2015-06-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av höbaböba
Det låter som en jättespännande idé. Skulle vilja testa jag med. Som om inte mina krav på en framtida fru var stora nog redan

Jag får väl sätta upp lappar här i området angående en bröstmjölksosttestarkväll, och så får vi hoppas att du befinner dig i krokarna så att du kan delta!
Citera
2015-06-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fegyverek
http://news.nationalpost.com/news/deliciously-creamy-the-world-of-breast-milk-cheese

Med människomjölk kan man veta mer om mjölkproducenten och dess produkt, än butiksköpt från djur. Tydligen är vissa veganer förälskade i tanken av människomjölk. De kan känna kvinnan som mjölken kommit ifrån och veta med säkerhet att hon mår bra och inte är en av hundratals på en gård som av robotar mjölkas på rullband.

Sålänge inga barn dödas för att modern ska kunna mjölkas, och att produkten hanteras på rätt sätt rent hälsomässigt och sanitärt ser jag inga problem med det. Jag stöttar detta!

haha ja precis! Jag har varit frigående, äter den mat jag vill och delar mer än gärna med mig utav min mjölk! Helt enkelt den perfekta producenten!
Citera
2015-06-30, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Men komjölk är ju också rätt söt från början... men jag lovar att uppdatera om hur smaken blev när jag är klar!

Kanske en kalvdans skulle bli battre an ost.
Citera
2015-06-30, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
människan är ju inte ens gjord för att äta mjölkprodukter men vi gör det för att det är gött!

Det där är ju en sanning med modifikation. Bland nordbor kan 95-99% bryta ner laktos (bland afrikaner tror jag motsvarande siffra är under 50%), det är förmodligen fler än som kan äta fisk, skaldjur, nötter och annan mer "naturlig" mat för människor. Mjölk har alltså blivit naturlig för nordbor.

För att svara på frågan: tycker du det känns helt ok att äta hund eller orm? Troligen inte (och jag delar den uppfattningen) men det finns inget rationellt skäl till denna avsmak om du samtidigt tycker det är ok med biff och fläsk. Samma sak med mjölk från olika källor. Komjölk - helt ok, get-/fårmjölk - rätt ok, hästmjölk - ganska konstigt, människomjölk - inte kul alls. Men det finns ju inget rationellt skäl till varför hästmjölk skulle kännas konstigare än komjölk, eller hur?
Citera
2015-07-01, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d-b
Det där är ju en sanning med modifikation. Bland nordbor kan 95-99% bryta ner laktos (bland afrikaner tror jag motsvarande siffra är under 50%), det är förmodligen fler än som kan äta fisk, skaldjur, nötter och annan mer "naturlig" mat för människor. Mjölk har alltså blivit naturlig för nordbor.

För att svara på frågan: tycker du det känns helt ok att äta hund eller orm? Troligen inte (och jag delar den uppfattningen) men det finns inget rationellt skäl till denna avsmak om du samtidigt tycker det är ok med biff och fläsk. Samma sak med mjölk från olika källor. Komjölk - helt ok, get-/fårmjölk - rätt ok, hästmjölk - ganska konstigt, människomjölk - inte kul alls. Men det finns ju inget rationellt skäl till varför hästmjölk skulle kännas konstigare än komjölk, eller hur?

Jag ser ingen skillnad på en ko eller hund.. Så där håller jag ej med... Tycker det känns rätt löjligt att man ser så olika på liv... Kött som kött, mjölk som mjölk.. Fattar inte varför folk ska va så jävla kinkiga... Det är just den frågan jag försöker få grepp om, varför människor ska va så känsliga för sånt?
Citera
2015-07-01, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d-b

Och hur kan de va så stor skillnad på vad JAG tycker jämfört med majoriteten? Varken min familj eller mina vänner delar min uppfattning så jag förstår inte varför jag ej gör en grej av det när de flesta andra verkar ha väldigt svårt för såna grejer.... är det nåt fel på mig?
Citera
2015-07-01, 17:45
Medlem
Pestfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Kanske en kalvdans skulle bli battre an ost.

Tror tyvärr inte det blir bra.

Människomjölk innehåller alldeles för lite protein för att kunna göra en stabil kalvdans på såvitt jag vet. Har hon inte sparat just råmjölken tror jag inte det är ett alternativ. Däremot hade det varit sjukt komiskt om hon hade lyckats, främst på grund av namnet till kreationen, "spädbarnsdans" hade nog sålt som smör.
Citera
2015-07-01, 17:58
Medlem
Varför inte glass, kommer ihåg det gjordes av någon tidigare men fick sluta.
Hittade inget om det.

Hittade en del om Baby gaga breast milk icecream.

http://www.independent.co.uk/life-style/food-and-drink/breast-milk-ice-cream-is-back--and-its-profits-will-go-to-a-breastfeeding-charity-10202560.html
Citera
2015-07-02, 01:31
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Varför vi som vuxna känner avsmak och motvilja torde vara just att vi är vuxna, vad som kommer ur mammas tissar ska inte längre intressera oss att förtära för då är vi freaks. Det har nog naturen sett till att genkoda oss för att tycka.

Man får kanske lite kannibalismvibbar också eftersom vi tycker andra djurs bröstmjölk är okej, i alla fall om man tillhör mjölkdrickande kulturer.

Varför hästmjölk känns konstigare än komjölk torde vara rent kulturellt. Mongolerna gillar hästmjölk.
Citera
2015-07-02, 03:02
Medlem
Formsvackas avatar
Dina boobs är inte till för att göra sur-ost, utan för att göda din unge.. enkelt. Vi människor ska inte äta förädlade saker av oss själva.
Citera
2015-07-08, 21:46
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuhlmeyn
Mänsklig bröstmjölk är rätt så fet. Om man inte gillar gräddost så lär man definivt inte gilla bröstmjölkost.

Men i sak är det inget fel. Folk är så bortskämda och kommer att stå som ett frågetecken om något händer med samhället och affärerna står tomma och när dom blir hungriga på riktigt så kommer dom att stå i kö....

Var det inte därför vi började dricka mjölk? Dålig skörd och svält. Eller det är vad jag har hört iallafall. Känns ganska logiskt.
Citera
2015-07-11, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Var det inte därför vi började dricka mjölk? Dålig skörd och svält. Eller det är vad jag har hört iallafall. Känns ganska logiskt.

Visst är det så. Dåliga tider gör folk rationella. Bra bortskämda tider gör folk bekväma och dumma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in