2005-10-17, 07:37
Medlem
skvimpens avatar
Är märket Lonsdale sett som ett 'rasist'- märke eller är det jag som fått fel vibbar av det?
Har hittat ett par söta shorts som jag ska ha som slappshorts i sommar men jag undrar hur stark 'rasist' betoning märket har. Det känns ju sunk och isåfall får jag börja sprätta lappar!!
Citera
2005-10-17, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skvimpen
Är märket Lonsdale sett som ett 'rasist'- märke eller är det jag som fått fel vibbar av det?
Har hittat ett par söta shorts som jag ska ha som slappshorts i sommar men jag undrar hur stark 'rasist' betoning märket har. Det känns ju sunk och isåfall får jag börja sprätta lappar!!
Inte speciellt stark. Det är pga av att nazister i bland använder deras luvtröjor men de flesta vet nog att det är et boxningmärke.
Citera
2005-10-17, 08:48
Medlem
RosaBatmans avatar
Det är ett skinheadmärke - inte ett nazistmärke.
Citera
2005-10-17, 10:10
Medlem
Vad spelar det för roll? Sverige behöver färre främlingskramare.
Citera
2005-10-17, 10:18
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Är det inte lite fotbollsfan-mentalitet över Lonsdale? Dricka bira och svälla känslor över män som jagar en läderboll
Citera
2005-10-17, 10:33
Medlem
skvimpens avatar
jag passar mao. inte in på någon av beskrivningarna, jag är varken nazist, boxare, skinhead eller bira fotbollsfan.. därmed borde jag kunna bära mina shorts utan att oroa mig.. eller?

hade ni noterat märket?
Citera
2005-10-17, 10:45
Medlem
kyusss avatar
Citat:
jag passar mao. inte in på någon av beskrivningarna, jag är varken nazist, boxare, skinhead eller bira fotbollsfan.. därmed borde jag kunna bära mina shorts utan att oroa mig.. eller?

hade ni noterat märket?
Det är väl bra om du bär Lonsdale i så fall, så väger du ut lite mot alla birakillar, boxare, nazister osv. Särskilt invandrarkvinnor i 40-års snåret borde bära Lonsdale.

Citera
2005-10-17, 11:28
Medlem
Lonsdale är väl lite suspekt märke. Men ser du normal ut annars är det inga problem.
Citera
2005-10-17, 12:15
Medlem
skvimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Det är väl bra om du bär Lonsdale i så fall, så väger du ut lite mot alla birakillar, boxare, nazister osv. Särskilt invandrarkvinnor i 40-års snåret borde bära Lonsdale.

hehe sweet! jag ska få lonsdale tillbaka på 'fötter'.. eller nåt!
jag ser ut som en svensk 23-årig tjej. Lonsdale shorts på g!
Citera
2005-10-17, 12:16
Medlem
Lonsdale är schysst. Tyvärr så finns det en del som inbillat sig att Lonsdale=nazi, men det är inte särskilt många faktiskt. Och av dom få människorna så är det bara några procent som vågar säga något. Så du ska nog inte oroa dig
Citera
2005-10-17, 14:31
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaJack
Lonsdale är schysst.
... sade Mijailo Mijailovic
Citera
2005-10-17, 15:41
Medlem
Salgouds avatar
Har sett alla möjliga filurer knalla omkring i lonsdale, och har själv en lönsdale tröja ibland när jag tränar. Så kör på du bara, är dom snygga så spring och köp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in