Citat:
Ursprungligen postat av
Reda
Staten ska sköta all viktig infrastruktur som postutdelning mm. Den här privatiseringshysterin måste få ett slut. UT UR EU-diktaturen!
Håller till viss del med. Det finns dock mycket problem med statliga verksamheter; tro mig, har du fått inblick i hur saker fungerar där blir du så arg att du inte vet vart du ska ta vägen. Det är allt ifrån hur regelverket med offentlig upphandling är utformat till de chefssopor som vanligtvis jobbar där (eftersom de ofta inte kan få jobb på privata företag). Det finns inga seriösa ekonomiska incitament för att förbättra organisationen. Det finns INGEN accountability (när du gör hål-i-huvudet-fel i privata sektorn blir du oftast sparkad).
Kort sagt, socialistiska bolag fungerar extremt dåligt runtom i hela världen. Jag tror mer på privata åtaganden.
Däremot håller jag med om att det såklart måste in någon form av utjämningssystem för post utanför storstadsregionerna.