Citat:
Ursprungligen postat av
CHI9
Du kan fortfarande skapa relationer i ditt liv. Träffa vänner, vara ute och träffa nytt folk. Man går inte efter utseende när man väljer vilka man vill vara vän med.
Du får satsa mer på att han en bra personlighet, om man verkligen klickar med någon och är attraherad av någons personlighet så blir även den personen mycket mer attraktiv.
Ju mer folk du träffar, ju mer saker du gör, desto större är även chansen att du träffar en person som njuter tillräckligt mycket av ditt sällskap för att göra det permanent.
Dagens lögn.
Är själv ful, i gränslandet mellan missbildad och ful(pga undermålig benstruktur i ansiktet). Jag har varit socialt isolerad hela 2000-talet pga detta. Skrivit om det i flera trådar, bla en som jag själv startade
(FB) Utseende är 90 %, personlighet 10 %, detta gäller BÅDE attraktion och vänskap . Jag underdrev dock när jag skrev att personlighet har 10 % betydelse, det är mindre än så.
Förstår dig ts helt och hållet. Sexualiteten är en förbannelse om man haft riktig otur med utseendet. Att veta att precis alla i släkten(och då har jag en stor släkt) och alla fd kompisar har eller har haft flickvän/pojkvän är inte kul(jag är givetvis den som ser mest udda/ful ut).
Folk som säger att du ska acceptera din situation har helt fel, det är raka motsatsen till vad du ska göra. ALLA livets olyckor är till för att man ska ifrågasätta verkligheten på ett djupare plan. Jag har ifrågasatt allting hela livet, aldrig accepterat nånting som är fel, och kom tillslut ganska plötsligt underfund med roten till hela vår sjuka verklighet. Men det går jag inte in på nu.
Hade man kunnat fixa ditt utseende med plastikkirurgi tror du? Bör gå om det mestadels är själva ansiktsdragen det är fel på och inte själva benstrukturen i ansiktet. Hakan kan man faktiskt skala av lite grann på om den är direkt ful, markerad haka är annars inget som gör en tjej ful utan det beror på hur det är sammansatt med resten. Hög panna kan du täcka med frisyr.
Du kan PMa om du vill diskutera eller fråga nåt. Jag är ärlig och förstår precis vad du genomlider.