Citat:
Ursprungligen postat av
outerik
När man säger att det finns stort behov i byggbranschen menar man ofta att man söker fullbetalda "färdigutbildade". Ska du börja som lärling eller? Sen att du säger att du är "härdad och villig att arbeta" har du någon erfarenhet från byggbranschen?
jag menar att jag är medveten att det är ett hårt yrke. Sen är jag inte helt hundra på vad det gällde som skrivet. Det låter som de vill ha grovarbetare, dvs ett enkelt yrke som kräver härdad fysik.(har bakgrund inom militären så det är därför jag skrev som jag gjorde, sen får man gärna diskutera den militära bakgrunden, vad vet jag)...
Jag har ingen erfarenhet från byggbranschen, eller utbildning. Min jobbcoach sa att det lärde upp folk på plats, inom gjuteri alltså. Vet ej om de har hand om lärlingar. Hur funkar det egentligen? Jag teknikprogrammet som gymnasieval, är examinerad. Det är ju inget att spinna vidare på antar jag... Förstår inte hur detta ska gå till. Jag är så pass villig att göra vilket tungt jobb som helst eftersom jag kan tänka mig jobba inom gjuteri och gillar att röra på mig.