Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-29, 22:39
Medlem
Som rubriken lyder, vilka fördelar finns? Erbjudanden?
Citera
2015-06-29, 22:43
Bannlyst
Att det är en stor kunskapskälla.
Citera
2015-06-29, 22:44
Avslutad
Många intressanta användare och roliga/seriösa diskussioner
Citera
2015-06-29, 22:50
Medlem
Tyvärr är det allt för många som skriver vad dom tror, och formulerar det som att dom vet..där av har jag konstaterat att man ändå många gånger behöver dubbelchecka info..
Citera
2015-06-29, 22:52
Medlem
enmaestros avatar
Det är bra om man behöver ventilera. Finns intressanta personer. Man kan koppla ihop med andra som har samma intressen, problem, etc.

Ett bra häng-/och tidsfördriv.
Citera
2015-06-29, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av janga-langa
Tyvärr är det allt för många som skriver vad dom tror, och formulerar det som att dom vet..där av har jag konstaterat att man ändå många gånger behöver dubbelchecka info..
Okej, hör detta till topic tycker du? Jag kan väl uppskatta att man håller sig till ämnet, nämligen vilka fördelarna med fb är.
Citera
2015-06-29, 23:02
Medlem
Har i princip hela högstadietiden, samt gymnasietiden hittat mycket värdefull info här i de olika trådarna, till vad nu ämnet rörde sig om. Så visst har man haft stor användning av det, iallafall 4/5 skoluppgifter hittade (aka snodde) jag info och texter från flashback
Citera
2015-06-29, 23:17
Medlem
Fallmans avatar
Ljuger någon - Visar det sig ganska direkt. Man får tag på fakta jäkligt fort som är väldigt intressant! Sen aktivitet på flashback är som ingen annan. Vill man få svar på något - Behöver man Icke vänta länge.
Citera
2015-06-29, 23:38
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Att alla är högerextremister. Det är en fördel om man är vänster, och gillar att diskutera

Du sa det bäst!

Dessutom är det ett jävligt bra tidsfördriv. Kunskapskälla. Plats för diskussion och (för det mesta) bildade debatter.
Citera
2015-06-30, 04:03
Medlem
Till skillnad från Facebook och sådan smörja, så får åtminstone jag ut något av Flashback.

Kunskap, argumentationsteknik (en blir bättre med tiden), infallsvinklar, lärdom, humor, se hur andra resonerar, få råd, få "prata av sig". Det finns mycket bra med Flashback.
Citera
2015-06-30, 06:54
Bannlyst
Fördelen är såklart att du får skriva på ett av Sveriges bästa forum.
Citera
2015-06-30, 08:06
Medlem
pyttefnaxs avatar
Man blir cynisk, uppgiven samt tappar tron på mänskligheten, får känna sig normal, åtminstone till man märker att det bara är toppen av isberget, Resten, den delen under ytan, innehåller troligen den allra största delen av kunskap som öht finns, intressanta briljant hjärnor som dividerar med knäppskallar som om det inte fanns någon morgondag, det man inte vet hittar någon i en doktorsavhandling på någon bortglömd gammal NT4-server. Man får tillgång till allt skvaller i realtid, ibland t o m innan det hunnit bli skvaller. Man lär sig att verkligheten inte ser ut som vänsterextremisterna i gammelmedia försöker tvinga oss att se den. Och har man inte adblock kanske man kan få 10% rabatt på någon obskyr telesexlinje, osäker dock på om man måste vara registrerad medlem för att ta del av det.

Men största fördelen är nog att man aldrig blir helt sysslolös, bara att surfa 'nya inlägg' så slår man ihjäl tid effektiv, finns många som inte gör annat. Det är som en dans på balen, det kan vara alldeles underbart.
Senast redigerad av pyttefnax 2015-06-30 kl. 08:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in