2015-08-20, 09:08
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gumumea
BO är numera på benen, och rör sig ute utan några större men, vad det verkar.

Bär dock huvudbonad.

Bild?
Citera
2015-09-02, 10:54
Medlem
Två män åtalade för detta brottet nu.

Eskilstuna Kuriren har en plusartikel om det, där rubriken är "Skulle skoja - Kvinna skjuten"
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...kilstunakvinna
Citera
2015-09-13, 14:43
Avstängd
Lacerdas avatar
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...ot-mitt-huvud-

Citat:
Åklagaren spelade upp 34-åringens larmsamtal för rätten. På inspelningen hör man hur han ropar till larmoperatören och den skadade kvinnan på samma gång:
"Jag har råkat skjuta min tjej i huvudet. Det var inte meningen. Det var ett vådaskott. Jag visste inte att det var laddat. Hon blöder".
Samtidigt ropar han till kvinnan han nyss skjutit: "Dö inte nu! Dö inte! Jag ska hjälpa dig att ta på kläder. Det är bara lite blod. Dö inte nu!"
Den 34-årige pistolmannen tittade ner i bordsskivan när samtalet spelades upp. Han sade sig minnas skottet väl:
– Hon snurrade ett halvt varv och ramlade bakåt. Jag trodde hon var död.
– Varför sköt du henne? frågade rättens ordförande.
– Jag skulle bara skoja till det. Det är så jävla dumt gjort.
– Det är ditt vapen och du visste inte att det fanns en kula i loppet?
– Nej. Jag visste inte det.

Vapnet var en automatpistol i kaliber .45. Det är ett mycket kraftigt handeldvapen.
Jag har aldrig träffat den här Kalle, men folk jag känner i Torshälla har berättat om hans bravader. Är han utvecklingsstörd på något vis eller?
Citera
2015-09-13, 16:39
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...ot-mitt-huvud-

Jag har aldrig träffat den här Kalle, men folk jag känner i Torshälla har berättat om hans bravader. Är han utvecklingsstörd på något vis eller?

Nä, men va f-n!? En .45:a! J-vla tur han siktade dåligt. Vad är det för fel i skallen på folk som ens siktar på någon med ett leksaksvapen?

"Jag har råkat skjuta min tjej i huvudet. Det var inte meningen."
Citera
2015-09-13, 17:56
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Nä, men va f-n!? En .45:a! J-vla tur han siktade dåligt. Vad är det för fel i skallen på folk som ens siktar på någon med ett leksaksvapen?

"Jag har råkat skjuta min tjej i huvudet. Det var inte meningen."

Hon skrattade åt hans kriminalitet och gottade sig säkert med hans smutsiga pengar hon visste kom från knark. Rätt åt den svenska rasblandartjejen tycker jag!
Citera
2015-09-15, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Hon skrattade åt hans kriminalitet och gottade sig säkert med hans smutsiga pengar hon visste kom från knark. Rätt åt den svenska rasblandartjejen tycker jag!

Vad vet du om det där och vad säger dig att hon är en "rasblandare"?
Citera
2015-09-16, 01:52
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatpoop
Vad vet du om det där och vad säger dig att hon är en "rasblandare"?
Han måste ta fel på person, på offrets fejja ser man en dotter och en son som inte ser särskilt rashandikappade ut.
Citera
2015-09-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Han måste ta fel på person, på offrets fejja ser man en dotter och en son som inte ser särskilt rashandikappade ut.

Nej, precis. Det är dom inte. Varken Kalle eller hennes barn är "rasblandade" så förstår inte vad hen får det ifrån.
Citera
2015-09-27, 17:45
Avstängd
Lacerdas avatar
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...kott-i-huvudet
Citat:
Rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning. Det blev påföljden för den 34-åring som åtalats för att ha skjutit en kvinna i huvudet i somras. En medåtalad 26-åring döms till fängelse i sju månader.
Då blir det en aning lugnare kanske, en viss tid i varje fall....
Citera
2015-09-27, 17:56
Medlem
Flor-Idas avatar
Hur seriös är BO som morsa? Äldsta sonen poserar med vapen på sin FB
Oavsett om det är ett riktigt vapen eller ej, så borde väl en mamma påtala det olämpliga i att ha en sådan bild. Särskilt i detta fallet.
Citera
2015-09-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Hur seriös är BO som morsa? Äldsta sonen poserar med vapen på sin FB
Oavsett om det är ett riktigt vapen eller ej, så borde väl en mamma påtala det olämpliga i att ha en sådan bild. Särskilt i detta fallet.

Man kan ju förf*n skjuta luftgevär på fritiden för det är en jävla sport. Hon är en riktigt bra mamma
Citera
2015-09-27, 18:50
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatpoop
Man kan ju förf*n skjuta luftgevär på fritiden för det är en jävla sport. Hon är en riktigt bra mamma
Är du säker? Hur kommer det sig att hon är bekant med dom där jävla idioterna då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in