2020-01-19, 18:29
  #817
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Staten ska sköta all viktig infrastruktur som postutdelning mm. Den här privatiseringshysterin måste få ett slut. UT UR EU-diktaturen!
Håller till viss del med. Det finns dock mycket problem med statliga verksamheter; tro mig, har du fått inblick i hur saker fungerar där blir du så arg att du inte vet vart du ska ta vägen. Det är allt ifrån hur regelverket med offentlig upphandling är utformat till de chefssopor som vanligtvis jobbar där (eftersom de ofta inte kan få jobb på privata företag). Det finns inga seriösa ekonomiska incitament för att förbättra organisationen. Det finns INGEN accountability (när du gör hål-i-huvudet-fel i privata sektorn blir du oftast sparkad).

Kort sagt, socialistiska bolag fungerar extremt dåligt runtom i hela världen. Jag tror mer på privata åtaganden.
Däremot håller jag med om att det såklart måste in någon form av utjämningssystem för post utanför storstadsregionerna.
Citera
2020-01-19, 18:31
  #818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jo men man har släppt in privata aktörer söm skär russinen ur kakan. Det är naturligtvis rent vansinne.
UT UR EU-diktaturen.


Vad för roll spelar EU i sammanhanget?
Citera
2020-01-19, 18:33
  #819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad jag vet så delar Bring ut företagspost för en bråkdel av vad Postnord vill ha.

Ja även där, vissa brevlådor bor ju på landet!

Bring finns bara på en bråkdel av de orter där det finns brevlådor. Har de alls någon verksamhet i Norrland?
Citera
2020-01-19, 18:38
  #820
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Bring gör samma jobb med annan post och skulle säkert bli glada av extra inkomster. Bring skulle säkert göra samma jobb som Postnord gör för en bråkdel av kostnaden. Varför underhålla Postnord med höga porto och statsbidrag av skattemedel?

Bring delar inte ut post alls. Kan vara en fördel att veta vad man pratar om.
Citera
2020-01-19, 18:43
  #821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Bring delar inte ut post alls. Kan vara en fördel att veta vad man pratar om.
Snabbkontroll ger vid handen att de sysslar med godshantering samt brev till utlandet, ingen utdelning av brev inom landet alls.
Citera
2020-01-19, 18:45
  #822
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Bring delar inte ut post alls. Kan vara en fördel att veta vad man pratar om.
Hos mig gör de ivf. Brukar komma innan Postnord gör det.
Citera
2020-01-19, 18:48
  #823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad jag vet så delar Bring ut företagspost för en bråkdel av vad Postnord vill ha.

Ja även där, vissa brevlådor bor ju på landet!

Bring delar inte ut ett enda brev, Citymail delar däremot ut i ungefär halva landet, där det borde vara lönsamt, men går ändå back sedan starten!
Citera
2020-01-19, 18:49
  #824
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hos mig gör de ivf. Brukar komma innan Postnord gör det.
Det kan jag garantera att de inte gör.
Företaget heter citymail och är inte en del av bring.
För övrigt så delar citymail ut post var fjärde dag och delar inte ut privat post utan endast företagspost.
Citera
2020-01-19, 18:50
  #825
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Snabbkontroll ger vid handen att de sysslar med godshantering samt brev till utlandet, ingen utdelning av brev inom landet alls.

Företaget som delar post i Sverige heter citymail
Citera
2020-01-19, 18:56
  #826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle1961Sth
Bring delar inte ut ett enda brev, Citymail delar däremot ut i ungefär halva landet, där det borde vara lönsamt, men går ändå back sedan starten!
Citymail distribuerar massutskick från företag i storstadsregionerna. Citymail har inga brevlådor och finns inte i glesbygd. Rent vansinne med denna snedvridna konkurrens som våra landsförrädare och EU-kramare håller på med. UT UR EU!
Citera
2020-01-19, 18:56
  #827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle1961Sth
Bring delar inte ut ett enda brev, Citymail delar däremot ut i ungefär halva landet, där det borde vara lönsamt, men går ändå back sedan starten!

Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Det kan jag garantera att de inte gör.
Företaget heter citymail och är inte en del av bring.
För övrigt så delar citymail ut post var fjärde dag och delar inte ut privat post utan endast företagspost.

Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Företaget som delar post i Sverige heter citymail
Citymail är väl uppköpta av den ene eller andra? Det står Bring på deras cykel ivf.
Citera
2020-01-19, 19:02
  #828
Medlem
Är ung och jobbat inom Postnord sedan gymnasietiden. Jobbar i en mellanstor stad. Många gånger funderat på hur mycket minus Postnord går när jag jobbat som brevbärare på landsbygden. Flera kilometer ibland mellan brevlådorna. Under en vecka delar man kanske ut 5 brev. Resterande brev är från myndigheter till privatpersoner.

Paket som beställs med hemkörning har ökat under tiden jag arbetat på Postnord. Vissa dagar är det omöjligt för mig tidsmässigt att hinna få ut alla paket. Då får jag istället köra dom som inte hanns med dagen efter. Detta leder såklart till en ond cirkel. Tills då någon kan hoppa in och köra med mig så vi kan dela på paketen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in