2017-06-30, 15:08
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Snygg burk javisst. Men jag är övertygad om att Eldorados kattmat ger en mer kulinarisk upplevelse än Bullens Pilsnerkorv.
Då får du ett specialuppdrag: prova.

Vi andra kommer att avnjuta ett antal pilsnerkovar (det är sällan man bara äter en).

Den har överlevt länge, det är sant, men knappast enbart för sin klassiska förpackning, som faktiskt varierat en del genom åren.
Citera
2017-06-30, 16:15
Medlem
Det var många år sedan jag käkade kokt korv. Skulle jag haft en burk hemma skulle jag kunnat testa, men jag orkar inte springa ut och handla enbart för en burk korv.
Citera
2017-06-30, 19:45
Avslutad
Dagen firades med en riktig brakmåltid, komplett med en liten jävel till efterrätt.
https://imgur.com/a/JXCBZ

Citera
2017-06-30, 19:52
Medlem
Någon som provat Bullens jubileums pilsnerkorvar? Beer bangerd. Både Lager och IPA var lite festliga i smaken tycker jag. Men inget ny favorit, förlite "korvkryddor'
Citera
2017-06-30, 20:00
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Snygg burk javisst. Men jag är övertygad om att Eldorados kattmat ger en mer kulinarisk upplevelse än Bullens Pilsnerkorv.
Tycker Bullens pilsnerkorv är fantastiskt god, tyvärr äter jag den inte sedan minst femton år tillbaka. Råkade läsa innehållsförteckningen.
Citera
2017-06-30, 20:02
Medlem
CtrlAltCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Dagen firades med en riktig brakmåltid, komplett med en liten jävel till efterrätt.
https://imgur.com/a/JXCBZ

Vad coolt, jag tog också en shot korvspad efter mina pilsnerkorvar idag. Mycket spännande upplevelse
Citera
2017-06-30, 20:47
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tycker Bullens pilsnerkorv är fantastiskt god, tyvärr äter jag den inte sedan minst femton år tillbaka. Råkade läsa innehållsförteckningen.
Jaha? Och problemet var vad då?
Citera
2017-06-30, 21:03
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jaha? Och problemet var vad då?
Ja, jag köper aldrig kolungor till middag vanliga fall heller men det gör väl du. Äter inte hjärta eller annan inälvsmat heller.
Citera
2017-06-30, 21:17
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ja, jag köper aldrig kolungor till middag vanliga fall heller men det gör väl du. Äter inte hjärta eller annan inälvsmat heller.
Nej, jag köper inte kolungor till middag. Lunga är däremot ett gammalt klassiskt sätt att smaksätta med och inte på något sätt sämre än andra delar av ett friskt djur. Jag äter själv inte lever eller njure, men det är på grund av att jag helt enkelt inte gillar smaken, inte för att det skulle vara "äckligt".

Jag kan garantera att du äter mer inälvor än vad du tror, eller läser du innehållsförteckningen lika noga på allt?
Citera
2017-06-30, 22:02
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ungefär samma som i de flesta korvar, så vad är problemet ?
Citera
2017-06-30, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Ungefär samma som i de flesta korvar, så vad är problemet ?
Tvärtom skuöle jag säga. Andra korvar år mest mjöl,ister, bindväv och skit. Äter inte heller lungor till vardags.
Citera
2017-06-30, 22:27
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Tvärtom skuöle jag säga. Andra korvar år mest mjöl,ister, bindväv och skit. Äter inte heller lungor till vardags.
Av hävd och tradition gör man korv av, gu vet vad, som blir över vid slakt, vilket inkluderar lungor och annat som man inte alltid vill veta.

Kikade lite på förra året.
Det var visst fotboll då också.
Nu åt jag några utsökta pilsnerkorvar, utan en tanke på vad de kan innehålla.

Ja, det var riktigt gott då här på kvällskvisten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in