Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-11, 10:24
  #49
Medlem
Herr.Dittlings avatar
30/6 närmar sig.
Det börjar bli dags att förbereda.
I år infaller dagen på en fredag.

Det närmar sig, Tick-Tack
Citera
2017-06-17, 12:15
  #50
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Verkar vara en mer eller mindre ointressant människa. "Bulan" Berglund däremot. Där kan vi snacka väldokumenterad karaktär.



En kock som förespråkar varmkorv är för mig ett mysterium. Tillvaratagandet av svårsålda styckdetaljer som t ex hjärta och lunga ska givetvis premieras, men på det stora hela är detta än produkt som mest innehåller massa skit. Enligt hemsidan t ex fisk. Inget ont om fisk men va fan.

Synd att jag missade denna högtidstag, men när jag tänker efter noga så blev det ändå en pilsner och en offrad korv till porslinsguden, så jag kan anse denna högtid som avbockad i almanackan.

Ja, burkdesignen är genialisk. Den ser ut precis som en burk!
Hädare, kättare, avfälling!!! Det är då fan ingen fisk i Bullens pilsnerkorv! Det står det varken på deras hemsida eller på burken så det är något du fantiserat ihop själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
30/6 närmar sig.
Det börjar bli dags att förbereda.
I år infaller dagen på en fredag.

Det närmar sig, Tick-Tack
Tack för påminnelsen. Här har du en riktig Bullensälskare som t ex haft med en burk på semester i Thailand, kokat det i båten i halv storm så spadet stänkte och jag har en tom Bullensburk i vitrinskåpet bara för den är så snygg. Slå det du! Här ska käkas den 30:e juni kan du tro.

En hemsk Bullenshändelse är när jag sa något olämpligt till en tjej för många år sedan och hon gick ut i mitt kök, tog en kniv och hackade hål i ett helt flak med Bullens som stod på köksbordet, minst tio burkar. Vilken galen brud va? Jag kunde ju inte äta så mycket på en gång och inget får förgås så jag hällde av spadet och frös in korvarna för att rädda dem.
Citera
2017-06-17, 16:43
  #51
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
En hemsk Bullenshändelse är när jag sa något olämpligt till en tjej för många år sedan och hon gick ut i mitt kök, tog en kniv och hackade hål i ett helt flak med Bullens som stod på köksbordet, minst tio burkar. Vilken galen brud va? Jag kunde ju inte äta så mycket på en gång och inget får förgås så jag hällde av spadet och frös in korvarna för att rädda dem.
Jösses, vilket fruntimmer.
Men faktum är att korven klarar sig rätt bra även i öppnade burkar.

Eftersom det bara är jag i huset som äter pilsnerkorv, så kan en burk bli i mesta laget.
Då kan en öppnad bli stående i kylskåpet några dagar.
Vet inte var gränsen går, jag har aldrig klarat att låta bli en öppnad burk mer än tre dagar..
Citera
2017-06-19, 01:11
  #52
Medlem
Vilken trevlig tråd och trevlig korv vad det verkar som. Aldrig köpt denna men det får bli en burk till jobbet någon dag.
Citera
2017-06-26, 00:15
  #53
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Nej, jag var riktigt på och när är det bara ett halvår kvar till nästa högtid!

Få livsmedel känns så äkta som just Bullens Pilsnerkorv gör.
Om fredag är det dags, gamle pilsnerkorvsvän.

Köpte på mig några burkar (åtta) när jag var och handlade i eftermiddags, så jag säkert vet att det finns hemma.
Citera
2017-06-26, 23:15
  #54
Medlem
Det här verkar som en trevlig tradition, jag går nog och köper ett par burkar imorgon. Hur många burkar ska man köpa för att avnjuta Pilsnerkorvens dag till sin fullo?
Citera
2017-06-26, 23:39
  #55
Medlem
Två burkar brukar vara lagom när man är lite småsugen , + ett par bröd senap och liten stänk
ketchup.
Men då snackar vi småburkar
Citera
2017-06-28, 17:53
  #56
Medlem
Tobias123s avatar
Faktiskt aldrig smakat på den korven förut, på fredags är det dags! Köpte en burk idag
Citera
2017-06-30, 07:47
  #57
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Så är den magiska dagen inne.

Mitt försök till pilsnerkorvslunch på arbetet föll inte väl ut i år (vi har gjort det förr).
Så själv får jag ge mig till tåls till kvällen.
Citera
2017-06-30, 08:10
  #58
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Faktiskt aldrig smakat på den korven förut, på fredags är det dags! Köpte en burk idag
Du kommer att bli besviken. Bullen är en vidrig sladdrig "korv" som inte borde klassas som livsmedel.
Har överlevt i alla år pga sin klassiska förpacking och inget annat.
Citera
2017-06-30, 08:29
  #59
Medlem
Panzarphungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
........Bullen är en vidrig sladdrig "korv" som inte borde klassas som livsmedel.....
Hädelse

Bullens Pilsnerkorv är en livsnödvändighet som både pryder sin plats på skafferihyllan, och som nödproviant/kulinarisk godbit vid sug..

En burk ska inhandlas och en ska tagas från förrådet inför kvällen.
Citera
2017-06-30, 09:40
  #60
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzarphungen
Hädelse

Bullens Pilsnerkorv är en livsnödvändighet som både pryder sin plats på skafferihyllan, och som nödproviant/kulinarisk godbit vid sug..

En burk ska inhandlas och en ska tagas från förrådet inför kvällen.
Snygg burk javisst. Men jag är övertygad om att Eldorados kattmat ger en mer kulinarisk upplevelse än Bullens Pilsnerkorv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback