2015-07-12, 21:07
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuhlmeyn
Visst är det så. Dåliga tider gör folk rationella. Bra bortskämda tider gör folk bekväma och dumma.

Mja mjo. Det är väl relativt. Snarare gör dåliga tider folk mer medvetna om vilka gränser de kan tänkas passera för att överleva. Bra tider skapar regelverk.
Citera
2015-07-19, 22:00
Medlem
Menveds avatar
Om det nu är så att mänsklig mjölk är så söt, varför inte i så fall göra ostkaka? Kanske blir den bästa ostkaka någon mänsklig varelse smakat.
Citera
2015-07-30, 21:17
Medlem
Saltkatts avatar
Det är inte ett spår äckligt, bara bra utnyttjande av resurser. Men som någon antytt: bröstmjölk är väldigt mycket sötare än komjölk, så man kanske ska satsa på någon efterrätt istället. Bröstmjölkspannacotta, how about that? Jag är gärna frivillig provsmakare.
Citera
2015-08-18, 20:24
Medlem
MrDeltoids avatar
Jag skulle kunna tänka mig att betala för en ost gjord på modersmjölk förutsatt att den smakar ok. Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara tabu.
Citera
2015-08-22, 00:18
Medlem
MrHerrs avatar
Borde inte det räknas som en form av kannibalism?
Citera
2015-08-22, 00:22
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHerr
Borde inte det räknas som en form av kannibalism?
Hur fan tänker du nu? Kannibalism innebär att äta kött från sin egen art, inte dricka någon jävla bröstmjölk! Väx upp för fan!

För övrigt är det inte ett dugg äckligt att göra ost av bröstmjölken. Det är ju bröstmjölk vi gör all ost av, så varför inte av en människa?

Prova att lagra osten länge också, så den får mycket smak
Senast redigerad av st0ckis 2015-08-22 kl. 00:30.
Citera
2015-08-22, 00:27
Medlem
megacoolmans avatar
Värm mjölken, i med lite oboy och cognac, eller brandy. Bjud dina vänner. Jag hade gärna testat en
Citera
2015-08-22, 00:37
Medlem
2wires avatar
Man har kommit fram till det nu (vilket kanske redan nämnts i tråden?) att det inte är nyttigt för vuxna att få i sig bröstmjölk. "Adults Really Shouldn’t Drink Human Breast Milk" http://www.newsweek.com/adults-really-shouldnt-drink-human-breast-milk-345288
Citera
2015-08-22, 00:52
Medlem
Nej fy för katten, sjukt äckligt tycker jag. Det är helt enkelt inte naturligt att äta föda producerad av människa och det är därför man känner en sådan instinktiv avsmak.
Senast redigerad av Spelemannen 2015-08-22 kl. 00:54.
Citera
2015-08-23, 18:25
Medlem
MrHerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Hur fan tänker du nu? Kannibalism innebär att äta kött från sin egen art, inte dricka någon jävla bröstmjölk! Väx upp för fan!

För övrigt är det inte ett dugg äckligt att göra ost av bröstmjölken. Det är ju bröstmjölk vi gör all ost av, så varför inte av en människa?

Prova att lagra osten länge också, så den får mycket smak

Okej kanske är dags för mig att växa upp och inte ifrågasätta vuxna människor som vill göra ost av sin egen bröstmjölk.....
Citera
2015-08-23, 19:43
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHerr
Okej kanske är dags för mig att växa upp och inte ifrågasätta vuxna människor som vill göra ost av sin egen bröstmjölk.....

Ja, det tycker jag. Vill TS göra ost av sin egen bröstmjölk, äta den själv och vara lite äcklig får personen göra det.
Jag syftade annars på att du skulle växa upp och inse vad kannibalism innebär och inte tolka det som vilken fjortonåring som helst.
Citera
2015-08-23, 23:40
Medlem
MrHerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Ja, det tycker jag. Vill TS göra ost av sin egen bröstmjölk, äta den själv och vara lite äcklig får personen göra det.
Jag syftade annars på att du skulle växa upp och inse vad kannibalism innebär och inte tolka det som vilken fjortonåring som helst.

Jag var jävligt ironisk med min sista kommentar om du inte fattade det...
Vill TS göra isglass av sin egen fittsaft så får hon gärna göra det också för det skiter jag blanka fan i.

Jag ställde en fråga om det inte skulle tolkas som en form av kannibalism för att jag antagligen inte är så påläst inom det super intressanta ämnet kannibalism. Och sen att du antagligen är en fet äcklig feminist som inte har fått ligga på år och tar ut din ilska på mig och skriver nedlåtande saker till mig för att jag ställde en fråga...så kanske man kan överväga om vem som kanske borde växa upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in