2015-06-29, 19:18
Medlem
Hejsan!

Skulle vilja ha lite härliga mattips som är extra gott nu till sommaren. Gärna en del enklare mat som inte tar så lång tid på vardagar men också helgmat som kan ta lite längre tid.

Undrar även om någon har något bra recept på honungsglace till revbensspjäll? Har letat och letat men finner inget jätteintressant..
Citera
2015-06-29, 19:20
Medlem
Kyckling eller tonfisk sallad är det med kyckling så ha currysås till
Citera
2015-06-29, 20:23
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candystripes
Hejsan!

Skulle vilja ha lite härliga mattips som är extra gott nu till sommaren. Gärna en del enklare mat som inte tar så lång tid på vardagar men också helgmat som kan ta lite längre tid.

Undrar även om någon har något bra recept på honungsglace till revbensspjäll? Har letat och letat men finner inget jätteintressant..

Ceviche! Marinera vit fisk, räkor och musslor i lime- citronjuice. I med hackad koriander, vitlök och chili. Servera med tortillachips.
Citera
2015-06-29, 23:55
Medlem
Yoshi.crews avatar
Lax och sallad.

Lax är väldigt gott att grilla, men går också bra att steka såklart.

Sen med sallad syftar jag på rucola, tomater, gurka, feta ost och oliver, det är väldigt gott ihop. Sen kan man alltid lägga till salladskrydda och olivolja. Finns både grekisk salladskrydda och italiensk. Jag brukar ta den grekiska eftersom jag gillar den mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in