsla och solidaritet framstår du som rasist och sexistisk. Den ena personen ska fördömas medan den andra är det synd om och ska försvaras endast utifrån kön och nationalitet, trots att de begår samma handlingar.
Senast redigerad av Macca2013 2015-07-03 kl. 10:54.
Citera
2015-07-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Okej tack, jag läste inte artikeln då jag inte vill stödja blaskan. Men kan man anta att de har varit toleranta i början eftersom media och PK gnällt att man ska acceptera muslimer så pass mycket?

Sen är det ju så att när ens föräldrar förbjöd en saker så ville man ju trotsa dom och göra motsatsen. Många gånger bara för att - så resonerade i alla fall jag när jag var i den ålder. Kan ju ha varit därför hon gjorde det och sedan insåg i efterhand.
Det finns ett liknande fall med två serbiska (?) tjejer som blev hjärntvättade av muslimska män i Österrike och åkte ned som "fruar" till Syrien eller Irak. Även de ångrade sig i efterhand.

Det verkar överhuvudtaget som att många muslimska män är ute efter väldigt unga tjejer i de länder de immigrerat till (kom att tänka på det stora problemet England har med grooming-gäng där majoriteten är muslimer som är ute efter brittiska unga tjejer) - så jag antar att vi kommer att få höra mer liknande saker här i fortsättningen då flyktingströmmarna fortsätter.
Ja, så är det, våra ungar är lika hjärntvättade som Hitler-jugend, fast våra barn har fått lära sig att skämmas för vilka de är.
Som förälder står man förvånansvärt maktlös och bestört. Min väninna och jag har bildat en pakt, jag droppar fakta inför hennes tonåringar och hon inför mina. De lyssnar mer på en utomstående, vilket hjärntvättarna mycket väl vet.
Man måste också ta rejäla duster ibland, stå ut med att de ser en som en hemsk och "obildad" människa. Allt i hopp och övertygelse att om det verkligen gäller så kommer även de ryggradsmässigt att lita på att pappa och mamma har rätt ändå.
Nu blev det inget extraval, men hade det blivit det hade jag tagit ett väldigt allvarligt samtal med min äldste som då hade fått rösta.

Man funderar över hur osunda pk-hjärnor som Sahlins fungerar. Läste för länge sen en bok hon skrivit, om när hennes son dog inte många månader gammal, hjärtfel el liknande, en död som för en förälder är ett enda varför.
Tycker hon därför att det inte gör något att våra barn dör, far illa. Det har ju enligt henne ett skäl, ett "gott" skäl, pk-ismen, så vi ska bara vara tacksamma.
Citera
2015-07-03, 23:24
Medlem
Lisalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Jag tror det var ännu en Michael Skråmo (norsk?), alternativt en Mohammed. 15 åringen är (var?) en andra eller tredje generationens invandrare med troligtvis knapp finska. Skulle vara intressant att gräva reda på id på mannen i fråga. Finland fängslar och utvisar i alla fall jihadister vad jag vet, till skillnad mot här i Sverige där Mona Sahlin står beredd med ordnade lägenheter i city, ett arbete och terapi. ISIS måste hanteras med silkesvantar, så att de inte blir kränkta och får för sig att det är "islamofobi". Du missade väl inte vilket hetsk ton det blev när KD's Busch Thor talade om tuffare hantering av halshuggande återvändare?

Här har du en bild av Utvandringspolitik á la Göteborg:
http://erixon.com/blogg/2015/02/jag-motte-is-krigare-i-svt-debatt/

Någon hade kommenterat mammans efterlysning på Facebook (som inte verkar finnas kvar?) med frågan "har en muslim släpat ned henne dit?" varpå hon svarade "japp".
Det behöver visserligen inte betyda att killen i fråga inte kan vara av annan än "urmuslimsk" bakgrund men de flesta skulle nog benämna en ung, svensk/finsk kille som konverterad muslim och inte rätt och slätt muslim. Jag kan ha fel men ordvalet och sannolikheter tyder på att han inte är av nordisk härkomst.
Citera
2015-07-03, 23:45
Bannlyst
Citat:
Jag tror det var ännu en Michael Skråmo (norsk?),

Norskfinsk ansiktsform. Troligen från norra Norden, rent genetiskt sett.

Citat:
15 åringen är (var?) en andra eller tredje generationens invandrare med troligtvis knapp finska.

Fast eftersom de flesta debattörer i dessa trådar älskar att lägga skuld på genetiskt arv, så spelar det ju ingen roll, så länge hon ser finsk ut, vilket hon ju gör (kolla ögonen, alltså inte färgen utan formen).

Citat:
Finland fängslar och utvisar i alla fall jihadister vad jag vet,

vilket ger nada eftersom alla skolskjutningar i Finland de senaste åren enbart har utförts av infödda finländare.

Senast redigerad av Morality.Cripples 2015-07-04 kl. 00:02.
Citera
2015-07-04, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Du/ni försvarar tjejen endast för att hon är tjej.
Hade det varit en 15-årig kille som heter Mohammed som det hade handlat om så hade det låtit annorlunda från alla er som försvarar henne.

Ingen pratar om invandrarkillar i termer av "unga är lätta att manilpulera, det är synd om dem".

I din brådska att visa medkänsla och solidaritet framstår du som rasist och sexistisk. Den ena personen ska fördömas medan den andra är det synd om och ska försvaras endast utifrån kön och nationalitet, trots att de begår samma handlingar.

Det är inte riktigt samma handling att åka ner som gravid fru och bli inlåst med en bunke andra fruntimmer + ungar och att åka ned för att delta i strider och mördande. Det är väl ändå snäppet värre att aktivt döda, lemlästa, våldta och delta i förstörelse och härjningar. Att bli kär och gravid och följa med sin pojkvän är inte ens en förseelse. Att aktivt delta i terroristhandlingar är brottsligt om du inte är "svensk" muslim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in